Tiskové zprávy
Děti Země: Děti Země požadují lepší podmínky pro chodce a cestující MHD při výstavbě hypermarketu Interspar
"Nutit lidi použít namísto jednoho přechodu podchod a dva přechody není jen v rozporu se Zásadami dopravní politiky města Plzně, ale i se zásadami zdravého rozumu," uvádí Martin Hyťha z plzeňské pobočky Dětí Země. "Pikantní na celé věci je, že dle územního rozhodnutí musí investor vybudovat zábrany v přirozené pěší trase přes Rokycanskou, přesně tam, kde Děti Země navrhují přechod," dodává.
"Dopravní řešení křižovatky navržené námi napadeným územním rozhodnutím povede k tomu, že drtivá většina zákazníků pojede do hypermarketu vlastním autem, nikoliv veřejnou dopravou. Tím stavba posílí již tak přebujelý automobilismus v Plzni," popisuje důsledky stavby Vít Roušal z Dětí Země. Lidé, kteří přijedou do Intersparu veřejnou dopravou z Doubravky, budou muset dojít od odsunuté zastávky MHD ke křižovatce, přejít Jateční ulici, projít podchodem, přejít Cvokařskou ulici a poté dojít k samotnému obchodu. Děti Země místo toho navrhují vybudování úrovňového přechodu přes Rokycanskou. Tomu se spíše než investor brání město Plzeň.
Správa veřejného statku města Plzně, Dopravní inspektorát Policie i odbor dopravy Magistrátu města Plzně se k vybudování přechodu přes Rokycanskou vyjádřili nesouhlasně. Radou města schválené Zásady dopravní politiky však stanovují pohodlí i bezpečnost chodce jako nejvyšší prioritu. (1)
Místo vybudování přechodu nařizuje město staviteli vybudování fyzické překážky, která bude v přecházení Rokycanské chodcům zabraňovat. Hlavními argumenty uvedenými v odůvodnění územního rozhodnutí jsou přitom snížení kapacity křižovatky (na které by však po dokončení dálničního obchvatu měla automobilová doprava výrazně poklesnout), riziko, že chodci budou přecházet na červenou či zvýšené nebezpečí v případě nefunkčnosti světelné signalizace.
O potvrzení nebo zrušení napadeného územního rozhodnutí nyní bude rozhodovat Plzeňský kraj.
Kontakty:
Martin Hyťha, Děti Země, 377 325 654
Magistrát města Plzně, odbor stavebně správní, 378 034 100
Jaroslav Třešňák, stavitel hypermarketu, 604 296 632
(1) Zásady dopravní politiky města Plzně, bod 6 - Pěší doprava - "Veškeré dopravní návrhy a opatření proto musí v první řadě zohledňovat a akceptovat potřeby chodců, zejména z hlediska bezpečnosti a pohodlnosti. Bezpečnost bude zajišťována nikoliv vylučováním chodců z jejich přirozených tras, ale přizpůsobením ostatních druhů dopravy."