Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy přepravily za tři čtvrtletí o téměř 4 miliony zákazníků více
21. listopadu 2019 | České dráhy
Za prvních devět měsíců letošního roku využilo služeb Českých drah 137,5 milionu zákazníků. To je o téměř 4 miliony více než za stejné období loňského roku. Pokračuje tak dlouhodobý trend nastartovaný masivními investicemi do vozidel a rozvoje služeb, který loni na podzim ještě podpořily státní slevy.
Některou ze státních slev využívá 40 % zákazníků Českých drah, ze čtvrtiny jsou to lidé nad 65 let, zbytek tvoří studenti, žáci a děti. „Meziroční růst počtu přepravených cestujících je tříprocentní a státní slevy se na tom podílejí zhruba z poloviny. Největší zájem je tradičně o vnitrostátní i mezinárodní dálkové spoje a také o příměstské vlaky u velkých aglomerací,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský a dodává: „Lidé jezdí častěji a na delší vzdálenosti, vzrostl proto i přepravní výkon, a to o 7 %.“ Vzrůstající oblibě železniční dopravy jdou České dráhy naproti nákupem nových vozidel i rozšiřováním služeb. „V novém jízdním řádu například vypravíme skoro tisícovku vlaků se zásuvkami pro nabíjení elektroniky, stejný počet spojů denně bude mít Wi-Fi připojení k internetu a zavádíme také plošné placení kartou ve všech vlacích,“ vyjmenovává novinky Václav Nebeský.
Významně se zvyšuje podíl online odbavení přes e-shop ČD a aplikaci Můj vlak. „Hlavně mladí využívají online prodejní kanály automaticky. Díky tomu zhruba třetinu tržeb z osobní přepravy dnes realizujeme právě touto cestou,“ doplňuje místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák. „Tento trend budeme dál podporovat, stejně jako rozvoj služeb, které motivují zákazníky k cestování s námi. Počínaje parkovacími plochami u nádraží, přes nabíjecí stojany pro elektromobily, až po největší síť cyklopůjčoven v republice,“ dodává.
Tím, co zákazníky zajímá především, jsou však nová vozidla. Investiční plán Českých drah proto počítá s tím, že firma v příštích pěti letech nakoupí vozidla za zhruba 40 miliard korun. Desítky nových vozů, ale i ucelených jednotek se již vyrábějí. Například je to 50 vozů pro dálkovou dopravu, pět netrakčních jednotek pro Moravskoslezský kraj a 31 elektrických jednotek pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary, linku Klatovy – Plzeň – Beroun, pro kraj Vysočina a Jihočeský kraj. Vrcholí také soutěž na dodávku až 60 motorových jednotek DMU 120. Výrobu 26 z nich už mají České dráhy potvrzenu smlouvami s kraji.
Některou ze státních slev využívá 40 % zákazníků Českých drah, ze čtvrtiny jsou to lidé nad 65 let, zbytek tvoří studenti, žáci a děti. „Meziroční růst počtu přepravených cestujících je tříprocentní a státní slevy se na tom podílejí zhruba z poloviny. Největší zájem je tradičně o vnitrostátní i mezinárodní dálkové spoje a také o příměstské vlaky u velkých aglomerací,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský a dodává: „Lidé jezdí častěji a na delší vzdálenosti, vzrostl proto i přepravní výkon, a to o 7 %.“ Vzrůstající oblibě železniční dopravy jdou České dráhy naproti nákupem nových vozidel i rozšiřováním služeb. „V novém jízdním řádu například vypravíme skoro tisícovku vlaků se zásuvkami pro nabíjení elektroniky, stejný počet spojů denně bude mít Wi-Fi připojení k internetu a zavádíme také plošné placení kartou ve všech vlacích,“ vyjmenovává novinky Václav Nebeský.
Významně se zvyšuje podíl online odbavení přes e-shop ČD a aplikaci Můj vlak. „Hlavně mladí využívají online prodejní kanály automaticky. Díky tomu zhruba třetinu tržeb z osobní přepravy dnes realizujeme právě touto cestou,“ doplňuje místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák. „Tento trend budeme dál podporovat, stejně jako rozvoj služeb, které motivují zákazníky k cestování s námi. Počínaje parkovacími plochami u nádraží, přes nabíjecí stojany pro elektromobily, až po největší síť cyklopůjčoven v republice,“ dodává.
Tím, co zákazníky zajímá především, jsou však nová vozidla. Investiční plán Českých drah proto počítá s tím, že firma v příštích pěti letech nakoupí vozidla za zhruba 40 miliard korun. Desítky nových vozů, ale i ucelených jednotek se již vyrábějí. Například je to 50 vozů pro dálkovou dopravu, pět netrakčních jednotek pro Moravskoslezský kraj a 31 elektrických jednotek pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary, linku Klatovy – Plzeň – Beroun, pro kraj Vysočina a Jihočeský kraj. Vrcholí také soutěž na dodávku až 60 motorových jednotek DMU 120. Výrobu 26 z nich už mají České dráhy potvrzenu smlouvami s kraji.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk