Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy objednaly moderní elektrické jednotky RegioPanter
22. prosince 2021 | České dráhy
České dráhy objednaly od skupiny Škoda Transportation dalších 31 třívozových elektrických jednotek z rodiny RegioPanter. Nové soupravy zamíří také do Královéhradeckého kraje. Nabídnou bezbariérové cestování, palubní Wi-Fi síť a další služby, které cestující v současných vlacích očekávají. České dráhy budou zajišťovat osobní železniční dopravu v Královéhradeckém kraji v dalších deseti letech. Nová smlouva začala platit s prosincovou změnou jízdních řádů. Na základě ní kraj objedná 58 milionů vlakokilometrů za 9,3 miliardy korun, které bude financovat spolu se státem.
„Novou smlouvou jsme zachovali stávající rozsah veřejné dopravy a zároveň stanovili závazné standardy cestování. V rámci trvání nové smlouvy budou nasazeny čtyři desítky nových nízkopodlažních vlaků. Omlazením tak projde až 70 % všech vlaků nasazených v Královéhradeckém kraji. Aktuálním nákupem se potvrzuje závazek dopravce, že od roku 2024 nasadí v našem kraji nové,“ říká hejtman Martin Červíček.
„Ve spolupráci s objednateli veřejné dopravy pokračujeme v avizované masivní obnově naší flotily osobních souprav v regionální dopravě. Aktuálně jsme podepsali objednávku na 31 třívozových jednotek RegioPanter v hodnotě skoro 5 miliard korun, které plánujeme nasadit například na osobní vlaky z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí a Chocně nebo do Jaroměře,“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.
„Nové jednotky nahradí starší, dosluhující soupravy. Cestujícím nabídneme klimatizované oddíly, bezbariérový nástup, velký prostor pro uložení kočárků a jízdních kol, palubní Wi-Fi, možnost dobíjení ze zásuvek 230 V nebo USB portů. Ve vlacích bude navíc možné dobíjet i elektrické invalidní vozíky a soupravy budou také vybavené moderním audiovizuálním informačním systémem,“ vyjmenovává přednosti nových jednotek Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Jednotky z aktuální objednávky budou dodány v roce 2024. V Královéhradeckém kraji budou zajišťovat přepravu na trase Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí. V případě dokončení plánované elektrizace tratě do Solnice budou elektrické jednotky zajíždět do Rychnova nad Kněžnou, do té doby budou obsluhovat úsek Týniště nad Orlicí – Choceň. Nové motorové jednotky dopravce nasadí také na spoje jedoucí z Hradce Králové do Svobody nad Úpou a Broumova a na spoje z Trutnova přes Starou Paku, Chlumec nad Cidlinou do Kolína.
Následující rok dráhy nasadí deset motorových jednotek, které zajistí přepravu na trase Hradec Králové – Doudleby nad Orlicí – Letohrad/Rokytnice v Orlických horách. V roce 2026 začne jezdit sedm motorových jednotek na trase Náchod – Týniště nad Orlicí – Choceň a Starkoč – Broumov.
„Novou smlouvou jsme zachovali stávající rozsah veřejné dopravy a zároveň stanovili závazné standardy cestování. V rámci trvání nové smlouvy budou nasazeny čtyři desítky nových nízkopodlažních vlaků. Omlazením tak projde až 70 % všech vlaků nasazených v Královéhradeckém kraji. Aktuálním nákupem se potvrzuje závazek dopravce, že od roku 2024 nasadí v našem kraji nové,“ říká hejtman Martin Červíček.
„Ve spolupráci s objednateli veřejné dopravy pokračujeme v avizované masivní obnově naší flotily osobních souprav v regionální dopravě. Aktuálně jsme podepsali objednávku na 31 třívozových jednotek RegioPanter v hodnotě skoro 5 miliard korun, které plánujeme nasadit například na osobní vlaky z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí a Chocně nebo do Jaroměře,“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.
„Nové jednotky nahradí starší, dosluhující soupravy. Cestujícím nabídneme klimatizované oddíly, bezbariérový nástup, velký prostor pro uložení kočárků a jízdních kol, palubní Wi-Fi, možnost dobíjení ze zásuvek 230 V nebo USB portů. Ve vlacích bude navíc možné dobíjet i elektrické invalidní vozíky a soupravy budou také vybavené moderním audiovizuálním informačním systémem,“ vyjmenovává přednosti nových jednotek Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Jednotky z aktuální objednávky budou dodány v roce 2024. V Královéhradeckém kraji budou zajišťovat přepravu na trase Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí. V případě dokončení plánované elektrizace tratě do Solnice budou elektrické jednotky zajíždět do Rychnova nad Kněžnou, do té doby budou obsluhovat úsek Týniště nad Orlicí – Choceň. Nové motorové jednotky dopravce nasadí také na spoje jedoucí z Hradce Králové do Svobody nad Úpou a Broumova a na spoje z Trutnova přes Starou Paku, Chlumec nad Cidlinou do Kolína.
Následující rok dráhy nasadí deset motorových jednotek, které zajistí přepravu na trase Hradec Králové – Doudleby nad Orlicí – Letohrad/Rokytnice v Orlických horách. V roce 2026 začne jezdit sedm motorových jednotek na trase Náchod – Týniště nad Orlicí – Choceň a Starkoč – Broumov.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk