Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy jsou připraveny na zavedení integrovaného systému v Brně
18. prosince 2003 | České dráhy
Spuštění integrovaného dopravního systému v Brně a v Jihomoravském kraji je na Českých drahách připraveno. Nový jízdní řád s větším množstvím spojů platí již od 14. prosince, ve stanicích a zastávkách jsou instalovány označovače jízdenek pro jednotlivou jízdu, v osmi stanicích již byl zahájen prodej předplatních jízdenek. První jízdenku si zakoupil dnes ráno v 6.25 hodin cestující v Brně hlavním nádraží. Se zavedením integrovaného dopravního systému v Brně a okolí je spojeno také zlepšení vzhledu řady železničních stanic.
Více přímých vlaků z Tišnova a Kuřimi do centra Brna
Jízdní řád Českých drah, a.s., v rámci integrovaného dopravního spojení platí již od neděle 14. prosince. Na vybraných tratí v okolí Brna se zavedla pravidelná taktová doprava. Ve špičce je interval mezi vlaky 20 až 30 minut, v sedle obvykle 60 minut. Například z Tišnova a Kuřimi jezdí v ranní špičce od 5 do 8 hodin celkem 9 spojů v intervalu 20 minut. Cesta z Tišnova do středu Brna, kde je hlavní nádraží umístěno, jim bez přestupu trvá 38 minut, z Kuřimi potom 26 minut. Na trase z Blanska do Brna jezdí v ranní špičce mezi pátou a osmou hodinou celkem 6 vlaků s intervalem 30 minut. Cesta z Blanska do Brna trvá 31 minut.
Železniční doprava může v rámci integrovaného dopravního systému (IDS) nadále nabídnout také kvalitní spojení v nočních hodinách. Například v pracovní dny odjíždí poslední spoj z Brna do Kuřimi a Tišnova ve 22.55 hodin a v sobotu a v neděli, kdy jezdí lidé za kulturou do krajského města, se poslední spoj z Brna vrací dokonce až v 0.35 hod. V podobných časech je zajištěno i poslední noční spojení ve směru na Adamov a Blansko.
Myslí se i na vozíčkáře, maminky s kočárky a zlepšení kultury cestování ve vlacích
I když všechny železniční stanice zapojené do IDS v Brně a okolí dosud nejsou stavebně upraveny pro přístupnost vozíčkářů, ve všech stanicích s podchody a ostrovními nástupišti jsou připraveny náhradní přístupové cesty, po kterých je zajištěna bezpečná cesta imobilních spoluobčanů k nástupištím. To například platí také pro stanice Tišnov nebo Kuřim. V řadě souprav pak bude možná přeprava vozíčkářů náhradním způsobem ve služebním oddíle vlakvedoucího.
Maminky s kočárky v těchto stanicích zatím budou muset překonávat schodiště při přístupu na nástupiště, používané vlakové soupravy však mají zvětšený prostor pro kočárky a také pro jízdní kola. Na rozdíl od autobusů tak bez problémů bude možné přepravovat v jediném spoji několik cestujících s kočárky nebo bicykly. To by v autobusovém spoji nešlo. Navíc se z řady míst, především z větších obcí jako je Tišnov, Kuřim či Blansko, dostanou do centra Brna bez přestupů.
České dráhy, a.s., chtějí zlepšit také technický stav a kulturu cestování v pantografových soupravách řady 560, které se v okolí Brna využívají. První souprava v současné době prochází opravou, v rámci které se vylepšuje také interiér vozů a stávající sedačky jsou potaženy prodyšnou textilií. Železnice má zájem pokračovat v těchto opravách a vylepšeních vlakových souprav i v příštím roce. V střednědobém výhledu mají České dráhy zájem také v okolí Brna nasadit moderní nízkopodlažní soupravy. Jejich nákup však bude záviset na celkovém postupu modernizace vozidlového parku Českých drah, a.s. ¨
Již letos dva a půl milionu do oprav stanic, v příštím roce další peníze
Spuštění IDS na Brněnsku je doprovázeno zlepšením vzhledu řady železničních stanic a zastávek. V letošním roce opravné práce dosáhly dva a půl milionu korun. Vedle Brna, kde se provedly opravy přístřešků a WC za téměř celkově 750 000 Kč, směřovalo nejvíce peněz do staniční budovy v Kuřimi. Byla opravena fasáda budovy směrem k městu a do konce ledna se dokončí také rekonstrukce sociálního zařízení. Tyto práce si vyžádaly částku 600 tisíc Kč. V příštím roce budou opravné práce v Kuřimi pokračovat nákladem více než 500 tisíc korun. Budou se opravovat například přístřešky na nástupištích, připraveno je vymalování odbavovacích prostor. Další mimořádné opravy se dotkly například brněnských stanic a zastávek v Řečkovicích, Králově Poli či Židenicích.
Největší rekonstrukce se připravuje v Tišnově, kde je dobrá spolupráce s městem. V příštím roce se plánuje zahájení oprav staniční budovy v hodnotě až 10 milionů korun. V Tišnově tak vznikne moderní informační centrum pro cestující Českých drah a IDS a místo pro další základní služby, např. sociální zařízení, občerstvení.
Lepší informování cestujících zajistí připravované automatické hlášení odjezdů vlaků. I tomto případě bude v prvé řadě zavedeno ve stanici Kuřim a následně také v Tišnově.
České dráhy, a.s. chtějí výrazněji spolupracovat také s podnikateli při využití a zlepšení vzhledu železničních stanic, přestupních uzlů IDS, a při rozšiřování služeb pro cestující a občany, využívající železnici a navazující autobusové spoje IDS. První zájemce o nové služby na nádražích v rámci IDS Brno, například ve stanici Kuřim, jsme již zaznamenali.
Prodej jízdenek již zahájen
České dráhy, a.s. již zahájily na prvních osmi místech – v Brně na Hlavním nádraží a v Králově Poli, v Adamově zastávce, Bílovicích nad Svitavou, Blansku a Blansku městě, v Kuřimi a Tišnově – prodej předplatních jízdenek IDS. První jízdenka byla prodána již v 6.25 hodin na Hlavním nádraží v Brně. Cestující si zakoupil měsíční jízdenku pro 4 pásma za 810 Kč. V těchto dnech je spouštěn prodej předplatních jízdenek také v dalších místech, např. v Brně-Židenicích, ve Střelicích, Silůvkách a na dalších místech. Probíhá také distribuce jízdenek pro jednotlivou jízdu. Do prodejní sítě Českých drah, a.s., byly distribuovány doklady v hodnotě přes 4 miliony korun. Ve všech stanicích a zastávkách jsou již také připraveny strojky pro označení jednotlivých jízdenek.
Více přímých vlaků z Tišnova a Kuřimi do centra Brna
Jízdní řád Českých drah, a.s., v rámci integrovaného dopravního spojení platí již od neděle 14. prosince. Na vybraných tratí v okolí Brna se zavedla pravidelná taktová doprava. Ve špičce je interval mezi vlaky 20 až 30 minut, v sedle obvykle 60 minut. Například z Tišnova a Kuřimi jezdí v ranní špičce od 5 do 8 hodin celkem 9 spojů v intervalu 20 minut. Cesta z Tišnova do středu Brna, kde je hlavní nádraží umístěno, jim bez přestupu trvá 38 minut, z Kuřimi potom 26 minut. Na trase z Blanska do Brna jezdí v ranní špičce mezi pátou a osmou hodinou celkem 6 vlaků s intervalem 30 minut. Cesta z Blanska do Brna trvá 31 minut.
Železniční doprava může v rámci integrovaného dopravního systému (IDS) nadále nabídnout také kvalitní spojení v nočních hodinách. Například v pracovní dny odjíždí poslední spoj z Brna do Kuřimi a Tišnova ve 22.55 hodin a v sobotu a v neděli, kdy jezdí lidé za kulturou do krajského města, se poslední spoj z Brna vrací dokonce až v 0.35 hod. V podobných časech je zajištěno i poslední noční spojení ve směru na Adamov a Blansko.
Myslí se i na vozíčkáře, maminky s kočárky a zlepšení kultury cestování ve vlacích
I když všechny železniční stanice zapojené do IDS v Brně a okolí dosud nejsou stavebně upraveny pro přístupnost vozíčkářů, ve všech stanicích s podchody a ostrovními nástupišti jsou připraveny náhradní přístupové cesty, po kterých je zajištěna bezpečná cesta imobilních spoluobčanů k nástupištím. To například platí také pro stanice Tišnov nebo Kuřim. V řadě souprav pak bude možná přeprava vozíčkářů náhradním způsobem ve služebním oddíle vlakvedoucího.
Maminky s kočárky v těchto stanicích zatím budou muset překonávat schodiště při přístupu na nástupiště, používané vlakové soupravy však mají zvětšený prostor pro kočárky a také pro jízdní kola. Na rozdíl od autobusů tak bez problémů bude možné přepravovat v jediném spoji několik cestujících s kočárky nebo bicykly. To by v autobusovém spoji nešlo. Navíc se z řady míst, především z větších obcí jako je Tišnov, Kuřim či Blansko, dostanou do centra Brna bez přestupů.
České dráhy, a.s., chtějí zlepšit také technický stav a kulturu cestování v pantografových soupravách řady 560, které se v okolí Brna využívají. První souprava v současné době prochází opravou, v rámci které se vylepšuje také interiér vozů a stávající sedačky jsou potaženy prodyšnou textilií. Železnice má zájem pokračovat v těchto opravách a vylepšeních vlakových souprav i v příštím roce. V střednědobém výhledu mají České dráhy zájem také v okolí Brna nasadit moderní nízkopodlažní soupravy. Jejich nákup však bude záviset na celkovém postupu modernizace vozidlového parku Českých drah, a.s. ¨
Již letos dva a půl milionu do oprav stanic, v příštím roce další peníze
Spuštění IDS na Brněnsku je doprovázeno zlepšením vzhledu řady železničních stanic a zastávek. V letošním roce opravné práce dosáhly dva a půl milionu korun. Vedle Brna, kde se provedly opravy přístřešků a WC za téměř celkově 750 000 Kč, směřovalo nejvíce peněz do staniční budovy v Kuřimi. Byla opravena fasáda budovy směrem k městu a do konce ledna se dokončí také rekonstrukce sociálního zařízení. Tyto práce si vyžádaly částku 600 tisíc Kč. V příštím roce budou opravné práce v Kuřimi pokračovat nákladem více než 500 tisíc korun. Budou se opravovat například přístřešky na nástupištích, připraveno je vymalování odbavovacích prostor. Další mimořádné opravy se dotkly například brněnských stanic a zastávek v Řečkovicích, Králově Poli či Židenicích.
Největší rekonstrukce se připravuje v Tišnově, kde je dobrá spolupráce s městem. V příštím roce se plánuje zahájení oprav staniční budovy v hodnotě až 10 milionů korun. V Tišnově tak vznikne moderní informační centrum pro cestující Českých drah a IDS a místo pro další základní služby, např. sociální zařízení, občerstvení.
Lepší informování cestujících zajistí připravované automatické hlášení odjezdů vlaků. I tomto případě bude v prvé řadě zavedeno ve stanici Kuřim a následně také v Tišnově.
České dráhy, a.s. chtějí výrazněji spolupracovat také s podnikateli při využití a zlepšení vzhledu železničních stanic, přestupních uzlů IDS, a při rozšiřování služeb pro cestující a občany, využívající železnici a navazující autobusové spoje IDS. První zájemce o nové služby na nádražích v rámci IDS Brno, například ve stanici Kuřim, jsme již zaznamenali.
Prodej jízdenek již zahájen
České dráhy, a.s. již zahájily na prvních osmi místech – v Brně na Hlavním nádraží a v Králově Poli, v Adamově zastávce, Bílovicích nad Svitavou, Blansku a Blansku městě, v Kuřimi a Tišnově – prodej předplatních jízdenek IDS. První jízdenka byla prodána již v 6.25 hodin na Hlavním nádraží v Brně. Cestující si zakoupil měsíční jízdenku pro 4 pásma za 810 Kč. V těchto dnech je spouštěn prodej předplatních jízdenek také v dalších místech, např. v Brně-Židenicích, ve Střelicích, Silůvkách a na dalších místech. Probíhá také distribuce jízdenek pro jednotlivou jízdu. Do prodejní sítě Českých drah, a.s., byly distribuovány doklady v hodnotě přes 4 miliony korun. Ve všech stanicích a zastávkách jsou již také připraveny strojky pro označení jednotlivých jízdenek.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk