https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dalsi-posun-ve-vystavbe-dalnice-d47
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ředitelství silnic a dálnic: Další posun ve výstavbě dálnice D47

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v pátek 25. března slavnostním poklepem na základní kámen výstavbu dalšího úseku dálnice D47 "Stavba 4707 Bílovec - Ostrava, Rudná". Společně s touto událostí bude za účasti ministra dopravy oficiálně otevřeno Informační centrum stavby dálnice D47.

Celková délka trasy stavby 4707 je 11,677 km, trasa obsahuje 2 mimoúrovňové křižovatky, 17 mostů a dálniční tunel v Klimkovicích. Trasa stavby začíná východně od obce Bravantice, město Klimkovice obchází po jeho severozápadním a severním okraji. Dále míjí Václavovice, Polankou nad Odrou a končí v prostoru Ostrava, Rudná.

Dálnice je navržena v kategorii D 28/120, v tunelu je návrhová rychlost snížena na 80 km/hod. Tunel Klimkovice je realizován z důvodu ochrany životního prostředí a umožnění dalšího využití území lázeňského města Klimkovice. Tunel tvoří dvě samostatné dvoupruhové trouby o délce 1076 a 1088 m. Tunelový průřez má šířku 9,59 m a výšku 4,80 m.

Financování stavby 4707 je součástí financování celého tahu dálnice D47, a to na základě usnesení vlády o státním dluhopisovém programu na úhradu výdajů spojených s výstavbou dálnice D47.

Současně se zahájením této stavby bude otevřeno také Informační centrum dálnice D47. Centrum je umístěno v Klimkovicích, kde zastupitelé vyšli vstříc poskytnutím prostor na městském úřadě. Informační centrum je kontaktním místem, kde návštěvník dostane veškeré informace o výstavbě D47. K dispozici jsou tištěné materiály, CD ROM, webová prezentace dálnice D47 a pracovník zajišťující provoz centra. Součástí centra je výstava - velkoplošné panely s informacemi o jednotlivých stavbách, film o postupu výstavby a animované vizualizace stavu po dokončení dálnice. Informační centrum bude přístupné pro návštěvníky denně v odpoledních hodinách.

Dálnice D47 bude měřit 80,156 km a spojí Lipník nad Bečvou, Ostravu a Polsko. Vnitrostátní význam D47 spočívá především v kvalitním zpřístupnění ostravsko-karvinského regionu se zbytkem republiky. Tím se vytvoří předpoklad pro vstup investorů do regionu, oživení ekonomického rozvoje a tím snížení míry nezaměstnanosti po dokončení dálnice (ale i během její výstavby). Dálnice bude samozřejmě obsluhovat také mezinárodní tranzit, především směr Rakousko - Polsko. Projekt dálnice D47 obsahuje více než 2000 stavebních objektů, z toho 14 velkých mostů, 14 mimoúrovňových křižovatek a jeden ražený tunel. Celých 13 % délky trasy tvoří mosty a estakády. Je počítáno s odpočívkami u Suchdola nad Odrou a u Antošovic a také se budou stavět dvě Střediska správy a údržby dálnice (SSÚD) v Mankovicích a v Ostravě.

Je logické, aby národní dálniční tah spojující tři největší města země (Praha, Brno, Ostrava) nesl označení D1. Vzhledem k historickému vývoji byly trasy D1 i D47 změněny, ale vzniklý souvislý dálniční tah by měl mít pouze jedno označení. Proto bude Dálnice D47 od uvedení do provozu označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 dosahovat délky 377 km.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist