Tiskové zprávy
MZe ČR: Chřest z našich polí Čechům chutná. Letos ho šlo do obchodů 182 tun, nejlepší prodejci dnes získali ocenění
31. října 2024 | MZe ČR
Obchodní řetězce v letošním roce nakoupily od pěstitelů 182 212 kilogramů čerstvého chřestu domácího původu. Nejlépe si vedl Lidl, Kaufland a Billa. Ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL) dnes těmto nejlepším prodejcům předal ocenění.
V českých obchodech mírně převažuje prodej zeleného chřestu původem z České republiky nad chřestem bílým. Toho letos řetězce distribuovaly 84 tun, zatímco zeleného téměř 98 tun. Jeho nejlepší prodejci dnes v Národním zemědělském muzeu v Praze dostali ocenění od ministra zemědělství.
„Chřest si v uplynulých letech vydobyl zpět místo na náš stůl. Což je dobře, protože je to kvalitní a zdraví prospěšná zelenina. Čeští zákazníci mají v chřestové sezóně možnost nakoupit si v obchodech čerstvý chřest, který byl vypěstovaný tady u nás, doma,“ řekl ministr zemědělství Marek Výborný.
„Čeští obchodníci mají velký zájem o českou zeleninu a české ovoce. Úspěch českého chřestu ukazuje, jak dobře funguje spolupráce mezi zemědělci, kteří produkují kvalitní a poptávané potraviny, a obchody, které rády odeberou vše, co čeští zemědělci vyprodukují. Pevně věřím, že se podobně úspěšná spolupráce bude rozvíjet i u dalších českých potravin,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
Nejlepší prodejci českého chřestu za letošní rok jsou: Lidl Česká republika, Kaufland ČR a Billa. Chřest z českých polí prodává také například společnost Velká Pecka a Makro.
Ministerstvo zemědělství pořádá soutěž Ocenění nejlepších prodejců českého chřestu každoročně od roku 2021 na podporu odbytu českých zemědělských produktů prostřednictvím obchodních řetězců. Cílem tohoto ocenění je popularizace pěstování, prodeje a konzumace chřestu.
„Je potěšující sledovat, že si chřest opět vydobyl své pevné místo na českých stolech. V době, kdy jsme v jeho pěstování dosáhli téměř úplné soběstačnosti, by bylo nepochopitelné, kdybychom jej dováželi ze zahraničí. Tento úspěch je výsledkem nejen naší práce na polích, ale také spolupráce s obchodními řetězci, které se dokážou přiblížit poptávce českých zákazníků. Za tento společný úspěch a za to, že podporují lokální produkci chřestu, jim patří naše upřímné díky,“ řekl Jiří Šafář, jednatel společnosti Český chřest.
U nás jediný velký pěstitel chřestu, společnost Český chřest, ho letos pěstoval na 200 hektarech a urodilo se ho asi 210 tun. Část se prodala přímo zákazníkům, většinu prodaly obchodní řetězce. Letošní sklizeň byla podprůměrná, úrodu poškodily kroupy a přívalové deště.
V českých obchodech mírně převažuje prodej zeleného chřestu původem z České republiky nad chřestem bílým. Toho letos řetězce distribuovaly 84 tun, zatímco zeleného téměř 98 tun. Jeho nejlepší prodejci dnes v Národním zemědělském muzeu v Praze dostali ocenění od ministra zemědělství.
„Chřest si v uplynulých letech vydobyl zpět místo na náš stůl. Což je dobře, protože je to kvalitní a zdraví prospěšná zelenina. Čeští zákazníci mají v chřestové sezóně možnost nakoupit si v obchodech čerstvý chřest, který byl vypěstovaný tady u nás, doma,“ řekl ministr zemědělství Marek Výborný.
„Čeští obchodníci mají velký zájem o českou zeleninu a české ovoce. Úspěch českého chřestu ukazuje, jak dobře funguje spolupráce mezi zemědělci, kteří produkují kvalitní a poptávané potraviny, a obchody, které rády odeberou vše, co čeští zemědělci vyprodukují. Pevně věřím, že se podobně úspěšná spolupráce bude rozvíjet i u dalších českých potravin,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
Nejlepší prodejci českého chřestu za letošní rok jsou: Lidl Česká republika, Kaufland ČR a Billa. Chřest z českých polí prodává také například společnost Velká Pecka a Makro.
Ministerstvo zemědělství pořádá soutěž Ocenění nejlepších prodejců českého chřestu každoročně od roku 2021 na podporu odbytu českých zemědělských produktů prostřednictvím obchodních řetězců. Cílem tohoto ocenění je popularizace pěstování, prodeje a konzumace chřestu.
„Je potěšující sledovat, že si chřest opět vydobyl své pevné místo na českých stolech. V době, kdy jsme v jeho pěstování dosáhli téměř úplné soběstačnosti, by bylo nepochopitelné, kdybychom jej dováželi ze zahraničí. Tento úspěch je výsledkem nejen naší práce na polích, ale také spolupráce s obchodními řetězci, které se dokážou přiblížit poptávce českých zákazníků. Za tento společný úspěch a za to, že podporují lokální produkci chřestu, jim patří naše upřímné díky,“ řekl Jiří Šafář, jednatel společnosti Český chřest.
U nás jediný velký pěstitel chřestu, společnost Český chřest, ho letos pěstoval na 200 hektarech a urodilo se ho asi 210 tun. Část se prodala přímo zákazníkům, většinu prodaly obchodní řetězce. Letošní sklizeň byla podprůměrná, úrodu poškodily kroupy a přívalové deště.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk