Tiskové zprávy
MŽP ČR: Dálniční přivaděč nesmí zrušit železniční trať ani zničit přírodu Českého středohoří
Ministerstvu životního prostředí bylo dnes konečně umožněno vydat závěrečné stanovisko EIA (posuzování vlivů na životní prostředí) ke stavbě dálničního přivaděče z Děčína k dálnici D8. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) totiž uhradilo částku za posudek, k čemuž jej MŽP vyzvalo již 13. června. Stanovisko je souhlasné pro zhruba pětikilometrový úsek dálničního přivaděče ve variantě VA od Modré (část obce Jílové) až k dálnici D8, za předpokladu dodržení podmínek, které stanovisko ukládá [1]. Zbylý, cca 10km úsek (Děčín – Modrá) trasy přivaděče v této variantě je v podobě předložené ŘSD nepřijatelný – důvodem jsou zásadní střety s požadavky ochrany přírody v cenných územích CHKO České středohoří.
Varianta VB v trase železniční tratě č. 132 byla vyhodnocena jako nepřijatelná v celé délce, protože vykazuje větší vlivy na obyvatelstvo, nenaplňuje znaky obchvatu města Děčína, není obchvatem Podmokel, ale průtahem touto centrální částí města Děčína a vyžaduje zrušení železniční tratě Děčín – Novosedlice. To je hned dvojí rozpor se Státní politikou životního prostředí a s Dopravní politikou ČR. „S rušením regionální trati, která je dobře využitelná pro páteřní regionální osobní dopravu, zásadně nemůžeme souhlasit,“ říká ministr životního prostředí Martin Bursík.
Nepřijatelná je rovněž nulová varianta (stávající stav). Ministerstvo životního prostředí to dokládá tím, že v září 2007 prosadilo zařazení průtahů silnice I/13 přes Děčín-Podmokly a Děčín-Dolní Oldřichov do přílohy Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury 2008-2013, která vyjmenovává obce, kde je třeba naléhavě průtahy odstraňovat a budovat vhodné obchvaty.
„Nabízíme ŘSD aktivní spolupráci při hledání všestranně přijatelného řešení silniční přeložky v úseku Děčín – Modrá, ve kterém ŘSD do procesu EIA nepředložilo žádnou variantu, která by byla akceptovatelná,“ uzavírá ministr Bursík.
Podrobnosti najdete u této tiskové zprávy na www.mzp.cz.
Varianta VB v trase železniční tratě č. 132 byla vyhodnocena jako nepřijatelná v celé délce, protože vykazuje větší vlivy na obyvatelstvo, nenaplňuje znaky obchvatu města Děčína, není obchvatem Podmokel, ale průtahem touto centrální částí města Děčína a vyžaduje zrušení železniční tratě Děčín – Novosedlice. To je hned dvojí rozpor se Státní politikou životního prostředí a s Dopravní politikou ČR. „S rušením regionální trati, která je dobře využitelná pro páteřní regionální osobní dopravu, zásadně nemůžeme souhlasit,“ říká ministr životního prostředí Martin Bursík.
Nepřijatelná je rovněž nulová varianta (stávající stav). Ministerstvo životního prostředí to dokládá tím, že v září 2007 prosadilo zařazení průtahů silnice I/13 přes Děčín-Podmokly a Děčín-Dolní Oldřichov do přílohy Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury 2008-2013, která vyjmenovává obce, kde je třeba naléhavě průtahy odstraňovat a budovat vhodné obchvaty.
„Nabízíme ŘSD aktivní spolupráci při hledání všestranně přijatelného řešení silniční přeložky v úseku Děčín – Modrá, ve kterém ŘSD do procesu EIA nepředložilo žádnou variantu, která by byla akceptovatelná,“ uzavírá ministr Bursík.
Podrobnosti najdete u této tiskové zprávy na www.mzp.cz.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk