Tiskové zprávy
Strana zelených Karlovarský kraj: Co ohrožuje bezpečnost silničního provozu?
21. dubna 2007 | Strana zelených Karlovarský kraj
Rada krajské organizace Strany zelených v Karlovarském kraji je znepokojena vyjádřením hejtmana kraje JUDr. Josefa Pavla v hlavní zpravodajské relaci na ČT1 dne 17.4.2007, ve kterém zásadně odmítl žádost ministrů dopravy a životního prostředí o zastavení případného kácení silničních stromořadí na silnicích prvních tříd a v krajích. Jeho zdůvodnění připomíná technokratické klišé z dob ranného kapitalizmu: že totiž jakýkoliv ekologický požadavek je brzdou téměř všeho, v tomto případě bezpečnosti.
Zvláštní oprávnění ke kácení silniční vegetace je silničním zákonem stanoveno pouze pro případy, kdy konkrétní strom ohrožuje bezpečnost užití pozemní komunikace. Praxe však vypadá tak, že silniční vegetace je kácená plošně bez odborného posouzení a správci komunikací tak často překračují rozsah zvláštního oprávnění. Dochází pak k bezdůvodným ztrátám na vzrostlé vegetaci.
K napravení tohoto stavu směřuje žádost ministrů dopravy a životního prostředí. Navrhují vytvoření společné pracovní skupiny a dohodu o postupu při správě silniční vegetace. Ministerstva připravují analýzu problému a jeho jednoznačné a srozumitelné právní řešení.
Vyzýváme proto hejtmana JUDr. Josefa Pavla a vedení SUS, aby i Karlovarský kraj přistoupil k řešení tohoto problému racionálně a zodpovědně.
Bezpečnost dopravy pak řešme komplexně nejen s ekology, ale i projektanty, investory a správci komunikací. Stejně jako blízkost některých stromů ohrožuji řidiče ještě bližší osvětlovací sloupy, konstrukce pod nízkými reklamami, sloupky dopravních značek, stejně blízké sloupy rozvodu elektřiny a telefonu, podélné propustky pod bočními přejezdy ze silnice, rovněž i čela příčných propustků se zábradlím z ocelových trubek a další. Hustota těchto umělých prvků vydá za počet rostoucích stromů a je i horšího charakteru než stromy za příkopy.
Zvláštní oprávnění ke kácení silniční vegetace je silničním zákonem stanoveno pouze pro případy, kdy konkrétní strom ohrožuje bezpečnost užití pozemní komunikace. Praxe však vypadá tak, že silniční vegetace je kácená plošně bez odborného posouzení a správci komunikací tak často překračují rozsah zvláštního oprávnění. Dochází pak k bezdůvodným ztrátám na vzrostlé vegetaci.
K napravení tohoto stavu směřuje žádost ministrů dopravy a životního prostředí. Navrhují vytvoření společné pracovní skupiny a dohodu o postupu při správě silniční vegetace. Ministerstva připravují analýzu problému a jeho jednoznačné a srozumitelné právní řešení.
Vyzýváme proto hejtmana JUDr. Josefa Pavla a vedení SUS, aby i Karlovarský kraj přistoupil k řešení tohoto problému racionálně a zodpovědně.
Bezpečnost dopravy pak řešme komplexně nejen s ekology, ale i projektanty, investory a správci komunikací. Stejně jako blízkost některých stromů ohrožuji řidiče ještě bližší osvětlovací sloupy, konstrukce pod nízkými reklamami, sloupky dopravních značek, stejně blízké sloupy rozvodu elektřiny a telefonu, podélné propustky pod bočními přejezdy ze silnice, rovněž i čela příčných propustků se zábradlím z ocelových trubek a další. Hustota těchto umělých prvků vydá za počet rostoucích stromů a je i horšího charakteru než stromy za příkopy.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk