Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy otevřely v Rakovníku novou halu pro opravu a údržbu kolejových vozidel
15. ledna 2018 | České dráhy
Dvoukolejnou halu pro opravy a údržbu motorových jednotek, dieselových lokomotiv, a dalších kolejových vozidel určených pro osobní dopravu dnes v Rakovníku otevřely České dráhy. Stavbu za 57 milionů korun, jejíž součástí je i sklad a zázemí pro zaměstnance, postavila společnost Swietelsky stavební. Stavba trvala od února do prosince 2017. V hale nyní probíhá tříměsíční zkušební provoz.
„Původní opravárenské prostory vybudované původně pro údržbu parní trakce už současným požadavkům na údržbu nových vozidel motorové trakce nevyhovovaly. Ať již délkou, která neumožňovala opravu ucelené jednotky, nebo v některých případech ani vybavením. Nový objekt svou komplexností výrazně zlepšil podmínky pro opravárenství a našim zaměstnancům přináší moderní pracovní prostředí. Díky tomu očekáváme zrychlení oprav, zvýšení jejich kvality a spolehlivosti vozidel, což se pozitivně odrazí v plnění jízdního řádu nebo nasazení plánovaných souprav,“ uvedl Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku. „V Rakovníku je dnes soustředěno 49 jednotek Regionova, téměř čtvrtina všech těchto dvouvozových souprav, které vypravujeme hlavně ve Středočeském a Ústeckém kraji. Zlepšení servisu tak zaznamená velké množství cestujících od Prahy po Chomutov a Most,“ doplnil Miroslav Kupec.
„Hala tvoří jedno komplexní plně vybavené pracoviště na opravu motorových jednotek i samostatných vozidel. Měří sedmdesát metrů, což umožní současnou údržbu čtyř motorových jednotek Regionova. To výrazně sníží časové i finanční nároky na rozpojování, údržbu, posun a přepravu jednotek do jiných lokalit,“ říká Miroslav Mrázek, stavbyvedoucí závodu Pozemních staveb Západ Swietelsky stavební.
Součástí dvoukolejné haly, vybavené například posuvnou servisní lávkou, mostovým jeřábem o nosnosti 5 tun, sloupkovým kanálem či zvedákovou soupravou 8krát 25 tun, je i dílenská část pro opravy komponent vozidel, sociální zařízení, zázemí pro zaměstnance a sklad náhradních dílů. Užitná plocha objektu činí 1 016 m2 a dílen a zázemí 207 m2. Hala vyrostla ve východní části areálu provozní jednotky Rakovník (lokomotivní depo) Depa kolejových vozidel Plzeň.
Ke stavbě se využil pozemek, na němž byl umístěn sklad pohonných hmot. Po jeho přemístění vyrostl nový objekt haly s celkovou zastavěnou plochou 1 286 m2. Kolejově je hala napojena přes stávající kolejiště lokomotivního depa do kolejiště v železniční stanici Rakovník.
„Původní opravárenské prostory vybudované původně pro údržbu parní trakce už současným požadavkům na údržbu nových vozidel motorové trakce nevyhovovaly. Ať již délkou, která neumožňovala opravu ucelené jednotky, nebo v některých případech ani vybavením. Nový objekt svou komplexností výrazně zlepšil podmínky pro opravárenství a našim zaměstnancům přináší moderní pracovní prostředí. Díky tomu očekáváme zrychlení oprav, zvýšení jejich kvality a spolehlivosti vozidel, což se pozitivně odrazí v plnění jízdního řádu nebo nasazení plánovaných souprav,“ uvedl Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku. „V Rakovníku je dnes soustředěno 49 jednotek Regionova, téměř čtvrtina všech těchto dvouvozových souprav, které vypravujeme hlavně ve Středočeském a Ústeckém kraji. Zlepšení servisu tak zaznamená velké množství cestujících od Prahy po Chomutov a Most,“ doplnil Miroslav Kupec.
„Hala tvoří jedno komplexní plně vybavené pracoviště na opravu motorových jednotek i samostatných vozidel. Měří sedmdesát metrů, což umožní současnou údržbu čtyř motorových jednotek Regionova. To výrazně sníží časové i finanční nároky na rozpojování, údržbu, posun a přepravu jednotek do jiných lokalit,“ říká Miroslav Mrázek, stavbyvedoucí závodu Pozemních staveb Západ Swietelsky stavební.
Součástí dvoukolejné haly, vybavené například posuvnou servisní lávkou, mostovým jeřábem o nosnosti 5 tun, sloupkovým kanálem či zvedákovou soupravou 8krát 25 tun, je i dílenská část pro opravy komponent vozidel, sociální zařízení, zázemí pro zaměstnance a sklad náhradních dílů. Užitná plocha objektu činí 1 016 m2 a dílen a zázemí 207 m2. Hala vyrostla ve východní části areálu provozní jednotky Rakovník (lokomotivní depo) Depa kolejových vozidel Plzeň.
Ke stavbě se využil pozemek, na němž byl umístěn sklad pohonných hmot. Po jeho přemístění vyrostl nový objekt haly s celkovou zastavěnou plochou 1 286 m2. Kolejově je hala napojena přes stávající kolejiště lokomotivního depa do kolejiště v železniční stanici Rakovník.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk