Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy a Královéhradecký kraj podepsali smlouvu o zajištění regionální dopravní obslužnosti v roce 2006
4. ledna 2006 | České dráhy
Rozsah regionální železniční dopravy na území Královéhradeckého kraje zůstává obdobný jako v roce 2005.
Hejtman Královéhradeckého kraje, Ing. Pavel Bradík, a náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář Ph.D., dnes slavnostně podepsali Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území Královéhradeckého kraje pro rok 2006. Smlouva v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (Královéhradeckého kraje) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a.s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území Královéhradeckého kraje.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy v Královéhradeckém kraji zůstává v roce 2006 ve stejné výši vlakových kilometrů jako v roce 2005. Dohodou mezi Královéhradeckým krajem a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít společný konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky v roce 2006, je oproti roku 2005 mírně navýšena na 281 milionů Kč, čímž Královéhradecký kraj zohlednil dopravci část zvýšených nákladů, které musí vynakládat zejména v souvislosti s vyšší cenou motorové nafty, nutné pro zajištění 80 % rozsahu osobní dopravy.
Železniční doprava v Královéhradeckém kraji je dostupná všem významným městům a obcím. Ročně v kraji využije služeb ČD téměř 18 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat z nabídky 780 vlakových spojů, které denně ujedou 18 600 km. České dráhy v Královéhradeckém kraji obsluhují celkem 630 kilometrů tratí s více než dvěma sty železničních stanic a zastávek. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly maximálně zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Královéhradeckém kraj, prostřednictvím svého organizátora – firmy OREDO, jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu.
Náměstek generálního ředitele ČD, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář, Ph.D., k podpisu smlouvy poznamenává: „Velmi si vážíme konstruktivního jednání a obchodních vztahů s Královéhradeckém krajem. Skutečnost, že obě strany vždy upřednostňovaly snahu o poskytnutí maximálně výhodné služby pro občana, se projevila nejen zachováním stejného rozsahu přepravních služeb, ale také tím, že Královéhradecký kraj je jedním z prvních, kde byla takováto smlouva pro rok 2006 podepsána. Aktivním přístupem naší společnosti při rozšiřování nejdůležitějšího projektu veřejné dopravy v kraji – projektu IDS IREDO, budeme dále zvyšovat „přidanou hodnotu“ našich služeb v kraji .“
Dnešnímu podpisu smlouvy mezi Královéhradeckým krajem a Českými drahami, a. s., předcházelo schválení jejího znění oběma stranami ještě před vánočními svátky – 8. prosince 2005.
Hejtman Královéhradeckého kraje, Ing. Pavel Bradík, a náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář Ph.D., dnes slavnostně podepsali Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území Královéhradeckého kraje pro rok 2006. Smlouva v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (Královéhradeckého kraje) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a.s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území Královéhradeckého kraje.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy v Královéhradeckém kraji zůstává v roce 2006 ve stejné výši vlakových kilometrů jako v roce 2005. Dohodou mezi Královéhradeckým krajem a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít společný konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky v roce 2006, je oproti roku 2005 mírně navýšena na 281 milionů Kč, čímž Královéhradecký kraj zohlednil dopravci část zvýšených nákladů, které musí vynakládat zejména v souvislosti s vyšší cenou motorové nafty, nutné pro zajištění 80 % rozsahu osobní dopravy.
Železniční doprava v Královéhradeckém kraji je dostupná všem významným městům a obcím. Ročně v kraji využije služeb ČD téměř 18 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat z nabídky 780 vlakových spojů, které denně ujedou 18 600 km. České dráhy v Královéhradeckém kraji obsluhují celkem 630 kilometrů tratí s více než dvěma sty železničních stanic a zastávek. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly maximálně zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Královéhradeckém kraj, prostřednictvím svého organizátora – firmy OREDO, jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu.
Náměstek generálního ředitele ČD, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář, Ph.D., k podpisu smlouvy poznamenává: „Velmi si vážíme konstruktivního jednání a obchodních vztahů s Královéhradeckém krajem. Skutečnost, že obě strany vždy upřednostňovaly snahu o poskytnutí maximálně výhodné služby pro občana, se projevila nejen zachováním stejného rozsahu přepravních služeb, ale také tím, že Královéhradecký kraj je jedním z prvních, kde byla takováto smlouva pro rok 2006 podepsána. Aktivním přístupem naší společnosti při rozšiřování nejdůležitějšího projektu veřejné dopravy v kraji – projektu IDS IREDO, budeme dále zvyšovat „přidanou hodnotu“ našich služeb v kraji .“
Dnešnímu podpisu smlouvy mezi Královéhradeckým krajem a Českými drahami, a. s., předcházelo schválení jejího znění oběma stranami ještě před vánočními svátky – 8. prosince 2005.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk