https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dezinformacni-petice-za-r43-ktera-dopravu-neurychli-ale-zpomali-letni-taskarice-pana-dohnalka
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Petr Firbas: Dezinformační petice za R43, která dopravu neurychlí, ale zpomalí - letní taškařice pana Dohnálka?

15. srpna 2011 | Petr Firbas
Podle zpráv tisku dnes má být na Ministerstvu dopravy předána petice organizovaná starostou Dohnálkem z Boskovic za R43 v trase tzv. „Hitlerovy dálnice“.

Není zřejmé, proč pan Dohnálek lidem neřekl, že navrhuje trasu, která dopravu z Boskovic do Brna prodlouží a ne zkrátí – viz přiložená názorná mapa porovnání Dohnálkem prosazované o mnoho kilometrů delší a chybné trasy a současně optimalizované přímé trasy pro spojení od Brna směrem k severu dle odborného projektu z roku 2009.

Tato přímá trasa neprojektovaná v roce 2009 je zahrnuta do Návrhu nového krajského územního plánu JM kraje (tzv. Zásad územního rozvoje - ZÚR), ale je zde bohužel zamítnuta „péčí“ všech, kteří přípravu návrhu ZÚR JMK ovlivňovali.

Chybné postupy územního plánování v Jihomoravském kraji nijak nenapomáhají nalezení trasy R43, která bude právoplatně schválena. Krajský úřad JM kraje totiž za 11 let své existence nepořídil ani jeden právoplatný územní plán a na ZÚR již dělá reparát poté, co předchozí verzi musel hodit do koše a začít od počátku poté co JMK prohrál kvůli R52 ve směru na Vídeň soud o územní plánu Břeclavska. Koridor R43 navíc byl zrušen rozsudky Nejvyššího správního soudu v Brně, v rodné obci hejtmana Haška – Drásově a v sousedních Malhostovicích, kde by Hitlerova trasa vedla jen desítky metrů od domů.

Z hlediska druhého největšího města ČR, Brna, je totiž nutné nejen dobré spojení na Svitavy, ale také plnohodnotný obchvat města Brna, kam by se dala odvést tranzitní doprava, která dnes chybně vjíždí do Řečkovic a zbytečně projíždí celým Brnem místo aby po severním obchvatu Kuřimi byla odvedena nejkratší cestou na dálnici D1. Trasa přímé varianty R43 od dálnice D1 ve směru na Svitavy, naprojektovaná v roce 2009, to zajišťuje.

Petice o chybné R43 v „Hitlerově trase“, nijak nepřispívá k vyřešení, kudy by měla potřebná R43 vést. Chybná trasa R43 prosazovaná Dohnálkovou peticí je právně nerealizovatelná, ale na základě odborného hodnocení je Hitlerova trasa vyloučena odbornými právními kritérii, ale i když se tato kritéria ignorují, je to ze všech hledisek nejhorší trasa (viz přiložená podstatná část z autorizované dopravní studie – závěry v kapitole 5). Plný text autorizovaného posouzení variant R43 je možno si stáhnout z http://www.bystrcnik.cz/?p=13726 .


Kontakt: doc. Petr Firbas, email petrfirbas@yahoo.com
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist