Tiskové zprávy
STAN Plzeňský kraj: Co se chystá v roce 2020 v krajské dopravě?
6. ledna 2020 | STAN Plzeňský kraj
V Plzeňském kraji letos budou pokračovat velké dopravní stavby. Některé začnou, jiné spějí ke konci. Jde přitom o investice za desítky i stovky milionů korun. Plzeňský kraj dá letos do dopravy ze svého rozpočtu přes 2,7 miliardy korun.
Jen na opravy a stavby silnic v majetku kraje půjde přímo z rozpočtu hejtmanství 635 milionů korun. Dalších 35 milionů je určeno na projektové dokumentace. Je to opět stejně jako v posledních letech více jak 100 staveb. Nadále také bude pokračovat výstavba krajských cyklostezek.
„Největší ze všech projektů je dostavba poslední etapy západního okruhu města Plzně, jedná se o úsek Křimická – Karlovarská. Definitivní cenu se dozvíme 17. ledna, kdy budeme otevírat obálky. Cenu odhadujeme na zhruba 2,1 miliardy korun. 1,5 miliardy získáme díky dotaci z EU. Dokončení předpokládáme na přelomu let 2022 a 2023,“ řekl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).
Více jak 100 staveb
Rekonstrukce průtahu obcí se letošní rok dočkají například v Plánici, Stráži, Chrást, Dobřívě, Dolní Bělé, Nových Mitrovicích, Radnicích, Pernarci, Vochově a dalších. Letos by se měla dodělat rekonstrukce Mohylové ulice v Plzni na Doubravce. Ta je v současnosti částečně neprůjezdná pro veškerou dopravu a objízdné trasy musí využívat i autobusy městské hromadné dopravy. Předělává se tam kanalizace, přibudou parkovací místa, zálivy pro MHD nebo cyklostezka.
Ředitelství silnic a dálnic by zase mělo dokončit rozšíření silnice z Plzně k odbočce na Třemošnou. Ta bude nově čtyřproudá a součástí je i lávka pro pěší a cyklisty, která je bezpečně převede přes železnici směrem na Žatec a přes silnici od Kamenného rybníku směrem k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku.
Arriva místo ČSAD
V polovině roku přestane pro Plzeňský kraj jezdit společnost ČSAD Autobusy Plzeň a autobusovou dopravu bude zajišťovat společnost Arriva, která vyhrála výběrová řízení na linkovou dopravu v kraji. Současně by měly vyjet všechny nové klimatizované autobusy. Kraj si od toho slibuje větší zájem lidí o veřejnou dopravu.
„Doufáme, že počet cestujících v autobusech začne růst i díky integrované jízdence. Jedna jízdenka by od pololetí měla platit na autobus, na vlak, na MHD v Plzni, v Domažlicích nebo v Klatovech,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.
Plzeňský kraj také od poloviny roku zřídí nový dispečink. Ten by měl zajistit například to, že když dojde ke zpoždění vlaku, tak autobus počká na cestující, aby nemuseli dlouho čekat na další spoj.
Jen na opravy a stavby silnic v majetku kraje půjde přímo z rozpočtu hejtmanství 635 milionů korun. Dalších 35 milionů je určeno na projektové dokumentace. Je to opět stejně jako v posledních letech více jak 100 staveb. Nadále také bude pokračovat výstavba krajských cyklostezek.
„Největší ze všech projektů je dostavba poslední etapy západního okruhu města Plzně, jedná se o úsek Křimická – Karlovarská. Definitivní cenu se dozvíme 17. ledna, kdy budeme otevírat obálky. Cenu odhadujeme na zhruba 2,1 miliardy korun. 1,5 miliardy získáme díky dotaci z EU. Dokončení předpokládáme na přelomu let 2022 a 2023,“ řekl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).
Více jak 100 staveb
Rekonstrukce průtahu obcí se letošní rok dočkají například v Plánici, Stráži, Chrást, Dobřívě, Dolní Bělé, Nových Mitrovicích, Radnicích, Pernarci, Vochově a dalších. Letos by se měla dodělat rekonstrukce Mohylové ulice v Plzni na Doubravce. Ta je v současnosti částečně neprůjezdná pro veškerou dopravu a objízdné trasy musí využívat i autobusy městské hromadné dopravy. Předělává se tam kanalizace, přibudou parkovací místa, zálivy pro MHD nebo cyklostezka.
Ředitelství silnic a dálnic by zase mělo dokončit rozšíření silnice z Plzně k odbočce na Třemošnou. Ta bude nově čtyřproudá a součástí je i lávka pro pěší a cyklisty, která je bezpečně převede přes železnici směrem na Žatec a přes silnici od Kamenného rybníku směrem k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku.
Arriva místo ČSAD
V polovině roku přestane pro Plzeňský kraj jezdit společnost ČSAD Autobusy Plzeň a autobusovou dopravu bude zajišťovat společnost Arriva, která vyhrála výběrová řízení na linkovou dopravu v kraji. Současně by měly vyjet všechny nové klimatizované autobusy. Kraj si od toho slibuje větší zájem lidí o veřejnou dopravu.
„Doufáme, že počet cestujících v autobusech začne růst i díky integrované jízdence. Jedna jízdenka by od pololetí měla platit na autobus, na vlak, na MHD v Plzni, v Domažlicích nebo v Klatovech,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.
Plzeňský kraj také od poloviny roku zřídí nový dispečink. Ten by měl zajistit například to, že když dojde ke zpoždění vlaku, tak autobus počká na cestující, aby nemuseli dlouho čekat na další spoj.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk