Tiskové zprávy
MD ČR: Dálnice D3 se prodlouží, začala výstavba úseku Třebonín – Kaplice nádraží
4. února 2022 | MD ČR
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D3 v úseku Třebonín – Kaplice nádraží. Stavba nahradí současnou silnici I/3, která je již vzhledem k vysokým dopravním intenzitám nedostačující.
„Jihočeské ŘSD dělá maximum, aby se motoristé v roce 2025 dostali po dálnici až na rakouské hranice. Děkuji zároveň kraji i místním samosprávám za spolupráci při přípravě. A lidem z regionu za trpělivost při výstavbě, sdělil při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka.
Stávající silnice I/3 má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a nachází se na ní mnoho nehodových míst. Nová dálnice zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice dočkají snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy.
„Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic a v realizaci je tedy nyní souvislý třicetikilometrový úsek D3. Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by tak měla být jihočeská část dálnice D3 kompletně hotova,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Dálnice D3 je v celé délce součásti mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata. Je také součástí globální sítě TEN-T evropského dopravního koridoru, který spojuje severní a jižní Evropu.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci OP Doprava 2021 – 2027 z Fondu soudržnosti.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 139,7 kilometru dálnic a 58,7 kilometru silnic I. třídy.
„Jihočeské ŘSD dělá maximum, aby se motoristé v roce 2025 dostali po dálnici až na rakouské hranice. Děkuji zároveň kraji i místním samosprávám za spolupráci při přípravě. A lidem z regionu za trpělivost při výstavbě, sdělil při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka.
Stávající silnice I/3 má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a nachází se na ní mnoho nehodových míst. Nová dálnice zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice dočkají snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy.
„Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic a v realizaci je tedy nyní souvislý třicetikilometrový úsek D3. Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by tak měla být jihočeská část dálnice D3 kompletně hotova,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Dálnice D3 je v celé délce součásti mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata. Je také součástí globální sítě TEN-T evropského dopravního koridoru, který spojuje severní a jižní Evropu.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci OP Doprava 2021 – 2027 z Fondu soudržnosti.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 139,7 kilometru dálnic a 58,7 kilometru silnic I. třídy.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk