https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cestujici-ve-vlacich-cd-dal-pribyvaji-loni-jich-bylo-pres-182-milionu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Cestující ve vlacích ČD dál přibývají, loni jich bylo přes 182 milionů

30. ledna 2020 | České dráhy
Také v roce 2019 pokračoval trend růstu počtu cestujících na železnici. Statistiky největšího českého osobního dopravce ukazují meziroční zvýšení o tři miliony. Stále více zákazníků navíc využívá vlaky Českých drah pro delší cesty, dynamicky se tak loni vyvíjel i přepravní výkon.

„Čísla ukazují dva hlavní trendy. Lidé se vracejí do vlaků a cestujína větší vzdálenost. Přepravní výkon rostl o 5,6 % a průměrná vzdálenost, kterou zákazníci v našich vlacích ujedou, je už téměř 48 kilometrů,“ upřesňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský a dodává: „Jednak je to tím, že hodně investujeme do nových vozidel i služeb a jednak jsou dnes lidé ochotní dojíždět za prací mnohem dál než před lety. Navíc podle čerstvého průzkumu jsou naše dálkové spoje u zákazníků oblíbené jako alternativa k autům při návštěvách příbuzných či přátel.“

České dráhy se proto na segment dálkové dopravy více zaměřují. Firma začne od příštího roku postupně nasazovat na vnitrostátní spoje mezi Prahou a Chebem nové vagony, které se v současné době vyrábějí. Právě spojení Prahy a Plzně, kde budou cestující nové vozy také využívat, je jednou z relací s vysokým potenciálem růstu cestujících. Nových vozů bude 50 a budou obdobné jako v railjetech. Na nákup dalších 180 dálkových vagonů vypsaly České dráhy zakázku. Ještě v prvním čtvrtletí pak hodlají vypsat zakázku na desítky lokomotiv.

Podle místopředsedy představenstva a náměstka generálního ředitele pro obchod Radka Dvořáka je dalším segmentem, který se v posledních několika letech výrazně rozvíjí, příměstská doprava: „Například do Prahy denně dojíždějí desítky tisíc lidí z Říčan, Kralup nad Labem, ale taky z Lysé nad Labem nebo z Milovic, které jsou 40 kilometrů daleko. Tam, kde je to možné, jezdí ve špičkách zdvojené soupravy. Zahuštění dopravy ale pomalu naráží na kapacitu infrastruktury.“
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist