https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-nasadi-do-provozu-komfortni-osobni-a-luzkove-vozy-od-spolecnosti-siemens
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy nasadí do provozu komfortní osobní a lůžkové vozy od společnosti Siemens

22. listopadu 2006 | České dráhy
Vedle nasazení osobních vozů Siemens na vlaky EuroCity vstoupí České dráhy díky novým lůžkovým vozům do sítě špičkových evropských nočních spojů EuroNight.

České dráhy budou od nového jízdního řádu provozovat další nové vozy dálkové dopravy od společnosti Siemens. Objednáno bylo celkem 26 osobních a 12 lůžkových železničních vozů; České dráhy nasadí nové osobní vozy 1. a 2. třídy na mezinárodní vlaky vyšší kategorie EuroCity; lůžkové vozy pak umožní vstup Českých drah do celoevropské sítě nočních vlaků špičkové kvality EuroNight. S novými vozy Českých drah od společnosti Siemens se cestující setkají na vlacích EC do Spolkové republiky Německo, Polska a Rakouska; s lůžkovými vozy pak především na spoji EN 352/353 Johannes Kepler jedoucím na trase Praha – Lipsko – Frankfurt nad Mohanem - Wiesbaden a zpět.

České dráhy doposud provozovaly 45 vozů od společnosti Siemens. Ty jsou nasazovány převážně na vlaky EuroCity do Spolkové republiky Německo a také na vlak EC Jože Plečnik spojující denně Prahu se slovinskou Lublaní.


České dráhy budou provozovat celkem více než 70 osobních a restauračních vozů Siemens

České dráhy, a.s., objednaly od společnosti Siemens 26 nových osobních železničních vozů, z toho je 11 velkoprostorových vozů první a 15 vozů s oddíly druhé třídy. Vozy ocelové konstrukce vyrobil kompletně pražský výrobní závod Siemens Kolejová vozidla. Vozidla jsou plně klimatizována a při běžném provozu mohou jezdit rychlostí až 200 km/h a nově nabídnou například také možnost připojení na 230 V. Jedná se již o druhou sérii osobních železničních vozů, které si České dráhy u společnosti Siemens objednaly. Navazuje na vozy první série, které se vyráběly v letech 1997 – 2000. Tehdy šlo o 26 vozů druhé třídy, 9 vozů první třídy a 10 restauračních vozů, které dnes České dráhy nasazují především na spoje EuroCity jezdící do Spolkové republiky Německo.


EuroNight: nová kvalita nočních spojů Českých drah

Díky dodávce nových lůžkových vozů mohou České dráhy vstoupit do celoevropské sítě nočních vlaků špičkové kvality EuroNight. První spoj této kategorie EN 352 / 353 Johannes Kepler vyjede na trasu Praha – Wiesbaden a zpět od platnosti nového jízdního řádu - 10. prosince 2006. Vlaky EuroNight jsou přitom určeny k rychlému nočnímu spojení vybraných evropských měst sestavené z moderních ubytovacích vozů a s rozšířeným servisem. Ten cestujícím nabízí: Cestování za tzv. globální cenu, která zahrnuje jízdenku, rezervační příplatek za lůžko, lehátko nebo místo k sezení. V ceně lůžkového příplatku všech kategorií komfortu (Tourist, Double, Single) je podáváno malé občerstvení respektive snídaně. Jízdenky na daný vlak je možné zakoupit v rámci akčních nabídek již za cenu od 29 EUR.

Vstup Českých drah do sítě spojů EuroNight umožní právě dodávka nových 12 lůžkových vozů Siemens. Ty jsou určeny pro mezinárodní železniční provoz, nabízejí 12 oddílů, každý se třemi lůžky. Tři oddíly kategorie A jsou vybaveny vlastní koupelnou, včetně sprchy, umyvadla a vakuové toalety. Zbývajících devět oddílů kategorie B je vybaveno umyvadly, která jsou zabudovaná ve vestavěné skříni. Dva sousední oddíly lze spojit otevřením propojovací stěny a vytvořit tak jeden větší oddíl, např. pro společně cestující rodiny.

Kromě koupelen v oddílech kategorie A jsou na obou koncích vozu umístěny ještě dvě toalety. Jedna z nich je zároveň kombinována se sprchou, a představuje tedy koupelnu vybavenou veškerým komfortem. Samozřejmou součástí vybavení je klimatizace v celém lůžkovém voze. V každém oddíle je možné nastavit teplotu individuálně. Bezpečnost cestujících zajišťuje moderní zamykací systém VingCard.

S novými lůžkovými vozy mohou České dráhy nabídnout cestujícím díky nejmodernější konstrukci vozu pohodlné a bezpečné cestování. Vozy vynikají špičkovými jízdními vlastnostmi: vzduchové odpružení podvozků a provozní rychlost až 200 km/h.

Vlak EN 352 / 353 Johannes Kepler bude z Prahy hlavního nádraží vyjíždět ve 20.06 hodin a do Wiesbadenu přijíždět následující den v 7.00 hodin. Zpět pak pojede ve 22.31 z Wiesbadenu s příjezdem do Prahy v 8.55 následující den. Spoj zastavuje také přímo na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem a nabízí tak výhodnou přestupní vazbu mezi železničními a leteckými spoji.


Další modernizace vozidel Českých drah

Vedle nových vozů Siemens uvedly České dráhy v letošním roce do provozu několik desítek dalších moderních vozidel. Vedle patnácti jednotek Regionova je to také šest dvoupodlažních nových jednotek řady 471 CityElefant určených pro příměstskou dopravu. Dvě tyto jednotky nasadí České dráhy od nového jízdního řádu na příměstské spoje na Ostravsku a Opavsku. Kromě toho České dráhy v letošním roce dokončily modernizaci motorových vozů 854 určených pro provoz na rychlíkových spojích na neelektrizovaných tratích v ČR. K těmto motorovým vozům nasadí ještě v letošním roce do provozu také čtyři řídící vozy 954 – a to v prvé řadě na tratích v okolí Brna. To představuje pořízení vozidel za celkem více než 1,5 miliardy Kč.

2,27 miliardy Kč pak bude směřovat do modernizace vozového parku v roce 2007 – především do modernizace 310 vozů nákladní dopravy a modernizace či pořízení 90 vozidel osobní dopravy.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist