Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy nabídnou novou koncepci rychlého spojení severu Moravy s Prahou a dalších dálkových spojů
25. srpna 2006 | České dráhy
Spolu s dokončováním jízdního řádu, který začne platit od 9. prosince 2006, dokončily České dráhy koncepci dálkového spojení severní Moravy, Ostravska a Karvinska. Ta znamená zrychlení spojení a posílení některých spojů a zavedení některých nových typů dálkového spojení s užším provázáním mezi jednotlivými produkty Českých drah.
Spoje SC Pendolino Ostrava - Praha
V návaznosti na úspěšnost produktu SC Pendolino posílí České dráhy po roce provozu současných šest párů na sedm párů spojů jezdících v obou směrech mezi Prahou a Ostravou. Ty budou jezdit v dvouhodinovém taktu s tím, že dojde k dalšímu výraznému zkrácení jízdních dob. V první fázi bude například jízdní doba mezi Prahou a Ostravou – Svinov zkrácena o 13 minut – ze současných 3 hodin 22 minut na 3 hodiny 09 minut. Produkt SC Pendolino je přitom postaven jako zákaznický produkt nabízející nejrychlejší spojení krajských / hlavních měst – provozován ve spolupráci s ČSA. Vedle posílení spojení do Ostravy ČD nabídnou od nového jízdního řádu produkt SC Pendolino také na trase do Bratislavy (1x denně SC Slovenská strela) a do Vídně (2x denně).
Na spoje SC Pendolino budou nabídnuty přípojové přestupní vazby z významných center Moravskoslezského kraje s dobou na přestup v rozsahu přibližně 10 minut. Například cestovní doba ze stanice Karviná hlavní nádraží se při využití ranního spojení s příjezdem do Prahy v 8.30 hodin zkrátí na 4 hodiny – tedy ve srovnání se současnou jízdní dobou spojů InterCity po stejné trase – o 45 minut. Podobně se zkrátí spojení dalších významných center Moravskoslezského kraje s Prahou.
Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity
InterCity Manažer: Bohumín - Praha
Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z moderních vozů pro vlaky kategorie InterCity . Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.
Spoje InterCity provozované v relaci Český Těšín – Ostrava – Praha
Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity připravené výhradně pro obsluhu Karviné touto kategorií vlaků bude zavedeno po trase Český Těšín – Karviná – Bohumín – Praha . Jízdní řád spoje se ještě finalizuje, nicméně se bude jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. Tento spoj zajistí přímé spojení Českého Těšína a Karviné s Prahou v kategorii InterCity a společně s nabídkou rychlého spojení v kombinaci přípojových spojů a vlaků SC Pendolino zcela pokryje poptávku po tomto typu spojení z Karviné.
Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec – Praha) a EC Detvan (Zvolen – Praha) , který si jízdou po trase přes Havířov podrží přibližně stávající jízdní dobu – s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina – Český Těšín. Vlaky EC Košičan a IC Hradčany – využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí – Vsetín a Horní Lideč, kdy tato aglomerace zatím nebyla na vlaky vyšší kategorie vůbec napojena. Tento krok pro cestující mezi oběma státy cestovní dobu zkrátí přibližně o hodinu, díky kratší trase cestování současně zlevní. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).
Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia. Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.
Shrnutí klíčových přínosů v dálkovém spojení MS kraje od nového jízdního řádu
Ostrava :
Zrychlení spojení SC Pendolino s Prahou na 3 hod. 09 minut; zvýšení počtu vlaků SC Pendolino na 7 párů; nové spojení vlaky EC a IC s Krakovem a Bratislavou.
Karviná :
Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino a IC Manažer – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut; zavedení nového přímého spojení IC do Prahy.
Bohumín :
Nový rychlý spoj Praha – Karviná IC Manažer; nové spojení vlaky IC a EC do Bratislavy a Krakova.
Opava, Frýdek-Místek …
Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut.
Spoje SC Pendolino Ostrava - Praha
V návaznosti na úspěšnost produktu SC Pendolino posílí České dráhy po roce provozu současných šest párů na sedm párů spojů jezdících v obou směrech mezi Prahou a Ostravou. Ty budou jezdit v dvouhodinovém taktu s tím, že dojde k dalšímu výraznému zkrácení jízdních dob. V první fázi bude například jízdní doba mezi Prahou a Ostravou – Svinov zkrácena o 13 minut – ze současných 3 hodin 22 minut na 3 hodiny 09 minut. Produkt SC Pendolino je přitom postaven jako zákaznický produkt nabízející nejrychlejší spojení krajských / hlavních měst – provozován ve spolupráci s ČSA. Vedle posílení spojení do Ostravy ČD nabídnou od nového jízdního řádu produkt SC Pendolino také na trase do Bratislavy (1x denně SC Slovenská strela) a do Vídně (2x denně).
Na spoje SC Pendolino budou nabídnuty přípojové přestupní vazby z významných center Moravskoslezského kraje s dobou na přestup v rozsahu přibližně 10 minut. Například cestovní doba ze stanice Karviná hlavní nádraží se při využití ranního spojení s příjezdem do Prahy v 8.30 hodin zkrátí na 4 hodiny – tedy ve srovnání se současnou jízdní dobou spojů InterCity po stejné trase – o 45 minut. Podobně se zkrátí spojení dalších významných center Moravskoslezského kraje s Prahou.
Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity
InterCity Manažer: Bohumín - Praha
Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z moderních vozů pro vlaky kategorie InterCity . Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.
Spoje InterCity provozované v relaci Český Těšín – Ostrava – Praha
Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity připravené výhradně pro obsluhu Karviné touto kategorií vlaků bude zavedeno po trase Český Těšín – Karviná – Bohumín – Praha . Jízdní řád spoje se ještě finalizuje, nicméně se bude jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. Tento spoj zajistí přímé spojení Českého Těšína a Karviné s Prahou v kategorii InterCity a společně s nabídkou rychlého spojení v kombinaci přípojových spojů a vlaků SC Pendolino zcela pokryje poptávku po tomto typu spojení z Karviné.
Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec – Praha) a EC Detvan (Zvolen – Praha) , který si jízdou po trase přes Havířov podrží přibližně stávající jízdní dobu – s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina – Český Těšín. Vlaky EC Košičan a IC Hradčany – využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí – Vsetín a Horní Lideč, kdy tato aglomerace zatím nebyla na vlaky vyšší kategorie vůbec napojena. Tento krok pro cestující mezi oběma státy cestovní dobu zkrátí přibližně o hodinu, díky kratší trase cestování současně zlevní. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).
Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia. Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.
Shrnutí klíčových přínosů v dálkovém spojení MS kraje od nového jízdního řádu
Ostrava :
Zrychlení spojení SC Pendolino s Prahou na 3 hod. 09 minut; zvýšení počtu vlaků SC Pendolino na 7 párů; nové spojení vlaky EC a IC s Krakovem a Bratislavou.
Karviná :
Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino a IC Manažer – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut; zavedení nového přímého spojení IC do Prahy.
Bohumín :
Nový rychlý spoj Praha – Karviná IC Manažer; nové spojení vlaky IC a EC do Bratislavy a Krakova.
Opava, Frýdek-Místek …
Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk