Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy vypraví parní vlaky z Děčína do České Kamenice a zpět
3. května 2017 | České dráhy
Parní lokomotiva 477.013 „Papoušek“ pojede v čele zvláštních vlaků, které vypraví České dráhy v sobotu 6. května. Parní vlaky pojedou po trase Děčín hlavní nádraží, Děčín východ, Benešov nad Ploučnicí a Česká Kamenice.
Z děčínského hlavního nádraží parní vlaky odjíždějí v 9:02 a 15:27. Parním vlakem se zájemci můžou svézt také po trase tzv. „děčínského trianglu“ z Děčína hl.n. přes Prostřední Žleb a Děčín východ zpět na hlavní nádraží. Vlak překoná Labe po ocelovém příhradovém mostě z roku 1874, který se pro osobní dopravu v současné době téměř nepoužívá.
V čele zvláštních vlaků pojede lokomotiva „Papoušek“ vyrobená v roce 1951. Potáhne čtyři historické vozy Bam, které nabídnou 332 míst k sezení. Jízdenky je možné zakoupit v předprodeji v osobních pokladnách a do vyčerpání kapacity vlaku u průvodčího. Ve vlacích neplatí běžný tarif ČD ani jízdenky Dopravy Ústeckého kraje.
Jízdné
* dospělí: 120 Kč
* děti 6–15 let: 100 Kč
* děti do 6 let: zdarma (bez nároku na místo k sezení)
V České Kamenici se stýkají území tří chráněných krajinných oblastí – Lužických hor, Labských pískovců a Českého středohoří. Za návštěvu stojí jedno z nejzachovalejších historických městských center v severních Čechách (od roku 1992 vyhlášena Městská památková zóna). V České Kamenici začíná železniční turistická linka T1 do Kamenického Šenova, kterou obsluhuje historický motoráček řady M131.1 „Hurvínek“. Jízdní řády a ceník jízdného na stránkách www.dopravauk.cz. Zajímavou prohlídku si zájemci můžou rezervovat v místním znovuotevřeném pivovaru s palírnou, vzdáleném 300 metrů od nádraží. Více informací na stránkách www.pivovarkamenice.cz.
V Děčíně stojí za vidění kromě známých výletních cílů jako je zoologická zahrada, Pastýřská stěna nebo Děčínský zámek s Růžovou zahradou, také Muzeum sdělovací a zabezpečovací techniky. Muzejní expozice se nachází v budově stavědla 15 sever a nabízí unikátní sbírku mapující období od počátků železnice až do současnosti. Otevřeno je od 9:00 od 16.00 hod.
Z děčínského hlavního nádraží parní vlaky odjíždějí v 9:02 a 15:27. Parním vlakem se zájemci můžou svézt také po trase tzv. „děčínského trianglu“ z Děčína hl.n. přes Prostřední Žleb a Děčín východ zpět na hlavní nádraží. Vlak překoná Labe po ocelovém příhradovém mostě z roku 1874, který se pro osobní dopravu v současné době téměř nepoužívá.
V čele zvláštních vlaků pojede lokomotiva „Papoušek“ vyrobená v roce 1951. Potáhne čtyři historické vozy Bam, které nabídnou 332 míst k sezení. Jízdenky je možné zakoupit v předprodeji v osobních pokladnách a do vyčerpání kapacity vlaku u průvodčího. Ve vlacích neplatí běžný tarif ČD ani jízdenky Dopravy Ústeckého kraje.
Jízdné
* dospělí: 120 Kč
* děti 6–15 let: 100 Kč
* děti do 6 let: zdarma (bez nároku na místo k sezení)
V České Kamenici se stýkají území tří chráněných krajinných oblastí – Lužických hor, Labských pískovců a Českého středohoří. Za návštěvu stojí jedno z nejzachovalejších historických městských center v severních Čechách (od roku 1992 vyhlášena Městská památková zóna). V České Kamenici začíná železniční turistická linka T1 do Kamenického Šenova, kterou obsluhuje historický motoráček řady M131.1 „Hurvínek“. Jízdní řády a ceník jízdného na stránkách www.dopravauk.cz. Zajímavou prohlídku si zájemci můžou rezervovat v místním znovuotevřeném pivovaru s palírnou, vzdáleném 300 metrů od nádraží. Více informací na stránkách www.pivovarkamenice.cz.
V Děčíně stojí za vidění kromě známých výletních cílů jako je zoologická zahrada, Pastýřská stěna nebo Děčínský zámek s Růžovou zahradou, také Muzeum sdělovací a zabezpečovací techniky. Muzejní expozice se nachází v budově stavědla 15 sever a nabízí unikátní sbírku mapující období od počátků železnice až do současnosti. Otevřeno je od 9:00 od 16.00 hod.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk