Tiskové zprávy
Pardubický kraj: Členové výboru Zastupitelstva Pardubického kraje pro dopravu vyrazili do terénu
6. září 2005 | Pardubický kraj
Poprvé v tomto volebním období se v pondělí 5. září 2005 uskutečnilo výjezdní zasedání výboru Zastupitelstva Pardubického kraje pro dopravu. Celodenní program byl věnován především železnici.
Členové výboru navštívili nejdelší dvoukolejný železniční tunel v České republice, který je 1,1 km dlouhý a nachází se u Krasíkova. Otevřen byl v roce 2004. Po prohlídce této unikátní železniční stavby následovala i exkurze do tunelů Tatenického a Třebovského a především do Depa kolejových vozidel v České Třebové.
„Tady byli členové výboru seznámeni se stavem samotného depa, se systémem řízení železnice a především diskutovali o budoucnosti železnice v České republice i v Pardubickém kraji,“ řekl náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Ivo Toman. „Pravděpodobně nejzajímavějším bodem našeho programu bylo představení pilotního projektu výstavby železnice na pevném podkladu, kdy jsou pražce zalévány do betonu, což je novinka v železniční výstavbě v České republice,“ dodal Toman.
Výbor také projednal program blížícího se jednání Zastupitelstva Pardubického kraje, které bude z oblasti dopravy projednávat např. modernizaci silnic v příhraniční oblasti Pardubického kraje v okrese Ústí nad Orlicí.
Členové výboru navštívili nejdelší dvoukolejný železniční tunel v České republice, který je 1,1 km dlouhý a nachází se u Krasíkova. Otevřen byl v roce 2004. Po prohlídce této unikátní železniční stavby následovala i exkurze do tunelů Tatenického a Třebovského a především do Depa kolejových vozidel v České Třebové.
„Tady byli členové výboru seznámeni se stavem samotného depa, se systémem řízení železnice a především diskutovali o budoucnosti železnice v České republice i v Pardubickém kraji,“ řekl náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Ivo Toman. „Pravděpodobně nejzajímavějším bodem našeho programu bylo představení pilotního projektu výstavby železnice na pevném podkladu, kdy jsou pražce zalévány do betonu, což je novinka v železniční výstavbě v České republice,“ dodal Toman.
Výbor také projednal program blížícího se jednání Zastupitelstva Pardubického kraje, které bude z oblasti dopravy projednávat např. modernizaci silnic v příhraniční oblasti Pardubického kraje v okrese Ústí nad Orlicí.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk