Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy nakoupí nové lůžkové vozy
25. ledna 2005 | České dráhy
Dvanáct nových lůžkových vozů řady WLABmz by mělo již v roce 2006 rozšířit vozový park moderních vagónů Českých drah pro mezinárodní dopravu. Dozorčí rada akciové společnosti vydala předběžný souhlas k vypsání výběrového řízení na tyto vozy. Výběrové řízení by mohlo být vyhlášeno ještě letos v březnu.
České dráhy chtějí díky novým vozům obstát v konkurenci západoevropských železnic při získávání výkonů u nočních mezistátních vlaků. Naše dráhy dnes totiž nemají žádné lůžkové vozy odpovídající současným standardům luxusních nočních spojů v EU. Nové vagóny proto budou určeny pro rychlost až 200 km/h, budou vybaveny klimatizací a uzavřeným systémem WC. Vedle obvyklých lůžkových oddílů 1. a 2. třídy budou nabízet i nadstandardně vybavené oddíly se sociálním zařízením (WC a sprcha přímo v oddíle cestujícího). Nákup vozů bude financován leasingem hrazeným z následného provozu lůžkových vozů na mezistátních tratích. Vozy budou jezdit na relacích do západní Evropy, především do SRN. V jednání je ale jejich nasazení na další linky, například do severní Itálie či Švýcarska.
České dráhy dnes mají ve vlastnictví 9 moderních vozů 1. třídy, 26 vozů 2. třídy a 10 restauračních vozů pro rychlost 200 km/h. V letošním roce by tento počet komfortních a moderních vozů (klimatizace, polohovací sedačky, uzavřený systém WC) mělo rozšířit sedm sedmivozových souprav řady 680 pendolino (celkem 49 vozů) a 26 nových vozů pro rychlost 200 km/h v provedení 1. a 2. třídy od společnosti Siemens. České dráhy tak budou mít na počátku roku 2006 k dispozici až 120 expresních vozů nejvyšších parametrů (např. rychlost 200 km/h, klimatizace, uzavřený systém WC) určených především pro mezinárodní dopravu. Nové lůžkové vozy by tento počet v závěru příštího roku zvýšily až na 132 vozů.
České dráhy chtějí díky novým vozům obstát v konkurenci západoevropských železnic při získávání výkonů u nočních mezistátních vlaků. Naše dráhy dnes totiž nemají žádné lůžkové vozy odpovídající současným standardům luxusních nočních spojů v EU. Nové vagóny proto budou určeny pro rychlost až 200 km/h, budou vybaveny klimatizací a uzavřeným systémem WC. Vedle obvyklých lůžkových oddílů 1. a 2. třídy budou nabízet i nadstandardně vybavené oddíly se sociálním zařízením (WC a sprcha přímo v oddíle cestujícího). Nákup vozů bude financován leasingem hrazeným z následného provozu lůžkových vozů na mezistátních tratích. Vozy budou jezdit na relacích do západní Evropy, především do SRN. V jednání je ale jejich nasazení na další linky, například do severní Itálie či Švýcarska.
České dráhy dnes mají ve vlastnictví 9 moderních vozů 1. třídy, 26 vozů 2. třídy a 10 restauračních vozů pro rychlost 200 km/h. V letošním roce by tento počet komfortních a moderních vozů (klimatizace, polohovací sedačky, uzavřený systém WC) mělo rozšířit sedm sedmivozových souprav řady 680 pendolino (celkem 49 vozů) a 26 nových vozů pro rychlost 200 km/h v provedení 1. a 2. třídy od společnosti Siemens. České dráhy tak budou mít na počátku roku 2006 k dispozici až 120 expresních vozů nejvyšších parametrů (např. rychlost 200 km/h, klimatizace, uzavřený systém WC) určených především pro mezinárodní dopravu. Nové lůžkové vozy by tento počet v závěru příštího roku zvýšily až na 132 vozů.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk