https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-dokoncuji-marketingovou-pripravu-produktu-sc-pendolino
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy dokončují marketingovou přípravu produktu SC Pendolino

12. října 2005 | České dráhy
Nová služba Českých drah má již své logo; zpracovány byly také výsledky rozsáhlého marketingového průzkumu mezi cestujícími na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice - Praha.

V souvislosti s uvedením nového produktu SC Pendolino na trh realizují České dráhy poprvé ve své historii tak rozsáhlé marketingové přípravy – přímo zohledňující přání a očekávání zákazníků. Produkt například již má své logo, které bude jasně identifikovat služby v kvalitě SC Pendolino; zpracovány a zohledněny byly také výsledky rozsáhlého marketingového průzkumu, který probíhal v průběhu měsíce září ve všech vlacích SuperCity, EuroCity a InterCity jezdících na trase mezi Prahou a Ostravou. Právě na této relaci nabídnou od 11. prosince 2005 České dráhy zcela nový typ služeb pod značkou SC Pendolino, který výrazně zrychlí přepravu mezi Ostravou, Olomoucí, Pardubicemi a Prahou.

SC Pendolino – nové logo mezi kvalitními spoji evropských železnic
Podobně jako západoevropské vlaky Thalys, ICE, Eurostar či TGV budou spoje provozované na trase Ostrava – Praha rychlovlaky pendolino prezentovány pod zvláštní značkou. Ta se skládá ze sytě žluté zkratky SC a sytě šedivého názvu PENDOLINO. Žlutá a sytě šedá barva se přitom stanou základnímiproduktovými barvami vlaků SC Pendolino.

S novým logem se přitom cestující setkají všude tam, kde budou České dráhy nabízet službu v kvalitě SC Pendolino. To znamená ve stanicích (Ostrava hl. n., Ostrava – Svinov, Olomouc hl. n., Pardubice hl. n. a Praha Holešovice) – označení expresních pokladen a čekárenských zón, v informačních materiálech, na speciálním internetovém portálu, na uniformách vlakového personálu, v jízdním řádu a na dalších místech.

Více než 60 % cestujících ve vlacích SC, EC a IC mezi Prahou a Ostravou využijí těchto vlaků alespoň 1x měsíčně; 26 % cestujících jezdí každý týden.

Jako součást marketingových příprav zavedení produktu SC Pendolino realizovaly České dráhy v měsíci září rozsáhlý kvantitativní a kvalitativní průzkum ve vlacích kategorie SC, EC a IC jezdících dnes mezi Ostravou a Prahou. Profesionální tazatelé získali informace od reprezentativního vzorku celkem 354 cestujících; výsledky průzkumu byly následně zapracovány do příprav finální podoby produktu SC Pendolino. Získané informace se přitom týkaly především kvality služeb, zákaznických zvyklostí a očekávání a ceny.

Z výzkumu mimo jiné vyplynulo následující (poznámka: všechna získaná data se týkají cestujících ve vlacích SC, EC a IC na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice - Praha a zpět):

Souhrnné informace týkající se přepravy mezi Ostravou a Prahou

• 26 % cestujících minimálně 1x týdně využije spojení Českých drah mezi Ostravou a Prahou; celkem 62 % pak jezdí s ČD mezi Ostravou a Prahou alespoň 1x měsíčně.
• 50 % dotazovaných cestujících nikdy nepoužilo na trase Ostrava – Praha ke své cestě osobní automobil. Přitom téměř 77 % upřednostňuje spojení vlakem jako rychlejší alternativu ve srovnání s automobilem.
• Z hlediska zvyklostí trávení času během cesty – 32 % cestujících nejčastěji čte, 29 % cestujících relaxuje nebo spí, 15 % cestujících pracuje (nicméně v případě cestujících 1. třídy je to téměř 20 %).
• 45 % cestujících cestuje vlakem mezi Ostravou a Prahou na služební cestu či za pracovními povinnostmi. V případě cestujících první třídy je to pak 62 %; naopak 29 % cestujících (obě vozové třídy) jedou na návštěvu příbuzných či přátel.
• 48 % všech cestujících vlastní notebook, který využívají během cesty k práci. V případě cestujících první třídy je tato hodnota vyšší než 60 %.


Informace týkající se přímo nabídky produktu SC Pendolino

• 59 % cestujících uvítá možnost nákupu cestovního dokladu přes internet.
• 71 % cestujících slyšela o chystané nabídce rychlého a kvalitního spojení vlaky pendolino mezi Ostravou a Prahou.
• Očekávaná cena v 1. vozové třídě byla za strany cestujících stanovena na 618 Kč (skutečná cena Ostrava – Praha 600 Kč), ve druhé vozové třídě 587 Kč (skutečná cena Ostrava – Praha 500 Kč). Jedná se přitom o základní ceny s tím, že přibližně 80 % cestujících využívá některou ze zákaznických nabídek ČD. Ty budou platit i na spojích SC Pendolino (s doplatkem 200 Kč za rezervaci místa, po jehož započtení je výsledné jízdné stále nižší než základní jízdné).

Spoje SC Pendolino nabídnou České dráhy jako zcela nový typ služby na trase mezi Ostravou a Prahou od platnosti nového jízdního řádu 11. prosince 2005. Tyto spoje se budou vyznačovat rychlostí a vysokou kvalitou služeb. S některými službami se zákazníci Českých drah přitom setkají poprvé v historii – jedná se například o internetový prodej jízdenek, vedení vlaků jako zcela nekuřáckých, návazné spojení na letiště Praha – Ruzyně v ceně jízdenky a další.


Širší nabídka spojení mezi Ostravou a Prahou – lépe odpovídající všem cílovým skupinám

Zavedením spojů SC Pendolino zároveň České dráhy výrazně rozšíří nabídku spojení mezi severní Moravou a hlavním městem České republiky. Nejedná se přitom o pouhé doplnění vlaků SC Pendolino do stávajícího jízdního řádu; součástí je komplexní přístup k celé nabídce spojení Ostravy s Prahou. Kromě zavedení vlaků SC Pendolino tak České dráhy nabídnou cestujícím další alternativní spojení – například brzký ranní rychlíkový spoj (bez příplatku) s příjezdem do Prahy již přibližně v 8.30 hodin. Takový spoj doposud neměli cestující k dispozici – první vlak kategorie „rychlík“ z Ostravy přijíždí podle dosavadního jízdního řádu do Prahy přibližně v 11.00 hodin. Zachována zůstane také nabídka denních vlaků InterCity a EuroCity a ostatního spojení rychlíky. České dráhy tak nabídnou cestujícím mezi Prahou a Ostravou zcela nové portfolio spojení, s výrazně vyšší přepravní kapacitou, odpovídající ve všech denních dobách poptávce jednotlivých zákaznických skupin.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist