Tiskové zprávy
Byznys pro společnost: České firmy se přihlásily k environmentální odpovědnosti a chtějí pomoci i ostatním
29. března 2012 | Byznys pro společnost
Platforma Byznys pro společnost vydala unikátní publikaci „Firma a životní prostředí“ na které společně pracovaly klíčové české
firmy. Publikaci představily společnosti tento týden na konferenci Ekologická stopa byznysu.
„V rámci práce expertní skupiny si firmy daly za cíl vytvořit standardy odpovědnosti k životnímu prostředí, které jdou nad rámec zákonných povinností a umožnit tak v Česku benchmarking v této oblasti. Zároveň veřejnost i firmy získávají příklady z praxe a také návod, jak nastavit enviromentální strategii v podnikání,“ říká Pavlína Kalousová z Byznysu pro společnost.
Podle aktuálního průzkumu GfK Czech si 56 % Čechů myslí, že odpovědnost k životnímu prostředí je pro firmu výhodná strategie, která zaujme zákazníky (53 %), představuje konkurenční výhodu (43 %) a přinese zisk (46 %). „Češi u firem
hledají především slušnost a etiku. Odpovědnost k životnímu prostředí jmenují spontánně na čtvrtém místě,“ říká Agáta Jankovská, PR manažerka GfK Czech.
K základům odpovědnosti vůči životnímu prostředí patří spotřeba zdrojů, odpadové hospodářství, emise a ochrana klimatu, spotřeba energií, ochrana biodiverzity a další oblasti. Zelená strategie navíc přispívá k dlouhodobé udržitelnosti firem. Podle studie Carbon Disclosure Projekt 2011 přichází zisk u zelených projektů do 3 let.
Odpovědnost firem začíná být důležité i pro atraktivitu ze strany zaměstnanců. Podle Studentského barometru PwC Česká republika přibližně 50% studentů považuje společenskou odpovědnost za jedno z rozhodujících kritérií při výběru budoucího zaměstnavatele. „Studenti hledají perspektivní práci, která je baví.
Proto se firemní hodnoty budoucího zaměstnavatele ukázaly často důležitější než nástupní plat“, říká ke změně preferencí Václav Prýmek, partner PwC Česká republika. Nejde však jen o studenty, ale i stávající zaměstnance firem. „Pro více než 96 % respondentů v našem zaměstnaneckém průzkumu je důležité, že firma má vypracovanou strategii trvale udržitelného rozvoje,“ říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.
Do expertní skupiny v oblasti životního prostředí platformy Byznys pro společnost se zapojili zástupci firem Ambruz & Dark, Accenture Central Europe B.V., GfK Czech, KPMG Česká republika, OKD (NWR), Plzeňský Prazdroj, Siemens, Skanska, Skupina ČEZ, Telefónica Czech Republic, Veolia Voda, Vodafone ČR. Patronem byla společnost PwC Česká republika.
Byznys pro společnost, fórum odpovědných firem
Štěpánská 61, 116 02 Praha 1
tel.: +420 224 215 956
www.byznysprospolecnost.cz
Více informací se dozvíte na našich internetových stránkách
www.byznysprospolecnost.cz
Kontaktní osoba:
Ivan Nemeth
e-mail: nemeth@byznysprospolecnost.cz
mob: +(420) 602 374 433
firmy. Publikaci představily společnosti tento týden na konferenci Ekologická stopa byznysu.
„V rámci práce expertní skupiny si firmy daly za cíl vytvořit standardy odpovědnosti k životnímu prostředí, které jdou nad rámec zákonných povinností a umožnit tak v Česku benchmarking v této oblasti. Zároveň veřejnost i firmy získávají příklady z praxe a také návod, jak nastavit enviromentální strategii v podnikání,“ říká Pavlína Kalousová z Byznysu pro společnost.
Podle aktuálního průzkumu GfK Czech si 56 % Čechů myslí, že odpovědnost k životnímu prostředí je pro firmu výhodná strategie, která zaujme zákazníky (53 %), představuje konkurenční výhodu (43 %) a přinese zisk (46 %). „Češi u firem
hledají především slušnost a etiku. Odpovědnost k životnímu prostředí jmenují spontánně na čtvrtém místě,“ říká Agáta Jankovská, PR manažerka GfK Czech.
K základům odpovědnosti vůči životnímu prostředí patří spotřeba zdrojů, odpadové hospodářství, emise a ochrana klimatu, spotřeba energií, ochrana biodiverzity a další oblasti. Zelená strategie navíc přispívá k dlouhodobé udržitelnosti firem. Podle studie Carbon Disclosure Projekt 2011 přichází zisk u zelených projektů do 3 let.
Odpovědnost firem začíná být důležité i pro atraktivitu ze strany zaměstnanců. Podle Studentského barometru PwC Česká republika přibližně 50% studentů považuje společenskou odpovědnost za jedno z rozhodujících kritérií při výběru budoucího zaměstnavatele. „Studenti hledají perspektivní práci, která je baví.
Proto se firemní hodnoty budoucího zaměstnavatele ukázaly často důležitější než nástupní plat“, říká ke změně preferencí Václav Prýmek, partner PwC Česká republika. Nejde však jen o studenty, ale i stávající zaměstnance firem. „Pro více než 96 % respondentů v našem zaměstnaneckém průzkumu je důležité, že firma má vypracovanou strategii trvale udržitelného rozvoje,“ říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.
Do expertní skupiny v oblasti životního prostředí platformy Byznys pro společnost se zapojili zástupci firem Ambruz & Dark, Accenture Central Europe B.V., GfK Czech, KPMG Česká republika, OKD (NWR), Plzeňský Prazdroj, Siemens, Skanska, Skupina ČEZ, Telefónica Czech Republic, Veolia Voda, Vodafone ČR. Patronem byla společnost PwC Česká republika.
Byznys pro společnost, fórum odpovědných firem
Štěpánská 61, 116 02 Praha 1
tel.: +420 224 215 956
www.byznysprospolecnost.cz
Více informací se dozvíte na našich internetových stránkách
www.byznysprospolecnost.cz
Kontaktní osoba:
Ivan Nemeth
e-mail: nemeth@byznysprospolecnost.cz
mob: +(420) 602 374 433
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk