Tiskové zprávy
MD ČR: Česká republika se stala součástí železničního nákladního koridoru Severní moře – Balt
17. dubna 2015 | MD ČR
Ve čtvrtek 16. dubna schválila Evropská komise přistoupení České republiky k nákladnímu koridoru Severní moře – Balt. Železniční trať Praha – Kralupy nad Vltavou – Děčín – Drážďany s pokračováním na Hannover se tak stala novou větví koridoru označovaného jako RFC 8. Rozšíření koridoru o novou jižní větev přispěje k rozvoji kombinované dopravy i českých terminálů, které tím získají výhodné napojení na severoněmecké přístavy i přístavy Rotterdam a Antverpy.
Českem dosud procházely tři z devíti železničních nákladních koridorů, které na území Evropské unie vytváří železniční síť pro konkurenceschopnou železniční dopravu. Žádný z těchto koridorů však ČR dostatečně nenapojoval na státy západní Evropy. Plnohodnotné napojení České republiky a také oblasti Dolního a Horního Slezska na koridor Severní moře – Balt je výsledkem více než dvouletého společného úsilí Česka, Belgie, Nizozemí, Německa, Polska a Litvy.
Síť tzv. nákladních koridorů má v rámci EU zejména zvýšit podíl environmentálně šetrnější železnice na přepravním trhu a podpořit rozvoj vnitřního trhu v oblasti nákladní dopravy. Pro české dopravce operující mezi ČR a severomořskými přístavy a Porúřím znamená přistoupení ke koridoru Severní moře – Balt příležitost získat přístup k tzv. předpřipraveným trasám, jež jsou na každém z nákladních koridorů konstruovány a zájemcům z řad dopravců a přepravců jediným kontaktním místem koridoru nabízeny (tzv. C-OSS). Jejich smyslem je na koridorových tratích garantovat souvislou a rovnoměrnou kapacitu pro vlaky nákladní dopravy a tím přispět ke zrychlení, zvýšení spolehlivosti a celkové výkonnosti nákladní železniční dopravy s pozitivním vlivem na konkurenceschopnost železnice jako celku.
Více informací o nákladním koridoru RFC 8 na webu www.rfc8.eu.
Více informací o dalších nákladních koridorech na webu www.rne.eu/rail-freight-corridors-rfcs.html.
Českem dosud procházely tři z devíti železničních nákladních koridorů, které na území Evropské unie vytváří železniční síť pro konkurenceschopnou železniční dopravu. Žádný z těchto koridorů však ČR dostatečně nenapojoval na státy západní Evropy. Plnohodnotné napojení České republiky a také oblasti Dolního a Horního Slezska na koridor Severní moře – Balt je výsledkem více než dvouletého společného úsilí Česka, Belgie, Nizozemí, Německa, Polska a Litvy.
Síť tzv. nákladních koridorů má v rámci EU zejména zvýšit podíl environmentálně šetrnější železnice na přepravním trhu a podpořit rozvoj vnitřního trhu v oblasti nákladní dopravy. Pro české dopravce operující mezi ČR a severomořskými přístavy a Porúřím znamená přistoupení ke koridoru Severní moře – Balt příležitost získat přístup k tzv. předpřipraveným trasám, jež jsou na každém z nákladních koridorů konstruovány a zájemcům z řad dopravců a přepravců jediným kontaktním místem koridoru nabízeny (tzv. C-OSS). Jejich smyslem je na koridorových tratích garantovat souvislou a rovnoměrnou kapacitu pro vlaky nákladní dopravy a tím přispět ke zrychlení, zvýšení spolehlivosti a celkové výkonnosti nákladní železniční dopravy s pozitivním vlivem na konkurenceschopnost železnice jako celku.
Více informací o nákladním koridoru RFC 8 na webu www.rfc8.eu.
Více informací o dalších nákladních koridorech na webu www.rne.eu/rail-freight-corridors-rfcs.html.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk