Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy nasadily do pravidelného provozu první královéhradecké RegioFoxy
28. srpna 2024 | České dráhy
Královéhradecký kraj je v pořadí již pátým krajem, kde se cestující na lokálních tratích mohou svézt zbrusu novými moderními motorovými jednotkami RegioFox Českých drah. Do kraje jsou aktuálně dodány již 4 „Lišky“, jak se dvoučlánkovým motorovým jednotkám přezdívá. Cestující se s nimi poprvé setkávají na trati mezi Trutnovem a Martinicemi v Krkonoších. Do konce letošního roku by do kraje mělo zamířit ještě dalších 12 jednotek. Celkem jich bude v následujících dvou letech na východ Čech dodáno 33. Komfort nových regionálních vlaků si dnes při jízdě z Trutnova do Náchoda vyzkoušelo i vedení Královéhradeckého kraje v čele s hejtmanem Martinem Červíčkem.
„V následujících dvou letech projde obnovou většina vozového parku v našem kraji. České dráhy nasadí celkem 40 moderních vlakových jednotek – sedm elektrických vlaků a právě 33 motorových, které cestující znají pod jménem RegioFox. Tyto nové vlaky cestujícím nabídnou pohodlnější a bezpečnější cestování, zároveň s tím region získá dostatek vlakových spojů a také další možnosti pro využívání informačních technologií stejně jako kvalitnější nabídku veřejné dopravy, kterou pro cestující kraj zajišťuje,“ uvedl hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček.
„Po úspěšném nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter druhé generace v Královéhradeckém kraji, které proběhlo v uplynulých týdnech, mám velkou radost, že cestujícím můžeme doručit nové vlaky i na dalších tratích, a to v podobě moderních motorových jednotek RegioFox. Po dodání všech 33 jednotek by vlaky obsluhované Liškami měly v Královéhradeckém kraji ročně ujet přibližně 2 miliony kilometrů,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a doplňuje: „Kvalita regionálních vlaků v kraji v následujících letech udělá bez přehánění velký skok vpřed, který je možný jen díky ukázkové spolupráci mezi dopravcem a vedením Královéhradeckého kraje, za což musím upřímně poděkovat. Díky ní budou cestující v tomto regionu využívat jeden z nejmodernějších regionálních vozidlových parků napříč celou republikou.“
„Velmi si vážíme spolupráce s Českými drahami a jsme rádi, že naše jednotky mohou vozit cestující téměř po celé republice a nyní už i v krásném Královehradeckém kraji. Chtěl bych zdůraznit, že kromě jízdního komfortu a vysoké technické úrovně jednotek PESA jsou tyto vlaky vybaveny nejmodernějšími pohonnými jednotkami Rolls-Royce, které splňují přísné emisní normy STAGE 5 a navíc jsou přizpůsobeny k použití moderních syntetických paliv HVO,“ dodává Miroslav Kupec, jednatel společnosti PESA Rail CR, která v Česku zastupuje polského výrobce kolejových vozidel.
Nasazení RegioFoxů v objednávce Královéhradeckého kraje je plánováno na tratích Kolín – Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov, Hradec Králové – Letohrad, Choceň – Týniště nad Orlicí – Náchod – Hronov, Hradec Králové – Meziměstí – Broumov a Hradec Králové – Trutnov – Svoboda nad Úpou.
„Lišky“ v Královéhradeckém kraji obslouží neelektrifikované tratě a nahradí především motorové vozy z přelomu 60. a 70. let, kterým se někdy přezdívá podle původního nasazení „Vindobona“ nebo podle hydrodynamického přenosu výkonu „Hydra“, a dílem také motorové jednotky Regionova.
RegioFoxy jsou součástí rekordní obměny vlaků v historii Královehradeckého kraje. Už od začátku letních prázdnin cestující vozí na tratích z krajské metropole do Chlumce nad Cidlinou a do Týniště nad Orlicí moderní elektrické vlaky RegioPanter, a to v počtu 3 dvouvozových a 4 třívozových jednotek. Společně s dodávkou 33 Lišek tak na koleje v následujících letech České dráhy ve spolupráci s Královéhradeckým krajem uvedou celkem 40 moderních regionálních vlaků. Zbrusu nové vlaky pak zajistí více než 60 % všech výkonů v regionální dopravě Královéhradeckého kraje. Zároveň bude 100 % všech regionálních spojů operováno bezbariérovými, nízkopodlažními vlaky, které garantují pohodlné cestování všem skupinám obyvatel včetně seniorů, malých dětí, osob na vozíku atp.
Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém.
„V následujících dvou letech projde obnovou většina vozového parku v našem kraji. České dráhy nasadí celkem 40 moderních vlakových jednotek – sedm elektrických vlaků a právě 33 motorových, které cestující znají pod jménem RegioFox. Tyto nové vlaky cestujícím nabídnou pohodlnější a bezpečnější cestování, zároveň s tím region získá dostatek vlakových spojů a také další možnosti pro využívání informačních technologií stejně jako kvalitnější nabídku veřejné dopravy, kterou pro cestující kraj zajišťuje,“ uvedl hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček.
„Po úspěšném nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter druhé generace v Královéhradeckém kraji, které proběhlo v uplynulých týdnech, mám velkou radost, že cestujícím můžeme doručit nové vlaky i na dalších tratích, a to v podobě moderních motorových jednotek RegioFox. Po dodání všech 33 jednotek by vlaky obsluhované Liškami měly v Královéhradeckém kraji ročně ujet přibližně 2 miliony kilometrů,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a doplňuje: „Kvalita regionálních vlaků v kraji v následujících letech udělá bez přehánění velký skok vpřed, který je možný jen díky ukázkové spolupráci mezi dopravcem a vedením Královéhradeckého kraje, za což musím upřímně poděkovat. Díky ní budou cestující v tomto regionu využívat jeden z nejmodernějších regionálních vozidlových parků napříč celou republikou.“
„Velmi si vážíme spolupráce s Českými drahami a jsme rádi, že naše jednotky mohou vozit cestující téměř po celé republice a nyní už i v krásném Královehradeckém kraji. Chtěl bych zdůraznit, že kromě jízdního komfortu a vysoké technické úrovně jednotek PESA jsou tyto vlaky vybaveny nejmodernějšími pohonnými jednotkami Rolls-Royce, které splňují přísné emisní normy STAGE 5 a navíc jsou přizpůsobeny k použití moderních syntetických paliv HVO,“ dodává Miroslav Kupec, jednatel společnosti PESA Rail CR, která v Česku zastupuje polského výrobce kolejových vozidel.
Nasazení RegioFoxů v objednávce Královéhradeckého kraje je plánováno na tratích Kolín – Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov, Hradec Králové – Letohrad, Choceň – Týniště nad Orlicí – Náchod – Hronov, Hradec Králové – Meziměstí – Broumov a Hradec Králové – Trutnov – Svoboda nad Úpou.
„Lišky“ v Královéhradeckém kraji obslouží neelektrifikované tratě a nahradí především motorové vozy z přelomu 60. a 70. let, kterým se někdy přezdívá podle původního nasazení „Vindobona“ nebo podle hydrodynamického přenosu výkonu „Hydra“, a dílem také motorové jednotky Regionova.
RegioFoxy jsou součástí rekordní obměny vlaků v historii Královehradeckého kraje. Už od začátku letních prázdnin cestující vozí na tratích z krajské metropole do Chlumce nad Cidlinou a do Týniště nad Orlicí moderní elektrické vlaky RegioPanter, a to v počtu 3 dvouvozových a 4 třívozových jednotek. Společně s dodávkou 33 Lišek tak na koleje v následujících letech České dráhy ve spolupráci s Královéhradeckým krajem uvedou celkem 40 moderních regionálních vlaků. Zbrusu nové vlaky pak zajistí více než 60 % všech výkonů v regionální dopravě Královéhradeckého kraje. Zároveň bude 100 % všech regionálních spojů operováno bezbariérovými, nízkopodlažními vlaky, které garantují pohodlné cestování všem skupinám obyvatel včetně seniorů, malých dětí, osob na vozíku atp.
Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk