https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cityelefanty-nabidnou-zasuvky-pro-dobijeni-elektroniky-a-wi-fi-pripojeni
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: CityElefanty nabídnou zásuvky pro dobíjení elektroniky a Wi-Fi připojení

12. ledna 2021 | České dráhy
V plném proudu je modernizace jednotek CityElefant, které nabídnou cestujícím více služeb a komfortnější cestování. Ve vylepšených vlacích bude snadné dobíjet mobilní telefony a notebooky nebo se připojit přes palubní Wi-Fi síť k internetu.

„Dohodli jsme se s objednavateli našich služeb, hlavním městem Prahou a Středočeským krajem, na vylepšení pražských jednotek CityElefant a rozšíření služeb na jejich palubě,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze, a doplňuje: „Ve všech vozech budou doplněny zásuvky 230 V pro napájení elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety. V oddíle 1. třídy bude nově zásuvka ke každému místu, ve 2. třídě to bude přibližně jedna zásuvka ke dvěma místům na sezení.“ Nové zásuvky 230 V jsou umístěny v dolním podlaží na stěnách mezi okny a v horním podlaží v liště zavazadlových polic, dosazeny jsou již do 9 vlaků tohoto typu.

„Další novinkou v CityElefantech bude palubní Wi-Fi síť, která usnadní cestujícím přístup na internet. První jednotka je již Wi-Fi routery vybavena a instalace do dalších bude pokračovat v průběhu celého roku, tak aby nebyla omezena disponibilita těchto v pracovní dny velmi intenzivně využívaných souprav,“ vysvětluje Jakub Goliáš.

Zatímco elektrické zásuvky jsou instalovány na základě objednávky Prahy a Středočechů do 70 pražských jednotek, tedy celkem do 210 vozů, palubní Wi-Fi mají být v průběhu roku vybaveny všechny, včetně těch, které jezdí na severní Moravě na tratích z Ostravy do Opavy, Havířova, Českého Těšína, Třince a Mostů u Jablunkova. Jedná se celkem o 82 souprav (246 vozů).

Na těchto vlacích probíhají i další vylepšení, která zvyšují kvalitu cestování. Jedná se např. o úpravy dveří, kdy jsou vnitřní ovládací tlačítka přemístěna z rámu dveří přímo na křídla dveří a jsou doplněny o funkci předvolby. To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup cestujících. Dosazovány jsou i nové vnější informační displeje s LED technologií. V rámci tzv. vyvazovacích oprav pak probíhá výměna podlahových krytin nebo oprava a přečalounění sedaček. Postupně je dosazován také systém měření odběru elektrické energie a v příštích letech dostanou nejmodernější zabezpečovací systém ETCS.

České dráhy v současnosti provozují 82 patrových bezbariérových vozidel CityElefant, z toho vypravuje 70 souprav pražské depo na linky Pražské integrované dopravy a 12 vlaků depo Bohumín na spoje v Moravskoslezském kraji. Celkem 79 metrů dlouhé a 155 tun těžké jednotky nabízejí 310 míst k sezení (z toho 23 míst v 1. třídě, což je 7 % kapacity) a 330 míst ke stání, mají maximální rychlost 140 km/h a výkon 2 000 kW. Ročně najezdí vozidla CityElefant okolo 13 milionů kilometrů.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist