https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cesko-a-bavorsko-podpori-vystavbu-kvalitnejsiho-zeleznicniho-spojeni-z-prahy-do-mnichova
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Česko a Bavorsko podpoří výstavbu kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova

2. dubna 2015 | MD ČR
O výstavbě kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova dnes na společné schůzce jednali ministr dopravy Dan Ťok a bavorský ministr vnitra, výstavby a dopravy Joachim Herrmann. Přípravu tohoto projektu podpořila bavorská vláda částkou 6 milionů eur. Kolem roku 2025 by vlaky mezi oběma zeměmi mohly konkurovat silniční dopravě.

Bavorsko chce využít finanční prostředky pro elektrizaci železniční tratě Regensburg – Schwandorf – Furth im Wald – státní hranice. Za tím účelem už požádalo EU o 50% podporu. Herrmann zdůraznil, že pro něj je zlepšení železničních spojení mezi Bavorskem a Českem tak důležité, že je připraven vyčlenit zemské finanční prostředky Bavorska.

„Urychlení modernizace železničního spojení Praha – Plzeň – Mnichov bylo klíčovým tématem dnešní schůzky. Financování přípravy této stavby ze strany Bavorska je pro nás velmi dobrou zprávou. Na české straně nyní probíhá modernizace úseku Praha – Plzeň. V dalších letech plánujeme elektrizaci úseku z Plzně přes Domažlice na Furth im Wald. Cílem je , aby Praha a Mnichov měly kvalitní železniční spojení, které bude schopné konkurovat silniční dopravě. Máme ambici dosáhnout tohoto cíle kolem roku 2025,“ řekl Ťok.

Na železnici je v plánu také zahájení přípravy úseku mezi Marktredwitzem a Norimberkem, což nedávno podpořil i spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. Bavorsko tak usiluje o to, aby do chystaného spolkového plánu dopravní infrastruktury ukotvilo obě hlavní osy směřující do Česka, tj. výstavbu železničních tratí v úseku Regensburg – Schwandorf – Hof a úseku Nürnberg – Schwandorf v jižní trase, stejně tak výstavbu úseku Marktredwitz - Schirding v severní trase. „Jižní alternativa spojení Praha – Mnichov přes Domažlice a Schwandorf je pro nás prioritou. Do budoucna umožní i zlepšení spojení Prahy s Norimberkem,“ doplnil Ťok.

Česká republika a Bavorsko investují také do železničního spojení mezi Selbem a Aší. Na české straně stavební práce začaly již před dvěma měsíci, v Oberfranken (Horní Franky) začnou ještě tento měsíc. První lokálky by na tento přeshraniční úsek měly vyjet v prosinci 2015.

Oba ministři se během jednání dotkli také silničního spojení. Rychlostní silnice R6 z Prahy přes Karlovy Vary směrem na bavorský Bayreuth se v budoucnu stane alternativou k dálnici D5. V případě historické spojnice Prahy a Pasova se pro chybějící část dnešní R4 uvažuje o financování formou PPP projektu. „Dohodli jsme se, že odborníci pro silniční výstavbu obou našich úřadů se v nejbližších dnech sejdou a informují se o detailech na druhé straně hranice. Já s ministrem Ťokem se následně setkáme na podzim v Bavorsku, abychom se informovali o posunu ve všech těchto projektech,“ uzavřel ministr Herrmann.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist