https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceska-republika-se-stala-soucasti-zeleznicniho-nakladniho-koridoru-severni-more-balt
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Česká republika se stala součástí železničního nákladního koridoru Severní moře – Balt

17. dubna 2015 | MD ČR
Ve čtvrtek 16. dubna schválila Evropská komise přistoupení České republiky k nákladnímu koridoru Severní moře – Balt. Železniční trať Praha – Kralupy nad Vltavou – Děčín – Drážďany s pokračováním na Hannover se tak stala novou větví koridoru označovaného jako RFC 8. Rozšíření koridoru o novou jižní větev přispěje k rozvoji kombinované dopravy i českých terminálů, které tím získají výhodné napojení na severoněmecké přístavy i přístavy Rotterdam a Antverpy.

Českem dosud procházely tři z devíti železničních nákladních koridorů, které na území Evropské unie vytváří železniční síť pro konkurenceschopnou železniční dopravu. Žádný z těchto koridorů však ČR dostatečně nenapojoval na státy západní Evropy. Plnohodnotné napojení České republiky a také oblasti Dolního a Horního Slezska na koridor Severní moře – Balt je výsledkem více než dvouletého společného úsilí Česka, Belgie, Nizozemí, Německa, Polska a Litvy.

Síť tzv. nákladních koridorů má v rámci EU zejména zvýšit podíl environmentálně šetrnější železnice na přepravním trhu a podpořit rozvoj vnitřního trhu v oblasti nákladní dopravy. Pro české dopravce operující mezi ČR a severomořskými přístavy a Porúřím znamená přistoupení ke koridoru Severní moře – Balt příležitost získat přístup k tzv. předpřipraveným trasám, jež jsou na každém z nákladních koridorů konstruovány a zájemcům z řad dopravců a přepravců jediným kontaktním místem koridoru nabízeny (tzv. C-OSS). Jejich smyslem je na koridorových tratích garantovat souvislou a rovnoměrnou kapacitu pro vlaky nákladní dopravy a tím přispět ke zrychlení, zvýšení spolehlivosti a celkové výkonnosti nákladní železniční dopravy s pozitivním vlivem na konkurenceschopnost železnice jako celku.

Více informací o nákladním koridoru RFC 8 na webu www.rfc8.eu.
Více informací o dalších nákladních koridorech na webu www.rne.eu/rail-freight-corridors-rfcs.html.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist