https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-a-kraj-vysocina-podepsaly-smlouvu-o-zajisteni-regionalni-dopravni-obsluznosti-v-roce-2006
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy a kraj Vysočina podepsaly smlouvu o zajištění regionální dopravní obslužnosti v roce 2006

6. ledna 2006 | České dráhy
Rozsah regionální železniční dopravy na území kraje Vysočina zůstává stejný jako v roce 2005.

Hejtman kraje Vysočina, RNDr. Miloš Vystrčil, a náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář Ph.D., dnes slavnostně podepsali tzv. Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území kraje Vysočina pro rok 2006. Současně byla podepsána i smlouva o závazku veřejně služby v drážní dopravě na rok 2006 o poskytování žákovského jízdného. Smlouva k zajištění základní dopravní obslužnosti v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (kraje Vysočina) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a. s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území kraje Vysočina.

Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy v kraji Vysočina zůstává v roce 2006 na stejné úrovni a to ve výši 4,342 mil. vlakových kilometrů. Dohodou mezi krajem Vysočina a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít společný konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka 240,205 milionů Kč, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky v roce 2006, je stejná jako v roce 2005.

Železniční doprava v kraji Vysočina je dostupná všem významným městům a obcím. České dráhy v kraji Vysočina obsluhují celkem 557 kilometrů tratí, 146 stanic a zastávek a 427 vlaků denně ujede až 11 895 km. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly z iniciativy oddělení dopravy krajského úřadu osloveny všechny městské a obecní úřady. Byly přizvány k projednávání problematiky dopravní obslužnosti a tak měly možnost se aktivně podílet na tvorbě současného jízdního řádu. Pri márně byly zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Kraj Vysočina jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu.

Dnešnímu podpisu smlouvy mezi krajem Vysočina a Českými drahami, a. s., předcházelo schválení jejího znění oběma stranami mezi svátky – 28. prosince 2005.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist