https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-podepsaly-smlouvu-o-regionalni-obsluznosti-pro-rok-2006-s-moravskoslezskym-krajem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy podepsaly smlouvu o regionální obslužnosti pro rok 2006 s Moravskoslezským krajem

7. února 2006 | České dráhy
Jednání mezi Českými drahami a jednotlivými kraji a uzavírání příslušných smluv o zajištění regionální obslužnosti roce má letos ve srovnání s loňským rokem výrazně rychlejší průběh. Po Praze, Královéhradeckém, Jihočeském, Jihomoravském kraji, Kraji Vysočina, Pardubickém kraji, Středočeském, Plzeňském a Olomouckém byla dnes v pondělí 6. února podepsána smlouva s Moravskoslezským krajem jako s desátým územním celkem. Rozsah regionální železniční dopravy na území Moravskoslezského kraje zůstává zachován na úrovni roku 2005 – ve výši 7,16 mil. vlakových kilometrů. Jednotlivé kraje a České dráhy současně vzájemná jednání hodnotí velmi pozitivně a obě strany hovoří o oboustranně výhodném partnerství.

Smlouva byla dnes uzavřena podpisem náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Pavola Lukši; za ČD a. s. smlouvu podepsal již dříve náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Kolář.

Uzavření smlouvy, kterému předcházelo několikaměsíční jednání na úrovni odboru dopravy krajského úřadu a GŘ ČD - Krajského centra osobní dopravy a projednávání v orgánech kraje (komise pro dopravu, zastupitelstvo a rada kraje), znamená, že krajem objednaný rozsah regionální osobní vlakové dopravy pro rok 2006 zůstává na úrovni roku 2005 a je výchozí základnou i pro další období. Představuje roční objem přes 7,16 mil. vlakových kilometrů (vedení 11 spěšných a 780 osobních vlaků tj. cca 19 640 vlakových kilometrů denně), za což Moravskoslezský kraj uhradí drahám poplatek ve výši 517,8 mil. Kč.

Společný zájem kraje i Českých drah je dlouhodobě soustředěn na zachování, stabilizaci a postupné rozšiřování regionálního železničního spojení, organizovaného v rozhodující části kraje od roku 2002 v tzv. Moravskoslezském taktu, t. j. opakujících se časech odjezdů v pevném rozestupu (základní 1 hod. = hodinový takt, ve špičkách na frekvenčně zatížených tratích 30 min.) a s pravidelnými přípojnými vazbami mezi vlaky regionální dopravy. V nejbližších dvou letech, po dokončení elektrizace traťových úseků Ostrava - Svinov – Opava východ a Ostrava hl. n. – Ostrava-Kunčice, dojde k dalšímu postupovému kroku – nasazení nových elektrických jednotek a přiblížení centra krajského města zavedením linkového provozu mezi Opavou a Havířovem, resp. Jablunkovem.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist