Tiskové zprávy
MD ČR: Další významný krok k dostavbě D35 formou PPP. Ministerstvo vypsalo výběrové řízení na koncesionáře
7. srpna 2024 | MD ČR
Příprava dostavby dálnice D35 formou PPP postupuje do další fáze, Ministerstvo dopravy vypsalo výběrové řízení na koncesionáře (dodavatele). Soukromý sektor pro stát postaví bezmála 35 km dálnice D35 mezi Mohelnicí a Opatovcem a po dostavbě bude celkově provozovat a udržovat 52 km D35 až od Litomyšle. Celá tato klíčová dopravní tepna bude hotová v roce 2029.
Výběrové řízení na koncesionáře PPP D35 začíná kvalifikační fází, v níž jednotliví uchazeči musejí doložit zejména své zkušenosti s obdobnými projekty. Ministerstvo dopravy, coby zadavatel, následně posoudí předloženou kvalifikaci a do dalšího kola řízení vybere nejlépe kvalifikované účastníky.
Formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru mají být na dálnici D35 postaveny konkrétně úseky Opatovec – Staré Město (16,6 km) a Staré Město – Mohelnice (18,2 km). Vybraný dodavatel bude zároveň provozovat a udržovat úseky mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 km, postavené mimo model PPP.
„Paralelní spojnici Čech a Moravy v podobě D35 chceme dokončit do roku 2029 a právě dva poslední úseky v délce 35 kilometrů mohou být dalším projektem financovaným a realizovaným ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru," říká ministr dopravy Martin Kupka a doplňuje, že dostavba obou úseků vyjde ve stavebních nákladech na přibližně 35 miliard Kč.
O účast ve výběrovém řízení na dostavbu dálnice D35 formou PPP ministerstvo očekává značný zájem. Už 13. června 2024 se na Ministerstvu dopravy sešlo 111 zástupců (dalších 92 se připojilo online) investorů, stavebních firem, financujících institucí a různých poradců, aby se seznámili s jeho klíčovými parametry. Akce také představovala dobrou příležitost pro diskuzi s účastníky a získání zpětné vazby.
Dálnice D35 je komunikací nadnárodního významu, je součástí sítě TEN-T i sítě mezinárodních „E“ silnic. Uleví nejen obcím, přes které vede současná silnice I/35, ale také přetížené D1. V letošním roce se D35 stane nejrozestavěnější dálnicí v České republice. Konkrétně se do konce roku postupně zahájí šest úseků v délce 35,7 kilometrů. Dohromady tak bude najednou ve výstavbě 64 kilometrů dálnice. V dalších letech je v plánu zahájit a dokončit stavbu zbývajících 52,7 kilometrů.
Výběrové řízení na koncesionáře PPP D35 začíná kvalifikační fází, v níž jednotliví uchazeči musejí doložit zejména své zkušenosti s obdobnými projekty. Ministerstvo dopravy, coby zadavatel, následně posoudí předloženou kvalifikaci a do dalšího kola řízení vybere nejlépe kvalifikované účastníky.
Formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru mají být na dálnici D35 postaveny konkrétně úseky Opatovec – Staré Město (16,6 km) a Staré Město – Mohelnice (18,2 km). Vybraný dodavatel bude zároveň provozovat a udržovat úseky mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 km, postavené mimo model PPP.
„Paralelní spojnici Čech a Moravy v podobě D35 chceme dokončit do roku 2029 a právě dva poslední úseky v délce 35 kilometrů mohou být dalším projektem financovaným a realizovaným ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru," říká ministr dopravy Martin Kupka a doplňuje, že dostavba obou úseků vyjde ve stavebních nákladech na přibližně 35 miliard Kč.
O účast ve výběrovém řízení na dostavbu dálnice D35 formou PPP ministerstvo očekává značný zájem. Už 13. června 2024 se na Ministerstvu dopravy sešlo 111 zástupců (dalších 92 se připojilo online) investorů, stavebních firem, financujících institucí a různých poradců, aby se seznámili s jeho klíčovými parametry. Akce také představovala dobrou příležitost pro diskuzi s účastníky a získání zpětné vazby.
Dálnice D35 je komunikací nadnárodního významu, je součástí sítě TEN-T i sítě mezinárodních „E“ silnic. Uleví nejen obcím, přes které vede současná silnice I/35, ale také přetížené D1. V letošním roce se D35 stane nejrozestavěnější dálnicí v České republice. Konkrétně se do konce roku postupně zahájí šest úseků v délce 35,7 kilometrů. Dohromady tak bude najednou ve výstavbě 64 kilometrů dálnice. V dalších letech je v plánu zahájit a dokončit stavbu zbývajících 52,7 kilometrů.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk