https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/csad-bus-chce-jednat-a-nabizi-uspory-pro-mesta-ve-vysi-minimalne-64-milionu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

ČSAD BUS Ústí nad Labem: ČSAD BUS chce jednat a nabízí úspory pro města ve výši minimálně 64 miliónů

„Jsme připraveni dále jednat. Na vlastní náklady jsme připraveni provést ve všech firmách standardní forenzní audity. Po té nabídneme konkrétní cenu a zároveň vyčíslíme úspory provozních nákladů. Již dnes však můžeme říci, že nebudou nižší než 20%, což je při 100 milionovém rozpočtu 20 milionů korun každý rok využitelných na jiné projekty ve veřejném zájmu“ řekl Ing. Michal Jergl obchodní náměstek ČSAD BUS Ústí nad Labem a.s. Dopravní podniky severočeských měst by nebyly jediné, které by jako municipální subjekty přešly do soukromých rukou. Před časem to byly na příklad vodovody a kanalizace v celé řadě měst.

Obavy, pokud se o nich diskutuje, jsou z udržení kvality a zejména z monopolu ČSAD BUS. „Všichni dnes pokládají za samozřejmé, že do obce vede pouze jeden kabel, jeden plynovod či jeden vodovod. S dopravou v závazku veřejné služby je to stejné. Mluvíme o řízené hospodářské soutěži u síťových odvětví.“ řekl Ing. Jergl. Toto postavení vyplývá nejen ze zákona, ale ze stanoviska Úřadu pro hospodářskou soutěž. „My jsme přesvědčeni, že dopravu děláme mnohem efektivněji a již dlouhodobě pracujeme v prostředí pod veřejnou kontrolou. Je nutné říci, že ne každý dopravní subjekt je způsobilý ucházet se o veřejné prostředky a garantovat jejich řádné využití ve prospěch veřejnosti“ uvedl Jergl.

Již dnes dluhy měst znamenají velký problém v celkovém deficitu veřejných rozpočtů ČR. Městská zadluženost stále stoupá nezávisle na státním rozpočtu a ministerstvu financí. Česká republika není jedinou zemí v EU, která se potýká s podobně kritickou situací. Připravovaná legislativa Evropské unie již stanovuje pravidla, která se chystají toto bezbřehé utrácení měst zastavit.


Kolik stojí města v kraji doprava:

Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova: Chomutov - 18 mil. korun Jirkov - 6 mil. Kč,
Dopravní podnik Děčín 60 mil. Kč z rozpočtu města,
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova Most - 75 mil. Kč Litvínov - 31 mil. Kč,
Dopravní podnik Ústí nad Labem 128 mil. Kč z rozpočtu města.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist