https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dalsi-krok-k-bezpecnejsi-zeleznici-stroje-siemens-vectron-mohou-jezdit-pod-dohledem-etcs
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Další krok k bezpečnější železnici: Stroje Siemens Vectron mohou jezdit pod dohledem ETCS

31. ledna 2022 | MD ČR
Správa železnic ve spolupráci s firmou Siemens a dopravcem ČD Cargo úspěšně dokončila testování kompatibility lokomotiv Siemens Vectron s novým jednotným evropským zabezpečovacím systémem ETCS, kterým se postupně vybavují i české železniční tratě. Tyto lokomotivy, z nichž jedna je i součástí vozového parku Správy železnic, tak mohou jako první typ v ČR provozovaných železničních vozidel plně využívat výhody jízdy pod dohledem ETCS.

Testování lokomotiv Vectron probíhalo na tratích Břeclav – Česká Třebová – Kolín, Břeclav – Petrovice u Karviné a Praha – Olbramovice, vybavených druhou a třetí generací systému ETCS.

„Úspěšné vykonání předepsaných typových testů kompatibility potvrdilo, že ETCS můžeme plnohodnotně využívat na tratích i na vozidlech. Pro českou železnici je to zásadní krok zejména v oblasti bezpečnosti dopravy, úspor energie a plynulosti provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„Tempo výstavby stacionární části jednotného evropského vlakového zabezpečovač ETCS na síti Správy železnic je v současnosti velmi vysoké,“ říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility ČR. Vybavení tratí stacionární částí ETCS je jedním z kroků. K plnému využití všech výhod tohoto systému je však podle jeho slov třeba, aby na tratích jezdila vozidla vybavená mobilní částí ETCS.

„Velmi mne těší, že lokomotiva Vectron se stala prvním vozidlem v ČR, které úspěšně absolvovalo náročné a komplexní zkoušky a následně test kompatibility. Může tedy na vybraných úsecích jezdit čistě pod dohledem ETCS,“ doplňuje Roman Kokšal.

„Jsme rádi, že jsme byli součástí testování a mohli tak přispět k úspěšnému provedení testů kompatibility lokomotiv Vectron v České republice. Naší ambicí je co možná nejrychleji dohnat stacionární část a stále více se zapojovat do ověřovacího provozu vlaků pod dohledem ETCS. To se týká jak nově pořizovaných hnacích vozidel vybavených ETCS již z výroby, tak těch vybavovaných dodatečně,“ konstatoval David Jelínek, expert ČD Cargo na ETCS.

Správa železnic rozšířila svůj park diagnostických vozidel o vícesystémovou lokomotivu Siemens Vectron loni na podzim. Využívat ji chce pro diagnostiku tuzemské i zahraniční železniční sítě včetně traťové části ETCS. Bude sloužit také pro tažení vlastních diagnostických vozů, například měřicích vozů na železniční svršek, rádiové sítě či stávajícího vozu na měření trakčního vedení. Částečně tak nahradí výkony, které si Správa železnic musí pronajímat u dopravců.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist