Marek Jehlička "> Dálnice D3: Ministerstvo dalo Posázaví šanci - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dalnice-d3-ministerstvo-dalo-posazavi-sanci-2
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Arnika: Dálnice D3: Ministerstvo dalo Posázaví šanci

21. ledna 2003 | Arnika
Autor: Marek Jehlička, tel: 606 727 942
Krajina dolního Posázaví dostala šanci, že se ubrání připravované výstavbě dálnice D 3. Ministerstvo životního prostředí totiž zrušilo souhlas se zásahem do krajinného rázu pro výstavbu dvoukilometrového úseku dálnice D3 na jihu Benešovska. Skutečnost, že se správní řízení vrací k novému projednání znamená, že je stále možné prosadit alternativní vedení komunikace.

„Dosud neexistuje žádné závazné rozhodnutí, které by předurčovalo trasu nové komunikace před tím, než o ní bude rozhodnuto na úrovni územního plánu okresu Benešov. Je to výhra, protože hrozilo, že výstavba benešovského úseku prakticky znemožní další jednání o alternativní trase,“ řekl Petr Hrdina ze sdružení Arnika.

Výstavba sporné dálnice D3 měla být na jihu benešovského okresu zahájena v letošním roce. Mělo se tak stát bez ohledu na to, že před zveřejněním je koncept územního plánu okresu Benešov, v rámci kterého má být určeno, kudy bude nová komunikace z Prahy na Tábor vést a zda bude mít dálniční parametry. “Výstavba měla být zahájena krátkým úsekem, který sice ještě nemusí předurčovat výstavbu dálnice ve sporném úseku Praha – Mezno, ale může být postaven tak, aby znevýhodňoval alternativní vedení v blízkosti současné silnice,” komentoval rozhodnutí Hrdina.

Hlavním důvodem, proč MŽP vyhovělo odvolání odpůrců dálnice a vrátilo věc k novému projednání, bylo nedostatečné odůvodnění rozhodnutí Okresního úřadu a neseznámení účastníků řízení se všemi podklady.

V řízení bude nyní pokračovat Městský úřad ve Voticích. “Nové rozhodnutí zřejmě nepadne dříve než za půl roku a případné stavební povolení může investor získat nejdříve za dva roky,” dodal Petr Hrdina.

Celý úsek Praha – hranice okresů Benešov/Tábor by měl stát kolem 30 miliard korun, celá dálnice D3 (včetně rychlostní silnice R3 od Českých Budějovic na hranice s Rakouskem) pak více než 63 miliard korun. Řízení o vydání souhlasu se zásahem do krajinného rázu a významných krajinných prvků pro výstavbu dálnice D3 v úseku Mezno – Nová Hospoda bylo zahájeno již v roce 2000. Se zahájením výstavby dálnice zde však nesouhlasí občanská ekologická sdružení a také někteří majitelé dotčených pozemků.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist