https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cyklobusy-za-sezonu-do-dukovan-prepravily-326-kol-usetrily-temer-tunu-co2
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

ČEZ: Cyklobusy za sezónu do Dukovan přepravily 326 kol, ušetřily téměř tunu CO2

7. listopadu 2025 | ČEZ
S koncem října skončila letošní sezóna přepravy kol na linkách z Třebíče do Jaderné elektrárny Dukovany, která zvyšuje bezpečnost dopravy a podporuje zdravý životní styl. Od dubna využívali zaměstnanci možnost přepravy svých kol ranními autobusy a návratu z práce po vlastní ose. Během letošní sezóny využili tuto unikátní službu 326 pracovníků. Podobná služba funguje i v druhé jaderné elektrárně Temelín, kde cyklobusy přepravily o šest desítek kol více.

Tento benefit, který elektrárna zavedla už v roce 2016, si mezi zaměstnanci drží oblibu nejen díky zvýšení bezpečnosti při ranním dojíždění a pozitivnímu vlivu na zdraví, ale také svým přínosem pro životní prostředí.

„Letošní rok byl hodně specifický, většinou foukal západní vítr a chtělo to víc přemlouvání sama sebe. A k tomu i kopce začínají být v mém věku prudší a delší… Ale nakonec s ušetřením sil využitím cyklobusů jsme to zase odjezdili. Jezdí nás skoro stejná jména a díky tomu se můžeme slovně hecovat,“ říká Ivan Dvořák, zaměstnanec Jaderné elektrárny Dukovany.

Maximální denní kapacita je 20 kol na čtyřech linkách z Třebíče. Od loňské sezony mohou zaměstnanci, kteří mají odpolední směnu, využít přepravu okol i obráceně. Na kole do práce a večer z práce cyklobusem. V nevýhodě nejsou ani víkendoví pracovníci, pro které je přeprava kol také zajištěna.

Zájem o přepravu kol s nástupem mladých kolegů roste, a to u i zaměstnanců dodavatelů. „Jízda na kole z práce v období od jara do podzimu stala pro řadu našich zaměstnanců běžným způsobem cesty z práce, během které si takzvaně vyčistí hlavu a přitom využijí čas k bezpečnému sportování,“ doplňuje ředitel JE Dukovany Roman Havlín.

Vedle bezpečnosti a praktičnosti jsou cyklobusy zajímavé i z hlediska ekologie. Zaměstnanci díky nim volí kombinaci kola a hromadné dopravy místo osobního auta. omezením individuální automobilové dopravy pomáhá tato služba snižovat emise CO₂ i dopravní zátěž v okolí elektrárny. Cyklobusy se na své trasy znovu vydají s příchodem jara 2026.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist