Markéta Šišková "> Dálnice D3/R3 – naše spása? - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dalnice-d3r3-nase-spasa
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Calla: Dálnice D3/R3 – naše spása?

19. května 2004 | Calla
Autor: Markéta Šišková, tel: 387 310 166
Sdružení Calla vydalo za podpory Nadace Partnerství informační skládačku týkající se problematiky výstavby dálnice D3, respektive rychlostní komunikace R3 v úseku České Budějovice - státní hranice s Rakouskem. Účelem tohoto informačního materiálu je zlepšit povědomí široké veřejnosti o všech aspektech této dopravní stavby. Informační skládačku případně další informace týkající se problematiky dálnice D3/R3 je možné získat v kanceláři Sdružení Calla (Fráni Šrámka 35, České Budějovice) případně na internetu: http://calla.ecn.cz.

Informační skládačka si také klade za cíl vyvrátit některá nepravdivá populistická tvrzení, která se v současné době o dálnici D3/R3 šíří. Jedním z nich je i spojování výstavby dálnice s rozvojem regionu. To v praxi nebylo nikdy potvrzeno, naopak odborné studie to vyvracejí.

„Všem zájemcům o tuto problematiku bych doporučovala si přečíst studii „Jak dálnice (ne)prospívají regionálnímu rozvoji“, kterou vydal Český a slovenský dopravní klub. V ní je uvedeno, že rozvoj regionu není podmíněn vybudováním nové silniční infrastruktury, ale splněním jiných klíčových faktorů (např. pracovní síla, veřejná infrastruktura atd.). Oblasti s horší přístupností prosperují často lépe než oblasti vysoce přístupné. Pro příklady z praxe nemusíme chodit daleko, stačí navštívit např. Pelhřimov,“ říká Markéta Šišková ze Sdružení Calla.

Dalším mýtem, kterým zastánci dálnic ospravedlňují jejich výstavbu, je fráze, že dálnice řeší dopravní problémy přetížených komunikací.Toto tvrzení vyvrací odborný komentář ing. Tomáše Otepky k Dokumentaci o hodnocení vlivu na životní prostředí rychlostní komunikace R3 v úseku hranice okresu Český Krumlov – Dolní Dvořiště (tzv. EIA), v němž jednoznačně potvrzuje, že po vybudování dálnice D3 respektive rychlostní komunikace R3 dojde k většímu nárůstu dopravy než při nulové variantě. Jedná se o tzv. dopravní indukci. Tento jev lze zjednodušeně vyjádřit jako přímou úměru mezi množstvím dopravní infrastruktury a objemem dopravy.

Další informace:

Markéta Šišková, Sdružení Calla, tel. 387 310 166
Ing. Tomáš Otepka, tel. 606 792 679
Markéta Šišková, tel: 387 310 166
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist