Tiskové zprávy
Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu: Děti Země žádají primátora Onderku doložit svá tvrzení
Žádost č.13 o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., které doloží tvrzení primátora Brna, že v roce 2011 bude potvrzeno vydané územní rozhodnutí pro stavbu „Železniční uzel Brno“, jak o tom dnes píše ČTK
Organizační jednotka občanského sdružení Děti Země pod názvem Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu se sídlem v Brně tímto na primátora Statutárního města Brna dle § 13 odst. 1 a ve smyslu § 14 odst. 2 a 3 zákona č. 106/1999 Sb. podává žádost o poslání informací, které doloží či potvrdí tvrzení primátora Brna Romana Onderky pro ČTK ze dne 26. 5. 2011 (viz níže článek), že letos bude potvrzeno vydané územní rozhodnutí pro nové brněnské nádraží (v odsunuté variantě).
„Primátor: Odsun nádraží v Brně bude mít územní rozhodnutí letos
26.05.2011 http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/zpravy/primator-odsun-nadrazi-v-brne-bude-mit-uzemni-rozhodnuti-letos/643003 ČTK
Přestavba brněnského železničního uzlu, jejíž součástí je kontroverzní odsun nádraží, by letos měla získat územní rozhodnutí. Novinářům to dnes řekl primátor Roman Onderka (ČSSD). Magistrátní úředníci nyní rozhodují o odvoláních proti územnímu rozhodnutí, které loni vydal stavební úřad na městské části Brno-střed. Proces s vydáním rozhodnutí a odvoláními se uskutečnil už jednou, tehdy magistrát námitky zamítl a rozhodnutí vydal. Později ho však zrušil soud. Investor nato podal novou žádost. Přestavba železničního uzlu je největší stavbou Brna posledních desetiletí, obsahuje víc než 1000 stavebních objektů a podle občanské koalice Nádraží v centru jde o suverénně největší stavbu v ČR. Vyvolává kontroverze. Lidé v několik let starém referendu odsun nádraží z centra Brna odmítli. Současná radniční koalice s účastí ČSSD a ODS stavbu podporuje s argumentem, že je rozpracovaná. Modernizace tratí s nádražím v centru by si prý vyžádala natolik složité změny územního plánu i dalších dokumentů, že by nebylo možné kvůli zpoždění na stavbu využít evropské peníze. Oponenti však tvrdí, že obří projekt, s nímž nesouhlasí značná část veřejnosti, se však prosadit nepodaří a evropské dotace tak do Brna nepřijdou. Onderka dnes argumentoval aktuální přestavbou vídeňského nádraží. Podle něj šlo také o kontroverzní záměr, který ale radnice dokázala lidem vysvětlit. Vídeňané podle něj u staveniště postavili dočasnou vyhlídkovou věž, která se stala vyhledávanou atrakcí. "Seznamují občany s tím, co to přinese, v čem to bude lepší. Budeme se snažit tyto věci přenést do Brna," slíbil. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty. Dosud dokončila první etapu stavby nového odstavného nádraží. Součástí investice za 3,3 miliardy korun byla například myčka kolejových vozidel a silniční podjezd pod tratí, který spojuje Sokolovu a Bohunickou ulici. Přestavba brněnské železniční křižovatky měla podle původních plánů začít v roce 2006. Už dřív vydané územní rozhodnutí zrušil soud o dva roky později.“
Informace prosíme poslat v elektronické podobě e-mailem (do 10 MB) či poštou na CD/DVD nebo tištěně. V případě placení finančních nákladů za informací nám dle § 17 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. emailem prosím sdělte, kolik tyto náklady budou činit a jakým způsobem bude možné provést placení a převzetí žádaných informací (emailem či osobně) – preferujeme placení bankovním převodem a poslání informací poštou, pokud nebudou poslány emailem či faxem. Děkujeme za kladné vyřízení v termínu do 15 dní od obdržení žádosti, tj. do 9. 6. 2011. Prosíme o potvrzení přijetí této žádosti e-mailem na naši adresu d
Organizační jednotka občanského sdružení Děti Země pod názvem Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu se sídlem v Brně tímto na primátora Statutárního města Brna dle § 13 odst. 1 a ve smyslu § 14 odst. 2 a 3 zákona č. 106/1999 Sb. podává žádost o poslání informací, které doloží či potvrdí tvrzení primátora Brna Romana Onderky pro ČTK ze dne 26. 5. 2011 (viz níže článek), že letos bude potvrzeno vydané územní rozhodnutí pro nové brněnské nádraží (v odsunuté variantě).
„Primátor: Odsun nádraží v Brně bude mít územní rozhodnutí letos
26.05.2011 http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/zpravy/primator-odsun-nadrazi-v-brne-bude-mit-uzemni-rozhodnuti-letos/643003 ČTK
Přestavba brněnského železničního uzlu, jejíž součástí je kontroverzní odsun nádraží, by letos měla získat územní rozhodnutí. Novinářům to dnes řekl primátor Roman Onderka (ČSSD). Magistrátní úředníci nyní rozhodují o odvoláních proti územnímu rozhodnutí, které loni vydal stavební úřad na městské části Brno-střed. Proces s vydáním rozhodnutí a odvoláními se uskutečnil už jednou, tehdy magistrát námitky zamítl a rozhodnutí vydal. Později ho však zrušil soud. Investor nato podal novou žádost. Přestavba železničního uzlu je největší stavbou Brna posledních desetiletí, obsahuje víc než 1000 stavebních objektů a podle občanské koalice Nádraží v centru jde o suverénně největší stavbu v ČR. Vyvolává kontroverze. Lidé v několik let starém referendu odsun nádraží z centra Brna odmítli. Současná radniční koalice s účastí ČSSD a ODS stavbu podporuje s argumentem, že je rozpracovaná. Modernizace tratí s nádražím v centru by si prý vyžádala natolik složité změny územního plánu i dalších dokumentů, že by nebylo možné kvůli zpoždění na stavbu využít evropské peníze. Oponenti však tvrdí, že obří projekt, s nímž nesouhlasí značná část veřejnosti, se však prosadit nepodaří a evropské dotace tak do Brna nepřijdou. Onderka dnes argumentoval aktuální přestavbou vídeňského nádraží. Podle něj šlo také o kontroverzní záměr, který ale radnice dokázala lidem vysvětlit. Vídeňané podle něj u staveniště postavili dočasnou vyhlídkovou věž, která se stala vyhledávanou atrakcí. "Seznamují občany s tím, co to přinese, v čem to bude lepší. Budeme se snažit tyto věci přenést do Brna," slíbil. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty. Dosud dokončila první etapu stavby nového odstavného nádraží. Součástí investice za 3,3 miliardy korun byla například myčka kolejových vozidel a silniční podjezd pod tratí, který spojuje Sokolovu a Bohunickou ulici. Přestavba brněnské železniční křižovatky měla podle původních plánů začít v roce 2006. Už dřív vydané územní rozhodnutí zrušil soud o dva roky později.“
Informace prosíme poslat v elektronické podobě e-mailem (do 10 MB) či poštou na CD/DVD nebo tištěně. V případě placení finančních nákladů za informací nám dle § 17 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. emailem prosím sdělte, kolik tyto náklady budou činit a jakým způsobem bude možné provést placení a převzetí žádaných informací (emailem či osobně) – preferujeme placení bankovním převodem a poslání informací poštou, pokud nebudou poslány emailem či faxem. Děkujeme za kladné vyřízení v termínu do 15 dní od obdržení žádosti, tj. do 9. 6. 2011. Prosíme o potvrzení přijetí této žádosti e-mailem na naši adresu d
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




