https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-behem-prvni-poloviny-roku-prevzaly-do-provozu-55-novych-vlaku-a-lokomotiv
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy během první poloviny roku převzaly do provozu 55 nových vlaků a lokomotiv

23. července 2024 | České dráhy
Celkem 22 elektrických jednotek RegioPanter, 15 motorových jednotek RegioFox, 17 lokomotiv Vectron a první jednotku ComfortJet v přechodném řazení převzaly v první polovině roku České dráhy do provozu. Hodnota nových vlaků převyšuje 7 miliard Kč. Podstatná část této investice byla zajištěna českými podniky a zaměstnala stovky Čechů v perspektivním železničním průmyslu na severní a střední Moravě, v západních Čechách a v dalších regionech Česka.

„Na základě našich smluv na nové vlaky jsme letos slíbili rekordní výměnu starších vlaků za nové. I když se dodavatelé potýkají stále s některými problémy, tak jsme v prvním pololetí uvedli do provozu už 55 zcela nových jednotek a lokomotiv. V přepočtu na jednotlivá vozidla nebo články je to 119 kusů a představuje to více než 7 000 míst k sezení v nových, hlavně regionálních spojích,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah a doplňuje: „Dokončili jsme například výměnu elektrických vlaků v Olomouckém kraji a vyřadili tam padesát let stará Tornáda. Díky schválení RegioFoxů jsme mohli začít přebírat i nové motorové jednotky a vyřazovat motoráčky 810 z pravidelného provozu v dalších regionech, například v Pardubickém kraji, ale budeme je rušit i na zálohách, kdy zaskakují třeba za Regionovy a jiné typy motoráků.“

Při uvádění nových vlaků do provozu jsou pro České dráhy nejdůležitější bezpečnost, kvalita a plný komfort pro zákazníky a zaměstnance. Proto začalo například přebírání motorových jednotek RegioFox zhruba s ročním zpožděním až po jejich schválení Drážním úřadem. Znamená to také, že dopravce ani v budoucnosti nebude přebírat vozidla, u kterých se při přejímkách objeví větší nedostatky.

„Vedle regionálních vlaků měníme také lokomotivy a připravujeme se na zavádění ComfortJetů. Nové lokomotivy Siemens Vectron pronajaté od leasingové společnosti RSL nám na konci roku umožní nahradit řadu 151 na koridoru z Prahy do Ostravy a Žiliny a řada 380 skončí na trati Praha – Brno – Břeclav. Na těchto tratích bude povinný provoz pod dohledem ETCS. Starší lokomotivy budeme postupně vyřazovat z provozu a řadu 380 přesuneme na trať z Prahy na jih Čech,“ komentuje obnovu lokomotiv Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.

Do zkušebního provozu byl převzat také první ComfortJet, který je nasazen na trasu z Prahy do Bohumína. S ohledem na složitost a komplexnost celého vlaku, který je doslova prošpikovaný elektronikou, nyní probíhá jeho zkušební provoz a vylaďování všech funkcí těchto souprav včetně spolupráce s lokomotivami. Před tím, než se rozšíří jejich provoz o další soupravy a tratě, chce mít dopravce absolutní jistotu, že všechno funguje jak má a cestujícím nabídne plánovaný komfort a zaměstnancům kvalitní pracoviště.

České dráhy jsou největší osobní dopravce v Česku. Ročně vypraví zhruba 2,5 milionu vlaků, které ujedou více než 116 milionů kilometrů. Cestující s nimi ročně ujedou více než 8 miliard kilometrů. Provozují zhruba 2 000 hnacích vozidel a přes 1 600 osobních vozů.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist