Tiskové zprávy
MD ČR: Cestování po regionální železnici mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou zkvalitní
14. dubna 2015 | MD ČR
Železnice vedoucí ze Šumperka přes Petrov do Koutů nad Desnou projde zásadní modernizací. Prostřednictvím ministerstva dopravy byla Svazku obcí údolí Desné, který je vlastníkem dráhy, schválena dotace z Operačního programu Doprava (OPD) ve výši 340 mil. korun. V rámci OPD jde o první projekt, kterému je evropská dotace poskytnuta, aniž by byl vlastníkem infrastruktury stát nebo kraj.
Regionální trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou (v jízdním řádu ji naleznete pod číslem 293) čeká v brzké době čilý stavební ruch. Pomocí evropských peněz bude trať elektrizována a také částečně opravena. Dojde na rekonstrukci mostů i železničního svršku, čímž se trať stane pro cestující pohodlnější. A také bezpečnější. V rámci akce bude též modernizováno zabezpečovací a sdělovací zařízení. Úprava nástupišť v jednotlivých zastávkách bude provedena tak, aby cestující mohli pohodlně nastoupit i vystoupit z vlaku. Rekonstrukcí dojde k navýšení traťové rychlosti až na 80 km/h, cestující se tak mohou těšit na zkrácení jízdní doby.
Úpravy tratí umožní v budoucnu zavést případné přímé spojení s Olomoucí i Zábřehem na Moravě. Výhledově by bylo možné počítat i rekreačními přímými spojení mezi Brnem a Kouty nad Desnou.
Elektrizace trati bude prospěšná i okolí. Po dokončení stavby se sníží hluková zátěž i znečištění ovzduší způsobené hnacími vozidly motorové trakce. Předpokládané ukončení stavebních prací je naplánováno v průběhu letošního listopadu.
Regionální trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou (v jízdním řádu ji naleznete pod číslem 293) čeká v brzké době čilý stavební ruch. Pomocí evropských peněz bude trať elektrizována a také částečně opravena. Dojde na rekonstrukci mostů i železničního svršku, čímž se trať stane pro cestující pohodlnější. A také bezpečnější. V rámci akce bude též modernizováno zabezpečovací a sdělovací zařízení. Úprava nástupišť v jednotlivých zastávkách bude provedena tak, aby cestující mohli pohodlně nastoupit i vystoupit z vlaku. Rekonstrukcí dojde k navýšení traťové rychlosti až na 80 km/h, cestující se tak mohou těšit na zkrácení jízdní doby.
Úpravy tratí umožní v budoucnu zavést případné přímé spojení s Olomoucí i Zábřehem na Moravě. Výhledově by bylo možné počítat i rekreačními přímými spojení mezi Brnem a Kouty nad Desnou.
Elektrizace trati bude prospěšná i okolí. Po dokončení stavby se sníží hluková zátěž i znečištění ovzduší způsobené hnacími vozidly motorové trakce. Předpokládané ukončení stavebních prací je naplánováno v průběhu letošního listopadu.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk