Tiskové zprávy
Česká plynárenská unie: Dnes, v pátek 13. dubna, proběhlo otevření plnicí stanice na stlačený zemní plyn v Mladé Boleslavi
13. dubna 2007 | Česká plynárenská unie
Dnes byla slavnostně otevřena další plnicí stanice na CNG, neboli stlačený zemní plyn. Plnicí stanici v Mladé Boleslavi postavila Středočeská plynárenská a jejího otevření se zúčastnili místopředseda vlády a ministr životního prostředí Martin Bursík, předseda představenstva RWE Transgas, a.s. Martin Hermann, předseda představenstva Škoda Auto, a.s. Detlef Wittig a další významné osobnosti.
Teprve před deseti dny byla otevřena plnička v Brně a před patnácti dny v Táboře. Do konce května budou navíc otevřeny další dvě plnicí stanice na CNG, a to v Karlových Varech a v Ústí nad Labem.
Vozidla na zemní plyn produkují minimální množství škodlivin oproti vozidlům na kapalná paliva. Ekologické výhody zemního plynu v dopravě vyplývají z jeho složení. Zemní plyn je tvořen z cca 98 % methanem CH4, zbylá 2 % zahrnují další uhlovodíky, oxid uhličitý a dusík. Při spalování zemního plynu nevznikají žádné emise pevných částic a oxid siřičitý. Emise oxidů dusíku a oxidu uhelnatého jsou v minimální míře. Co se týče dnes velmi sledovaných emisí oxidu uhličitého, vozidlo na zemní plyn jich produkuje až o 25 % méně než vozidlo na benzin. Ale také emise karcinogenních látek – polyaromatické uhlovodíky, aldehydy a aromáty včetně benzenu, které vznikají spalováním vyšších uhlovodíků, jsou u vozidel na zemní plyn zanedbatelné (cca 0,01 kg/GJ). Je to dáno tím, že zemní plyn obsahuje pouze do 0,03 % vyšších uhlovodíků.
Teprve před deseti dny byla otevřena plnička v Brně a před patnácti dny v Táboře. Do konce května budou navíc otevřeny další dvě plnicí stanice na CNG, a to v Karlových Varech a v Ústí nad Labem.
Vozidla na zemní plyn produkují minimální množství škodlivin oproti vozidlům na kapalná paliva. Ekologické výhody zemního plynu v dopravě vyplývají z jeho složení. Zemní plyn je tvořen z cca 98 % methanem CH4, zbylá 2 % zahrnují další uhlovodíky, oxid uhličitý a dusík. Při spalování zemního plynu nevznikají žádné emise pevných částic a oxid siřičitý. Emise oxidů dusíku a oxidu uhelnatého jsou v minimální míře. Co se týče dnes velmi sledovaných emisí oxidu uhličitého, vozidlo na zemní plyn jich produkuje až o 25 % méně než vozidlo na benzin. Ale také emise karcinogenních látek – polyaromatické uhlovodíky, aldehydy a aromáty včetně benzenu, které vznikají spalováním vyšších uhlovodíků, jsou u vozidel na zemní plyn zanedbatelné (cca 0,01 kg/GJ). Je to dáno tím, že zemní plyn obsahuje pouze do 0,03 % vyšších uhlovodíků.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk