https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-nabidnou-novou-koncepci-rychleho-spojeni-severu-moravy-s-prahou-a-dalsich-dalkovych-spoju
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy nabídnou novou koncepci rychlého spojení severu Moravy s Prahou a dalších dálkových spojů

25. srpna 2006 | České dráhy
Spolu s dokončováním jízdního řádu, který začne platit od 9. prosince 2006, dokončily České dráhy koncepci dálkového spojení severní Moravy, Ostravska a Karvinska. Ta znamená zrychlení spojení a posílení některých spojů a zavedení některých nových typů dálkového spojení s užším provázáním mezi jednotlivými produkty Českých drah.

Spoje SC Pendolino Ostrava - Praha

V návaznosti na úspěšnost produktu SC Pendolino posílí České dráhy po roce provozu současných šest párů na sedm párů spojů jezdících v obou směrech mezi Prahou a Ostravou. Ty budou jezdit v dvouhodinovém taktu s tím, že dojde k dalšímu výraznému zkrácení jízdních dob. V první fázi bude například jízdní doba mezi Prahou a Ostravou – Svinov zkrácena o 13 minut – ze současných 3 hodin 22 minut na 3 hodiny 09 minut. Produkt SC Pendolino je přitom postaven jako zákaznický produkt nabízející nejrychlejší spojení krajských / hlavních měst – provozován ve spolupráci s ČSA. Vedle posílení spojení do Ostravy ČD nabídnou od nového jízdního řádu produkt SC Pendolino také na trase do Bratislavy (1x denně SC Slovenská strela) a do Vídně (2x denně).

Na spoje SC Pendolino budou nabídnuty přípojové přestupní vazby z významných center Moravskoslezského kraje s dobou na přestup v rozsahu přibližně 10 minut. Například cestovní doba ze stanice Karviná hlavní nádraží se při využití ranního spojení s příjezdem do Prahy v 8.30 hodin zkrátí na 4 hodiny – tedy ve srovnání se současnou jízdní dobou spojů InterCity po stejné trase – o 45 minut. Podobně se zkrátí spojení dalších významných center Moravskoslezského kraje s Prahou.

Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity

InterCity Manažer: Bohumín - Praha
Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z moderních vozů pro vlaky kategorie InterCity . Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.

Spoje InterCity provozované v relaci Český Těšín – Ostrava – Praha
Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity připravené výhradně pro obsluhu Karviné touto kategorií vlaků bude zavedeno po trase Český Těšín – Karviná – Bohumín – Praha . Jízdní řád spoje se ještě finalizuje, nicméně se bude jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. Tento spoj zajistí přímé spojení Českého Těšína a Karviné s Prahou v kategorii InterCity a společně s nabídkou rychlého spojení v kombinaci přípojových spojů a vlaků SC Pendolino zcela pokryje poptávku po tomto typu spojení z Karviné.

Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec – Praha) a EC Detvan (Zvolen – Praha) , který si jízdou po trase přes Havířov podrží přibližně stávající jízdní dobu – s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina – Český Těšín. Vlaky EC Košičan a IC Hradčany – využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí – Vsetín a Horní Lideč, kdy tato aglomerace zatím nebyla na vlaky vyšší kategorie vůbec napojena. Tento krok pro cestující mezi oběma státy cestovní dobu zkrátí přibližně o hodinu, díky kratší trase cestování současně zlevní. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).

Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia. Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.


Shrnutí klíčových přínosů v dálkovém spojení MS kraje od nového jízdního řádu

Ostrava :
Zrychlení spojení SC Pendolino s Prahou na 3 hod. 09 minut; zvýšení počtu vlaků SC Pendolino na 7 párů; nové spojení vlaky EC a IC s Krakovem a Bratislavou.

Karviná :
Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino a IC Manažer – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut; zavedení nového přímého spojení IC do Prahy.

Bohumín :
Nový rychlý spoj Praha – Karviná IC Manažer; nové spojení vlaky IC a EC do Bratislavy a Krakova.

Opava, Frýdek-Místek …
Nový koncept spojení s využitím produktu SC Pendolino – výrazné zkrácení jízdních dob do Prahy až o 45 – 50 minut.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist