Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy podepsaly smlouvu pro rok 2006 již s devátým krajem - Olomouckým
31. ledna 2006 | České dráhy
Jednání mezi Českými drahami a jednotlivými kraji a uzavírání příslušných smluv o zajištění regionální obslužnosti roce má letos ve srovnání s loňským rokem výrazně rychlejší průběh. Po Praze, Královéhradeckém kraji, Jihočeském kraji, Jihomoravském kraji, Kraji Vysočina, Pardubickém kraji a Středočeském kraji byla ve středu 25. ledna podepsána smlouva s Plzeňským krajem; a nyní již také s devátým územním celkem – Olomouckým krajem. Rozsah regionální železniční dopravy na území Olomouckého kraje je oproti roku 2005 letos vyšší o cca 7 %. Jednotlivé kraj a České dráhy současně vzájemná jednání hodnotí velmi pozitivně a obě strany hovoří o oboustranně výhodném partnerství. Jednání o smlouvách s dalšími územními celky se v současnosti dokončují – jejich podpis by měl být zrealizován v následujícím období.
Náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu, ing. Jiří Kolář Ph.D. a radní pro dopravu Olomouckého kraje, Mgr. Petr Polášek podepsali ke dni 26. 1. 2006 tzv. Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje pro rok 2006. Smlouva v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (Olomouckého kraje) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a. s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území Olomouckého kraje.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy v Olomouckém kraji doznává v roce 2006 nárůst vlakových kilometrů o cca 7 % oproti vlakovým kilometrům v roce 2005. Dohodou mezi Olomouckým krajem a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít společný konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky je v roce 2006 vyšší o cca 0,4 % než v roce 2005 a činí 280 849 000,- Kč.
Železniční doprava v Olomouckém kraji je dostupná všem významným městům a obcím. České dráhy v Olomouckém kraji obsluhují celkem 674 kilometrů tratí na 22 tratích nebo jejich úsecích, obhospodařují 157 stanic a zastávek a 670 vlaků denně ujede cca 16 080 km. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly primárně zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Olomoucký kraj jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu.
Náměstek generálního ředitele Českých drah, a. s., pro osobní dopravu, ing. Jiří Kolář Ph.D. a radní pro dopravu Olomouckého kraje, Mgr. Petr Polášek podepsali ke dni 26. 1. 2006 tzv. Smlouvu o závazku veřejné služby v drážní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje pro rok 2006. Smlouva v souladu s platnou legislativou vymezuje pro rok 2006 obchodní vztah objednatele (Olomouckého kraje) a provozovatele železniční dopravy (České dráhy, a. s.) a specifikuje podmínky financování provozování regionální železniční dopravy (osobní a spěšné vlaky) na území Olomouckého kraje.
Z podepsané smlouvy vyplývá, že rozsah regionální železniční dopravy v Olomouckém kraji doznává v roce 2006 nárůst vlakových kilometrů o cca 7 % oproti vlakovým kilometrům v roce 2005. Dohodou mezi Olomouckým krajem a Českými drahami, a. s., se podařilo rovněž najít společný konsensus i v oblasti úhrady provozování regionální železniční dopravy. Částka, kterou kraj poskytne na pokrytí objednávky je v roce 2006 vyšší o cca 0,4 % než v roce 2005 a činí 280 849 000,- Kč.
Železniční doprava v Olomouckém kraji je dostupná všem významným městům a obcím. České dráhy v Olomouckém kraji obsluhují celkem 674 kilometrů tratí na 22 tratích nebo jejich úsecích, obhospodařují 157 stanic a zastávek a 670 vlaků denně ujede cca 16 080 km. Při koncipování smlouvy o dopravní obslužnosti pro rok 2006 byly primárně zohledněny nejen požadavky jednotlivých obcí, ale i škol a různých zaměstnavatelů. Olomoucký kraj jednoznačně a přednostně preferoval dopravní obslužnost do škol a zaměstnání, čemuž byla také uzpůsobena skladba nyní již platného jízdního řádu.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk