https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dalsi-elektromobil-v-projektu-praha-elektromobilni-testuje-stredni-skola
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Magistrát hl. m. Prahy: Další elektromobil v projektu Praha-elektromobilní testuje střední škola

28. dubna 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
V rámci projektu „Praha-elektromobilní“ předala dnes předsedkyně výboru pro životní prostředí Zastupitelstva hl. m. Prahy a koordinátorka projektu Andrea Vlásenková elektromobil Tazzari Zero Střední škole – Centru odborné přípravy technickohospodářské.

„Tato škola se tak stává třetím z uživatelů elektromobilů, které jsme se rozhodli otestovat v rámci pilotního projektu Praha-elektromobilní. Jeden elektromobil už jezdí v pražské zoo a druhý využívá Záchranná služba hlavního města Prahy. Cílem projektu je vyhodnotit ekonomičnost a ekologičnost provozu testovaných vozů a získat poznatky z běžného provozu těchto vozidel pro potřeby městských úřadů a organizací,“ řekla Andrea Vlásenková.

Parametr / Vozidlo - Tazzari Zero
Kategorie - LB
Výkon - 15 kW
Krouticí moment - 150 Nm
Max. rychlost - 90 km/h
Dojezd - až 140 km
Doba nabíjení - 5-9 hod
Způsob dobíjení - standardní 230 V zásuvka
Hmotnost pohotovostní/celková - 542 / 767 kg
Typ AKU - lithium
Objem kufru - cca 100 l
Ložná plocha - n/a
Hnaná náprava - zadní
Počet míst - 2
Barva - červené

Další elektromobily, které dostane hl. m. Praha zapůjčeny, případně je zakoupí, půjdou do běžného provozu úřadů městských částí a organizací zřizovaných městem. Během roku se tak vyzkouší jak osobní, užitkové a nákladní elektromobily, tak i elektroskútry a elektrokola.

Ke spolupráci na projektu se přihlásily podepsáním memoranda s hl. m. Prahou energetické společnosti PRE, E. ON a RWE. V rámci pilotního provozu je v letošním roce navrženo zprovoznit na území Prahy 22 dobíjecích stanic pro elektromobily. 15 má být veřejných a 7 neveřejných.

SŠ–Centrum odborné přípravy technickohospodářské, jejímž zřizovatelem je hl. m. Prahy, vychovává odborníky pro praxi, zejména pro elektrotechniku, průmyslovou a farmaceutickou chemii, ekologii i životní prostředí a automobilní techniku. Veškeré obory jsou vhodné pro chlapce i děvčata. Většina z nich i pro studenty se změněnou pracovní schopností. Tříleté obory jsou zakončeny závěrečnou zkouškou a čtyřleté maturitních zkouškou.

Ředitel školy, mgr. Josef Ležal závěrem poděkoval za možnost začlenit testovací elektromobil nejen do provozu organizace, ale i do výuky oborů Mechanik elektronik, Autoelektronika a Automechanik. Zároveň vyzdvihl podporu zřizovatele rozvoji nových technologií v pražských školách.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist