Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy a kraj Vysočina podepsaly smlouvu o zajištění regionální dopravní obslužnosti v roce 2006
6. ledna 2006 | České dráhy
Rozsah regionální železniční dopravy na území kraje Vysočina zůstává stejný jako v roce 2005.
Hejtman kraje Vysočina, RNDr. Miloš Vystrčil, a náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář Ph.D., dnes slavnostně podepsali tzv. Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území kraje Vysočina pro rok 2006. Současně byla podepsána i smlouva o závazku veřejně služby v drážní dopravě na rok 2006 o poskytování žákovského jízdného. Smlouva k zajištění základní dopravní obslužnosti v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (kraje Vysočina) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a. s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území kraje Vysočina.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy v kraji Vysočina zůstává v roce 2006 na stejné úrovni a to ve výši 4,342 mil. vlakových kilometrů. Dohodou mezi krajem Vysočina a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít společný konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka 240,205 milionů Kč, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky v roce 2006, je stejná jako v roce 2005.
Železniční doprava v kraji Vysočina je dostupná všem významným městům a obcím. České dráhy v kraji Vysočina obsluhují celkem 557 kilometrů tratí, 146 stanic a zastávek a 427 vlaků denně ujede až 11 895 km. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly z iniciativy oddělení dopravy krajského úřadu osloveny všechny městské a obecní úřady. Byly přizvány k projednávání problematiky dopravní obslužnosti a tak měly možnost se aktivně podílet na tvorbě současného jízdního řádu. Pri márně byly zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Kraj Vysočina jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu.
Dnešnímu podpisu smlouvy mezi krajem Vysočina a Českými drahami, a. s., předcházelo schválení jejího znění oběma stranami mezi svátky – 28. prosince 2005.
Hejtman kraje Vysočina, RNDr. Miloš Vystrčil, a náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář Ph.D., dnes slavnostně podepsali tzv. Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území kraje Vysočina pro rok 2006. Současně byla podepsána i smlouva o závazku veřejně služby v drážní dopravě na rok 2006 o poskytování žákovského jízdného. Smlouva k zajištění základní dopravní obslužnosti v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (kraje Vysočina) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a. s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území kraje Vysočina.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy v kraji Vysočina zůstává v roce 2006 na stejné úrovni a to ve výši 4,342 mil. vlakových kilometrů. Dohodou mezi krajem Vysočina a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít společný konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka 240,205 milionů Kč, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky v roce 2006, je stejná jako v roce 2005.
Železniční doprava v kraji Vysočina je dostupná všem významným městům a obcím. České dráhy v kraji Vysočina obsluhují celkem 557 kilometrů tratí, 146 stanic a zastávek a 427 vlaků denně ujede až 11 895 km. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly z iniciativy oddělení dopravy krajského úřadu osloveny všechny městské a obecní úřady. Byly přizvány k projednávání problematiky dopravní obslužnosti a tak měly možnost se aktivně podílet na tvorbě současného jízdního řádu. Pri márně byly zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Kraj Vysočina jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu.
Dnešnímu podpisu smlouvy mezi krajem Vysočina a Českými drahami, a. s., předcházelo schválení jejího znění oběma stranami mezi svátky – 28. prosince 2005.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk