https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-nasadily-do-pravidelneho-provozu-dve-seriove-jednotky-regionova-v-olomouckem-kraji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy nasadily do pravidelného provozu dvě sériové jednotky Regionova v Olomouckém kraji

16. října 2006 | České dráhy
Výroba motorových jednotek Regionova v šumperské společnosti Pars nova zvyšuje zaměstnanost v regionu.

Dvě sériové motorové jednotky Regionova (řada 814-914) nasadily dnes České dráhy do pravidelného provozu v Olomouckém kraji. Josef Bazala, generální ředitel Českých drah a Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu, po absolvování prezentační jízdy na trase Olomouc hlavní nádraží – Zábřeh na Moravě přímo ve stanici Zábřeh symbolicky předali částečně nízkopodlažní motorové jednotky Regionova (v Olomouckém kraji jsou nasazena vozidla s pořadovými čísly 008 a 009) hejtmanovi Olomouckého kraje, Ivanu Kosatíkovi. Přítomen byl také Tomáš Ignačák – generální ředitel společnost Pars nova Šumperk, která jednotky Regionova pro ČD vyrábí. Jednotky Regionova budou v Olomouckém kraji nasazeny primárně v okolí Zábřehu na Moravě.

České dráhy v letošním roce nasadí do provozu až dvacítku nových, částečně nízkopodlažních, jednotek Regionova – Olomoucký kraj je již pátým krajem (po Středočeském, Zlínském, Karlovarském a Královéhradeckém kraji), kde byly jednotky Regionova nasazeny. Na počátku roku 2007 nasadí České dráhy na území Libereckého kraje do provozu třívozovou verzi jednotek Regionova. Ta bude složena ze dvou motorových vozů a jednoho vloženého s nízkopodlažním nástupem. Zvýší se tak nejen přepravní kapacita, ale i dále zrychlí jízdní vlastnosti vlaku. Cena jedné jednotky Regionova je přibližně 20 milionů Kč, oproti podobným vozidlům zahraniční provenience je tak její cena přibližně třetinová.

Regionova – úspěšný příklad fungujícího železničního průmyslu v Olomouckém kraji a motor zvyšování zaměstnanosti

Jednotky Regionova budou nejen od dnešního dne nasazeny na pravidelné spoje ČD na území Olomouckého kraje, ale především jejich výroba v Šumperku výrazně přispívá ke zvyšování zaměstnanosti v regionu. V době, kdy má Olomoucký kraj třetí nejvyšší míru nezaměstnanosti v České republice, nabízí šumperská společnost Pars nova a.s. díky rozvíjející se výrobě železničních vozidel v řádech desítky nových pracovních příležitostí. Vzhledem k letos uzavřeným smlouvám na modernizaci značné části vozidlového parku ČD a. s. chystá společnost Pars nova další expanzi a již nyní přijímá nové zaměstnance. Od ledna letošního roku do současnosti přijala společnost Pars nova a.s. jíž více než 100 nových zaměstnanců.

Regionova jako „vlajková motorová jednotka“ Olomouckého kraje

České dráhy neuvádějí do provozu pouze nový vlak. Součástí je také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Regionovou Vaším krajem.

„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využijeme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj – jednoznačně svázaný s krajem, ve kterém vozí své cestující. Kromě již zavedeného názvu Regionova tak jednotky dostávají navíc do vínku přívlastek s názvem kraje, logo příslušného kraje a interiér doplní informační plochy s informacemi zajímavými nejen pro turisty a návštěvníky,“ říká o konceptu Regionovu Vaším krajem Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. České dráhy tak krajům vedle zajištění regionální dopravy nabídnou další přidanou hodnotu – zaměřenou jednoznačně na podporu turistického ruchu.

V návaznosti na to i dnes předané jednotky Regionova již byly označeny logotypem Olomouckého kraje a jejich název doplněn na Regionova Olomouckého kraje. Interiér a exteriéry doplnily následující prvky, které jsou standardem také při dodávkách dalších souprav:

* Logotyp Regionova byl doplněn na Regionova – Olomoucký kraj.
* Na skříň motorového vozu byl umístěn logotyp Olomouckého kraje.
* V případě externího zbarvení se počítá se zachování základní koncepce barevného řešení, nicméně jednotlivé barvy se mohou lišit podle krajů.
* Interiér motorové jednotky bude vybaven stojany a rámečky pro informační materiály o zajímavostech Olomouckého kraje. Do nich je možné umístit jak propagační letáčky, tak například mapu a další informační materiály.

České dráhy takto ve spolupráci s jednotlivými kraji vybaví a upraví všechny jednotky Regionova, které mají být nasazeny do provozu. Obdobné koncepty jsou úspěšně využívány v zahraničí, například ve Spolkové republice Německo, kde je veřejnost takto jednoznačně motivována k ekologicky šetrnému cestování vlakem.

Motorové jednotky REGIONOVA jsou vhodným řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a technologií odpovídajícím standardům EU.

Vybrané novinky pro jízdní řád 2006 / 2007 – Olomoucký kraj

Železniční doprava na hlavních trasách v České republice od platnosti nového jízdního řádu dále zrychlí. Souvisí to jak s dokončením modernizace dalších úseků železničních tratí v České republice, tak s dalším rozšiřováním služeb rychlého kvalitního spojení Českých drah.

Spoje SC Pendolino posílí svou pozici nejrychlejšího pozemního spojení mezi Prahou a Olomoucí. Úsek Praha Holešovice – Olomouc zvládnou od 10. prosince o cca 10 minut rychleji – oproti stávajícím 2 hodinám 25 minutám to bude přibližně 2 hodiny 15 minut.

Současně díky modernizaci železničního koridoru mezi Českou Třebovou a Olomoucí a napřímení některých traťových úseků v okolí Hoštejna a Lupěného se zkrátí délka trati a obyčejné jízdné na trati Olomouc – Praha díky tomu zlevní o 20 Kč.

Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity

InterCity Manažer: Bohumín – Olomouc - Praha

Zcela novým spojením bude brzký ranní spoj kategorie InterCity s obchodním názvem IC Manažer provozovaný klasickou soupravou složenou z vozů pro vlaky kategorie InterCity. Tento vlak bude vyjíždět kolem 4.00 hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity a také na něj budou navázány přípojové spoje v Bohumíně a Ostravě. V opačném směru pak vlak IC Manažer pojede s odjezdem z Prahy v podvečerních hodinách. Obchodní název Manažer vlak využije jako zavedenou a známou značku – kategorie spoje nicméně bude InterCity s tarifem a rozsahem služeb odpovídající vlakům InterCity.

Zcela nové spojení Olomouckého kraje (Hranic a Přerova) nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia – jedoucí po trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava. Tento spoj bude mít ranní odjezd z Přerova a Hranic s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist