https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-jsou-pripraveny-na-zavedeni-integrovaneho-systemu-v-brne
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy jsou připraveny na zavedení integrovaného systému v Brně

18. prosince 2003 | České dráhy
Spuštění integrovaného dopravního systému v Brně a v Jihomoravském kraji je na Českých drahách připraveno. Nový jízdní řád s větším množstvím spojů platí již od 14. prosince, ve stanicích a zastávkách jsou instalovány označovače jízdenek pro jednotlivou jízdu, v osmi stanicích již byl zahájen prodej předplatních jízdenek. První jízdenku si zakoupil dnes ráno v 6.25 hodin cestující v Brně hlavním nádraží. Se zavedením integrovaného dopravního systému v Brně a okolí je spojeno také zlepšení vzhledu řady železničních stanic.


Více přímých vlaků z Tišnova a Kuřimi do centra Brna

Jízdní řád Českých drah, a.s., v rámci integrovaného dopravního spojení platí již od neděle 14. prosince. Na vybraných tratí v okolí Brna se zavedla pravidelná taktová doprava. Ve špičce je interval mezi vlaky 20 až 30 minut, v sedle obvykle 60 minut. Například z Tišnova a Kuřimi jezdí v ranní špičce od 5 do 8 hodin celkem 9 spojů v intervalu 20 minut. Cesta z Tišnova do středu Brna, kde je hlavní nádraží umístěno, jim bez přestupu trvá 38 minut, z Kuřimi potom 26 minut. Na trase z Blanska do Brna jezdí v ranní špičce mezi pátou a osmou hodinou celkem 6 vlaků s intervalem 30 minut. Cesta z Blanska do Brna trvá 31 minut.

Železniční doprava může v rámci integrovaného dopravního systému (IDS) nadále nabídnout také kvalitní spojení v nočních hodinách. Například v pracovní dny odjíždí poslední spoj z Brna do Kuřimi a Tišnova ve 22.55 hodin a v sobotu a v neděli, kdy jezdí lidé za kulturou do krajského města, se poslední spoj z Brna vrací dokonce až v 0.35 hod. V podobných časech je zajištěno i poslední noční spojení ve směru na Adamov a Blansko.


Myslí se i na vozíčkáře, maminky s kočárky a zlepšení kultury cestování ve vlacích

I když všechny železniční stanice zapojené do IDS v Brně a okolí dosud nejsou stavebně upraveny pro přístupnost vozíčkářů, ve všech stanicích s podchody a ostrovními nástupišti jsou připraveny náhradní přístupové cesty, po kterých je zajištěna bezpečná cesta imobilních spoluobčanů k nástupištím. To například platí také pro stanice Tišnov nebo Kuřim. V řadě souprav pak bude možná přeprava vozíčkářů náhradním způsobem ve služebním oddíle vlakvedoucího.

Maminky s kočárky v těchto stanicích zatím budou muset překonávat schodiště při přístupu na nástupiště, používané vlakové soupravy však mají zvětšený prostor pro kočárky a také pro jízdní kola. Na rozdíl od autobusů tak bez problémů bude možné přepravovat v jediném spoji několik cestujících s kočárky nebo bicykly. To by v autobusovém spoji nešlo. Navíc se z řady míst, především z větších obcí jako je Tišnov, Kuřim či Blansko, dostanou do centra Brna bez přestupů.

České dráhy, a.s., chtějí zlepšit také technický stav a kulturu cestování v pantografových soupravách řady 560, které se v okolí Brna využívají. První souprava v současné době prochází opravou, v rámci které se vylepšuje také interiér vozů a stávající sedačky jsou potaženy prodyšnou textilií. Železnice má zájem pokračovat v těchto opravách a vylepšeních vlakových souprav i v příštím roce. V střednědobém výhledu mají České dráhy zájem také v okolí Brna nasadit moderní nízkopodlažní soupravy. Jejich nákup však bude záviset na celkovém postupu modernizace vozidlového parku Českých drah, a.s. ¨


Již letos dva a půl milionu do oprav stanic, v příštím roce další peníze

Spuštění IDS na Brněnsku je doprovázeno zlepšením vzhledu řady železničních stanic a zastávek. V letošním roce opravné práce dosáhly dva a půl milionu korun. Vedle Brna, kde se provedly opravy přístřešků a WC za téměř celkově 750 000 Kč, směřovalo nejvíce peněz do staniční budovy v Kuřimi. Byla opravena fasáda budovy směrem k městu a do konce ledna se dokončí také rekonstrukce sociálního zařízení. Tyto práce si vyžádaly částku 600 tisíc Kč. V příštím roce budou opravné práce v Kuřimi pokračovat nákladem více než 500 tisíc korun. Budou se opravovat například přístřešky na nástupištích, připraveno je vymalování odbavovacích prostor. Další mimořádné opravy se dotkly například brněnských stanic a zastávek v Řečkovicích, Králově Poli či Židenicích.

Největší rekonstrukce se připravuje v Tišnově, kde je dobrá spolupráce s městem. V příštím roce se plánuje zahájení oprav staniční budovy v hodnotě až 10 milionů korun. V Tišnově tak vznikne moderní informační centrum pro cestující Českých drah a IDS a místo pro další základní služby, např. sociální zařízení, občerstvení.

Lepší informování cestujících zajistí připravované automatické hlášení odjezdů vlaků. I tomto případě bude v prvé řadě zavedeno ve stanici Kuřim a následně také v Tišnově.

České dráhy, a.s. chtějí výrazněji spolupracovat také s podnikateli při využití a zlepšení vzhledu železničních stanic, přestupních uzlů IDS, a při rozšiřování služeb pro cestující a občany, využívající železnici a navazující autobusové spoje IDS. První zájemce o nové služby na nádražích v rámci IDS Brno, například ve stanici Kuřim, jsme již zaznamenali.


Prodej jízdenek již zahájen

České dráhy, a.s. již zahájily na prvních osmi místech – v Brně na Hlavním nádraží a v Králově Poli, v Adamově zastávce, Bílovicích nad Svitavou, Blansku a Blansku městě, v Kuřimi a Tišnově – prodej předplatních jízdenek IDS. První jízdenka byla prodána již v 6.25 hodin na Hlavním nádraží v Brně. Cestující si zakoupil měsíční jízdenku pro 4 pásma za 810 Kč. V těchto dnech je spouštěn prodej předplatních jízdenek také v dalších místech, např. v Brně-Židenicích, ve Střelicích, Silůvkách a na dalších místech. Probíhá také distribuce jízdenek pro jednotlivou jízdu. Do prodejní sítě Českých drah, a.s., byly distribuovány doklady v hodnotě přes 4 miliony korun. Ve všech stanicích a zastávkách jsou již také připraveny strojky pro označení jednotlivých jízdenek.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist