Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy a Středočeský kraj podepsaly smlouvu o zajištění regionální dopravní obslužnosti v roce 2006
6. ledna 2006 | České dráhy
Rozsah regionální železniční dopravy na území Středočeského kraje zůstává stejný jako v roce 2005.
Hejtman Středočeského kraje, ing. Petr Bendl, a náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář Ph.D., ve čtvrtek 5. ledna 2006 podepsali tzv. Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území Středočeského kraje pro rok 2006. Smlouva k zajištění základní dopravní obslužnosti v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (Středočeský kraj) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a. s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území Středočeského kraje.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy ve Středočeském kraji se v roce 2006 proti loňskému roku mírně navýší, a to na 13,366 mil. vlakových kilometrů. Dohodou mezi Středočeským krajem a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka 760 milionů Kč, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky v roce 2006, je jen o málo nižší než v roce 2005.
Železniční doprava ve Středočeském kraji je dostupná všem významným městům a obcím. České dráhy ve Středočeském kraji obsluhují celkem 54 tratí a počet spojů na těchto tratích dosahuje čísla 1704. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly z iniciativy oddělení dopravy krajského úřadu osloveny všechny městské a obecní úřady. Byly přizvány k projednávání problematiky dopravní obslužnosti a měly tak možnost aktivně se podílet na tvorbě současného jízdního řádu. Pri márně byly zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Středočeský kraj jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu. Na finální podobě rozsahu dopravní obslužnosti se osobně podílel také hejtman Středočeského kraje, který provedl několik inspekčních cest zaměřených na ověření intenzity využívání jednotlivých spojů.
Dnešnímu podpisu smlouvy mezi Středočeským krajem a Českými drahami, a. s., předcházelo schválení jejího znění oběma stranami mezi vánočními svátky.
Hejtman Středočeského kraje, ing. Petr Bendl, a náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu a přepravu, ing. Jiří Kolář Ph.D., ve čtvrtek 5. ledna 2006 podepsali tzv. Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území Středočeského kraje pro rok 2006. Smlouva k zajištění základní dopravní obslužnosti v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (Středočeský kraj) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a. s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území Středočeského kraje.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy ve Středočeském kraji se v roce 2006 proti loňskému roku mírně navýší, a to na 13,366 mil. vlakových kilometrů. Dohodou mezi Středočeským krajem a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka 760 milionů Kč, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky v roce 2006, je jen o málo nižší než v roce 2005.
Železniční doprava ve Středočeském kraji je dostupná všem významným městům a obcím. České dráhy ve Středočeském kraji obsluhují celkem 54 tratí a počet spojů na těchto tratích dosahuje čísla 1704. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly z iniciativy oddělení dopravy krajského úřadu osloveny všechny městské a obecní úřady. Byly přizvány k projednávání problematiky dopravní obslužnosti a měly tak možnost aktivně se podílet na tvorbě současného jízdního řádu. Pri márně byly zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Středočeský kraj jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu. Na finální podobě rozsahu dopravní obslužnosti se osobně podílel také hejtman Středočeského kraje, který provedl několik inspekčních cest zaměřených na ověření intenzity využívání jednotlivých spojů.
Dnešnímu podpisu smlouvy mezi Středočeským krajem a Českými drahami, a. s., předcházelo schválení jejího znění oběma stranami mezi vánočními svátky.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk