https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-za-prvni-pololeti-roku-2018-prepravily-mezirocne-o-2-5-milionu-cestujicich-vice
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy za první pololetí roku 2018 přepravily meziročně o 2,5 milionu cestujících více

2. srpna 2018 | České dráhy
Růst počtu cestujících z 1. čtvrtletí letošního roku nabral ve 2. čtvrtletí 2018 ještě vyšší tempo. České dráhy za 6 měsíců letošního roku přepravily už o 2,5 milionu cestujících více než loni ve stejném období. Největší zájem o služby Českých drah je na dálkových linkách a v příměstské dopravě velkých aglomerací, především v Praze a v jejím okolí.

„I v letošním roce se potvrzuje správnost našeho rozhodnutí vsadit při získání nových cestujících na lepší služby, nasazení moderních souprav a zrychlení dopravy na úsecích, kde jsou průběžně modernizované tratě. Díky této aktivní obchodní politice jsme přilákali do vlaků Českých drah za 1. pololetí 2018 celkem 89,435 milionu cestujících, kteří ujeli 3,928 miliardy kilometrů. Oproti prvnímu pololetí loňského roku je to o 2,525 milionu osob více a vzdálenost, kterou ujeli, se zvýšila o 226 milionů kilometrů,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.

České dráhy tak zaznamenaly rostoucí počet cestujících na mnoha vnitrostátních dálkových linkách včetně těch, kde jezdí rovněž spoje jiných železničních dopravců nebo autobusy. Více cestujících využívá vlaky Českých drah například z Prahy do Olomouce, Ostravy, Opavy a na celou střední a severní Moravu. Poptávka roste ale i v jiných směrech, například mezi Prahou a jižními, západními nebo severovýchodními Čechami Z dosavadních výsledků je patrné, že cestující vnímají vlak jako adekvátní alternativu vůči silniční dopravě.

Rychle roste zájem také o příměstskou dopravu ve velkých aglomeracích a v jejich okolí, zvláště v Praze a ve Středočeském kraji. I zde souvisí nárůst cestujících s modernějšími vlaky typu CityElefant nebo RegioPanter a s dlouhodobým zlepšením nabídky spojení díky zkracování intervalů mezi vlaky.

Potěšitelné je, že navzdory zvýšené nabídce mezinárodních autobusových a privátních železničních dopravců dochází k zachování pozitivních výsledků rovněž v případě mezinárodní osobní dopravy.

„České dráhy budou i nadále sázet především na kvalitu a rozsah služeb, které lákají do vlaků nové cestující. Na konci léta se konečně také začne projevovat plošné rozšiřování wifi připojení k internetu do dálkových vlaků. Pokračuje i modernizace dalších osobních vozů pro dálkové linky, kde se pro zákazníky pozitivně projeví také pořízení čtyř desítek osobních vozů od rakouských drah,“ uzavřel Michal Štěpán.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist