Tiskové zprávy
MMR ČR: Digitalizace stavebního řízení v číslech. Stav na konci září
25. září 2024 | MMR ČR
Ministerstvo pro místní rozvoj zveřejnilo statistiky nových informačních systémů stavebního řízení od jejich spuštění prvního července. Materiál obsahuje také plány dalšího rozvoje, přehled financování nebo uplynulých školení uživatelů. V posledních týdnech jeho jednotlivé aktualizace sloužily k pravidelnému informování členů vlády o stavu digitalizace stavebního řízení.
Od prvního července setrvale roste počet podaných žádostí i těch, se kterými úřady začaly pracovat. Rostou absolutní počty i podíl dokončených řízení. Úřady dokončily 22 % všech dosud započatých řízení (23 090) a tempo vyřizování se dále zvyšuje. Ze všech řízení v systému jich je 62 % mladších než jeden měsíc.
Celkem bylo dosud v informačních systémech dokončeno 1173 řízení. Z nich 85 % (994) skončilo schválením. Počty vyřízených řízení i počty schválení v čase rostou – podíl zamítnutých postupně klesá. Statistiky logicky nezohledňují velký počet žádostí, které stavebníci podali ještě podle starého stavebního zákona do 30. června 2024 a úřady je postupně odbavují. U mnoha úřadů se jednalo o násobky měsíčního průměru počtu žádostí. Zohlednit je při čtení statistik také potřeba přechod řady staveb v novém stavebním zákoně do takzvaného volného režimu, kdy nevyžadují stavební povolení.
Vývoj Informačního systému stavebního řízení se v červenci a srpnu zaměřil hlavně na automatizaci a hromadné úkony jako například ověřování nebo načítání z Listů vlastnictví. Plán rozvoje počítá v následujících měsících s dalšími úpravami a novými funkcemi. Jejich výčet a další podrobné statistiky obsahuje kompletní materiál, který je k dispozici zde: https://mmr.gov.cz/cs/ostatni/web/novinky/digitalizace-stavebniho-rizeni-v-cislech-stav-na-k/dsr_aktualni-stav_23-9-docx/dsr_aktualni-stav_23-9-docx
Ministerstvo zveřejnilo také statistiky odbavování dotazů úřadů ohledně práce v nových informačních systémech. Rychlost odezvy callcentra se během letních měsíců podařilo razantně zlepšit zapojením většího množství pracovníků a zvýšením jejich specializace. V období od 6. 9. do 24. 9. callcentrum v průměru denně přijalo 72 dotazů a řešitelé odbavili 63 tiketů. Další statistiky jsou k dispozici v publikované prezentaci: https://mmr.gov.cz/cs/ostatni/web/novinky/digitalizace-stavebniho-rizeni-v-cislech-stav-na-k/dsr_aktualni-stav_23-9-docx/statistiky-callcentra
Od prvního července setrvale roste počet podaných žádostí i těch, se kterými úřady začaly pracovat. Rostou absolutní počty i podíl dokončených řízení. Úřady dokončily 22 % všech dosud započatých řízení (23 090) a tempo vyřizování se dále zvyšuje. Ze všech řízení v systému jich je 62 % mladších než jeden měsíc.
Celkem bylo dosud v informačních systémech dokončeno 1173 řízení. Z nich 85 % (994) skončilo schválením. Počty vyřízených řízení i počty schválení v čase rostou – podíl zamítnutých postupně klesá. Statistiky logicky nezohledňují velký počet žádostí, které stavebníci podali ještě podle starého stavebního zákona do 30. června 2024 a úřady je postupně odbavují. U mnoha úřadů se jednalo o násobky měsíčního průměru počtu žádostí. Zohlednit je při čtení statistik také potřeba přechod řady staveb v novém stavebním zákoně do takzvaného volného režimu, kdy nevyžadují stavební povolení.
Vývoj Informačního systému stavebního řízení se v červenci a srpnu zaměřil hlavně na automatizaci a hromadné úkony jako například ověřování nebo načítání z Listů vlastnictví. Plán rozvoje počítá v následujících měsících s dalšími úpravami a novými funkcemi. Jejich výčet a další podrobné statistiky obsahuje kompletní materiál, který je k dispozici zde: https://mmr.gov.cz/cs/ostatni/web/novinky/digitalizace-stavebniho-rizeni-v-cislech-stav-na-k/dsr_aktualni-stav_23-9-docx/dsr_aktualni-stav_23-9-docx
Ministerstvo zveřejnilo také statistiky odbavování dotazů úřadů ohledně práce v nových informačních systémech. Rychlost odezvy callcentra se během letních měsíců podařilo razantně zlepšit zapojením většího množství pracovníků a zvýšením jejich specializace. V období od 6. 9. do 24. 9. callcentrum v průměru denně přijalo 72 dotazů a řešitelé odbavili 63 tiketů. Další statistiky jsou k dispozici v publikované prezentaci: https://mmr.gov.cz/cs/ostatni/web/novinky/digitalizace-stavebniho-rizeni-v-cislech-stav-na-k/dsr_aktualni-stav_23-9-docx/statistiky-callcentra
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk