https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dalnice-d11-je-o-22-kilometru-delsi-novy-usek-urychli-cestu-mezi-hradcem-kralove-a-jaromeri
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Dálnice D11 je o 22 kilometrů delší, nový úsek urychlí cestu mezi Hradcem Králové a Jaroměří

17. prosince 2021 | MD ČR
Dálnice D11 je o 22 kilometrů delší, nový úsek urychlí cestu mezi Hradcem Králové a Jaroměří
17.12.2021|Média a tiskové zprávy

Řidiči mohou nově využít dva úseky dálnice D11 mezi Hradcem Králové, Smiřicemi a Jaroměří. Ty odvedou veškerou tranzitní dopravu z kapacitně již nedostačujících silnic I/11, I/33 a I/37. Díky tomu dojde v okolních obcích k poklesu hlukové zátěže, imisí z dopravy a výrazně se sníží také riziko dopravních nehod.
„V těchto dnech otevíráme bezmála čtyřicet kilometrů nových dálnic. Jedná se celkem o čtyři nové úseky: na chomutovské dálnici D7, úsek na pardubické D35 a hned dva na sebe navazující úseky na hradecké D11. Završuje se tak jedna velká etapa restartu výstavby dálniční sítě, řekl odcházející ministr dopravy Karel Havlíček.

V rámci výstavby obou dálničních úseků bylo vybudováno 28 mostů, čtyři mimoúrovňové křižovatky a deset protihlukových stěn o celkové délce téměř osm kilometrů.

Dálnice D11 je součástí české páteřní sítě, která propojuje hlavní město s Hradcem Králové a do budoucna i s Polskem. Její význam je však i celoevropský. Dle mezinárodní dohody totiž náleží k evropskému dopravnímu koridoru Paříž – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu.

„Zprovoznění více než dvaceti dvou kilometrů dálnice D11 je výrazným posunem pro dokončení důležitého dálničního spojení České republiky s Polskem u obce Královec, kde se naše D11 napojí na polskou rychlostní silnici S3. Zhotoviteli děkuji za zvýšenou efektivitu a pracovní nasazení, kdy se podařilo stavbu mezi Hradcem Králové a Smiřicemi o půl roku urychlit a dnes tak díky tomu můžeme zprovoznit oba dva dálniční úseky současně, což je zásadní přínos pro plynulost a tedy i bezpečnost provozu,“ uvedl při zprovoznění nových staveb generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Jak dodal, šířkově nedostačující a přetížené silnice I. třídy nahrazuje kapacitní a směrově rozdělená komunikace. Odstraněna jsou nehodová místa, neboť z trasy mizí úrovňová křížení s ostatními komunikacemi. Výrazně se tím snižuje riziko dopravních nehod. Zásadní přínos má dálnice také pro obyvatele všech okolních měst a obcí, kteří se mohou těšit na výrazný pokles dopravní zátěže.

Důležité je nyní dálnici D11 dostavět až na hranice. V intenzivní přípravě jsou proto i zbývající dva úseky. Na stavbu mezi Trutnovem a státní hranicí již probíhají výkupy pozemků, se zahájením výstavby ŘSD počítá v roce 2023. Na úsek mezi Jaroměří a Trutnovem ŘSD aktuálně získalo územní rozhodnutí a chystá se zahájit majetkoprávní přípravu.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 131,1 kilometru dálnic a 63,8 kilometru silnic I. třídy. Celkem se v letošním roce zprovozní 46,5 kilometru dálnic a 22,7 kilometru silnic I. třídy. Stavby jsou spolufinancovány z Fondu soudržnosti v rámci Operační program Doprava.

D11 Hradec Králové – Smiřice

Hlavní trasa:
délka: 15,2 km
kategorie: D 27,5/120
počet stavebních objektů: 139

Zhotovitel: Eurovia, Metrostav, Swietelsky
Cena stavby dle smlouvy: 2 594 mil. Kč bez DPH
Termín realizace: 2018 – 2021

D11 Smiřice - Jaroměř

Hlavní trasa:
délka: 7,2 km
kategorie: D 27,5/120
počet stavebních objektů: 93

Zhotovitel: PORR a. s., PORR Bau GmbH s. r. o.
Cena stavby dle smlouvy: 1 498 mil. Kč bez DPH
Termín realizace: 2018 – 2021

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist