Ondřej Kubala "> České dráhy dnes nasazují do pravidelného provozu další jednotky Regionova trio. Jsou určeny pro cestující v Libereckém kraji - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-dnes-nasazuji-do-pravidelneho-provozu-dalsi-jednotky-regionova-trio-jsou-urceny-pro-cestujici-v-libereckem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy dnes nasazují do pravidelného provozu další jednotky Regionova trio. Jsou určeny pro cestující v Libereckém kraji

9. července 2007 | České dráhy
Autor: Ondřej Kubala
Dvě sériové motorové jednotky Regionova (řada 814.2) nasazují České dráhy právě dnes do pravidelného provozu na tratě severních Čech. Vozidla jsou částečně nízkopodlažní a mají speciálně upravené bezbariérové WC pro cestující na vozíku. Pravidelně budou jezdit na trati číslo 037 v úseku Liberec – Frýdlant v Čechách, kde budou zajišťovat většinu spojů.

Nasazení Regionov, které vyrábí společnost Pars nova Šumperk, výrazně zlepšuje možnosti cestování pro vozíčkáře, starší občany i maminky s kočárky na regionálních tratích.

Dnes se s těmito moderními vlaky setkají cestující už ve všech krajích České republiky. Prototyp Regionovy (oceněný zlatou medailí z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně) je od počátku nasazen na tratích ve Středočeském kraji. Třívozové jednotky, které nově jezdí na Liberecku, vozí cestující už od poloviny června také na jižní Moravě na tratích v okolí Veselí nad Moravou.

"Kromě vozidel pro Liberecký kraj pokračují dodávky Regionov i v dalších oblastech České republiky,“ říká náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Kolář. „Společně s Regionovami přichází do Libereckého kraje moderní bezbariérové vozidlo. Na základě výběrového řízení a uzavřené smlouvy s Pars nova, a.s by měly České dráhy dostat do roku 2010 celkem 26 třívozových jednotek ze stovky objednaných Regionov."

„K dnešnímu dni je předáno celkem 29 dvouvozových a 4 třívozové jednotky. Za to, že se obnova vozového parku Českých drah mohla takovýmto způsobem rozeběhnout, vděčíme Programu na pořízení a obnovu kolejových vozidel, který iniciovalo Ministerstvo dopravy ČR,“ doplňuje Tomáš Ignačák, ředitel Pars nova, a.s. „ Dodávka jednotek Regionova je velikým impulsem pro oživení železniční dopravy a také českého průmyslu. Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů, například jablonecký TEDOM vyrábí pro Regionovy spalovací motory.“

Motorové jednotky REGIONOVA jsou řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování na regionálních tratích vzhledem k danému vozovému parku. Třívozová Regionova stojí 37 milionů korun a její cena je proti srovnatelným vozidlům zahraničních výrobců poloviční až třetinová při zachování náležitého komfortu a technologií odpovídajících standardům EU. Myšlenka třívozové soupravy vznikla na základě požadavku na vlak s vyšší přepravní kapacitou a vyšším výkonem.


Regionova jako „vlajková motorová jednotka“ krajů

České dráhy s Regionovou neuvádějí do provozu pouze nový vlak. Součástí je vždy také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Vlakem vaším krajem.

„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využíváme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj, kde se snažíme propagovat domácí turistický ruch,“ říká o konceptu Vlakem vaším krajem Aleš Ondrůj, ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD. „Liberecká Regionova bude opatřena logem kraje a interiér doplní stojánky s informacemi o zajímavých turistických cílech v této oblasti, o železniční dopravě a o místních přírodních a kulturních památkách.“

Soupravu doplňuje řada prvků, které jsou standardem při dodávkách Regionov i pro ostatní kraje. Na skříni motorového vozu je umístěno logo Libereckého kraje a adresa jeho oficiálních internetových stránek, Regionova získala přívlastek „LIBERECKÁ“ a interiér vlaku je vybaven stojany a rámečky pro informační materiály pro turisty i pravidelné cestující.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist