Tiskové zprávy
České dráhy: CityElefanty nabídnou zásuvky pro dobíjení elektroniky a Wi-Fi připojení
12. ledna 2021 | České dráhy
V plném proudu je modernizace jednotek CityElefant, které nabídnou cestujícím více služeb a komfortnější cestování. Ve vylepšených vlacích bude snadné dobíjet mobilní telefony a notebooky nebo se připojit přes palubní Wi-Fi síť k internetu.
„Dohodli jsme se s objednavateli našich služeb, hlavním městem Prahou a Středočeským krajem, na vylepšení pražských jednotek CityElefant a rozšíření služeb na jejich palubě,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze, a doplňuje: „Ve všech vozech budou doplněny zásuvky 230 V pro napájení elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety. V oddíle 1. třídy bude nově zásuvka ke každému místu, ve 2. třídě to bude přibližně jedna zásuvka ke dvěma místům na sezení.“ Nové zásuvky 230 V jsou umístěny v dolním podlaží na stěnách mezi okny a v horním podlaží v liště zavazadlových polic, dosazeny jsou již do 9 vlaků tohoto typu.
„Další novinkou v CityElefantech bude palubní Wi-Fi síť, která usnadní cestujícím přístup na internet. První jednotka je již Wi-Fi routery vybavena a instalace do dalších bude pokračovat v průběhu celého roku, tak aby nebyla omezena disponibilita těchto v pracovní dny velmi intenzivně využívaných souprav,“ vysvětluje Jakub Goliáš.
Zatímco elektrické zásuvky jsou instalovány na základě objednávky Prahy a Středočechů do 70 pražských jednotek, tedy celkem do 210 vozů, palubní Wi-Fi mají být v průběhu roku vybaveny všechny, včetně těch, které jezdí na severní Moravě na tratích z Ostravy do Opavy, Havířova, Českého Těšína, Třince a Mostů u Jablunkova. Jedná se celkem o 82 souprav (246 vozů).
Na těchto vlacích probíhají i další vylepšení, která zvyšují kvalitu cestování. Jedná se např. o úpravy dveří, kdy jsou vnitřní ovládací tlačítka přemístěna z rámu dveří přímo na křídla dveří a jsou doplněny o funkci předvolby. To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup cestujících. Dosazovány jsou i nové vnější informační displeje s LED technologií. V rámci tzv. vyvazovacích oprav pak probíhá výměna podlahových krytin nebo oprava a přečalounění sedaček. Postupně je dosazován také systém měření odběru elektrické energie a v příštích letech dostanou nejmodernější zabezpečovací systém ETCS.
České dráhy v současnosti provozují 82 patrových bezbariérových vozidel CityElefant, z toho vypravuje 70 souprav pražské depo na linky Pražské integrované dopravy a 12 vlaků depo Bohumín na spoje v Moravskoslezském kraji. Celkem 79 metrů dlouhé a 155 tun těžké jednotky nabízejí 310 míst k sezení (z toho 23 míst v 1. třídě, což je 7 % kapacity) a 330 míst ke stání, mají maximální rychlost 140 km/h a výkon 2 000 kW. Ročně najezdí vozidla CityElefant okolo 13 milionů kilometrů.
„Dohodli jsme se s objednavateli našich služeb, hlavním městem Prahou a Středočeským krajem, na vylepšení pražských jednotek CityElefant a rozšíření služeb na jejich palubě,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze, a doplňuje: „Ve všech vozech budou doplněny zásuvky 230 V pro napájení elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety. V oddíle 1. třídy bude nově zásuvka ke každému místu, ve 2. třídě to bude přibližně jedna zásuvka ke dvěma místům na sezení.“ Nové zásuvky 230 V jsou umístěny v dolním podlaží na stěnách mezi okny a v horním podlaží v liště zavazadlových polic, dosazeny jsou již do 9 vlaků tohoto typu.
„Další novinkou v CityElefantech bude palubní Wi-Fi síť, která usnadní cestujícím přístup na internet. První jednotka je již Wi-Fi routery vybavena a instalace do dalších bude pokračovat v průběhu celého roku, tak aby nebyla omezena disponibilita těchto v pracovní dny velmi intenzivně využívaných souprav,“ vysvětluje Jakub Goliáš.
Zatímco elektrické zásuvky jsou instalovány na základě objednávky Prahy a Středočechů do 70 pražských jednotek, tedy celkem do 210 vozů, palubní Wi-Fi mají být v průběhu roku vybaveny všechny, včetně těch, které jezdí na severní Moravě na tratích z Ostravy do Opavy, Havířova, Českého Těšína, Třince a Mostů u Jablunkova. Jedná se celkem o 82 souprav (246 vozů).
Na těchto vlacích probíhají i další vylepšení, která zvyšují kvalitu cestování. Jedná se např. o úpravy dveří, kdy jsou vnitřní ovládací tlačítka přemístěna z rámu dveří přímo na křídla dveří a jsou doplněny o funkci předvolby. To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup cestujících. Dosazovány jsou i nové vnější informační displeje s LED technologií. V rámci tzv. vyvazovacích oprav pak probíhá výměna podlahových krytin nebo oprava a přečalounění sedaček. Postupně je dosazován také systém měření odběru elektrické energie a v příštích letech dostanou nejmodernější zabezpečovací systém ETCS.
České dráhy v současnosti provozují 82 patrových bezbariérových vozidel CityElefant, z toho vypravuje 70 souprav pražské depo na linky Pražské integrované dopravy a 12 vlaků depo Bohumín na spoje v Moravskoslezském kraji. Celkem 79 metrů dlouhé a 155 tun těžké jednotky nabízejí 310 míst k sezení (z toho 23 míst v 1. třídě, což je 7 % kapacity) a 330 míst ke stání, mají maximální rychlost 140 km/h a výkon 2 000 kW. Ročně najezdí vozidla CityElefant okolo 13 milionů kilometrů.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk