Tiskové zprávy
České dráhy: Do Česka přijelo třetí Pendolino
20. září 2004 | České dráhy
V České republice se podrobí testům již třetí souprava řady 680 ČD České Pendolino, která přijela do Česka v minulém týdnu. Předchozí dvě jednotky dosud absolvovaly sérii zkoušek, většinou s kladným výsledkem. Výjimkou jsou problémy s tzv. elektromagnetickou kompatibilitou na trakčním napájení 25 kV 50 Hz. Na jejich odstranění nyní intenzivně pracují technici výrobce vlaku – společnosti Alstom, a firmy AŽD Praha, jež je dodavatelem zabezpečovacích a sdělovacích systémů na infrastruktuře Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
První dvě soupravy, dopravené do České republiky v loňském roce, podstoupily celou řadu zkoušek na železničním okruhu u Velimi na Kolínsku. Týkaly se například u brzd, tlakových zařízení, elektrické odolnosti, změny napětí, funkčnosti, napájení a ovládání pomocných pohonů. Následně bylo možno zahájit testy na koridorových tratích SŽDC. Jejich první série, zaměřené mimo jiné na chodové vlastnosti vlaku, již byly úspěšně dokončeny na tratích z Prahy do Děčína a mezi Svitavami a Letovicemi. Při těchto testech se neprokázala informace některých sdělovacích prostředků a neautorizovaných osob z prostředí Českých drah, že vlaky při zkouškách ovlivňují elektronická zařízení, nebo dokonce vypínají počítače či z nich mažou údaje.
Úspěšné ukončení téměř všech prováděných testů umožňuje pokračovat ve schvalovacím procesu vlaků uvedené řady. Do konce roku je plánována další série testů na tratích SŽDC v České republice, tratích ÖBB v Rakousku a DB Netz v SRN. Na tratích v Rakousku již zkoušky začaly. V průběhu podzimu či začátkem zimy se předpokládá další fáze testování vlaků 680 České Pendolino, a to jízdami s cestujícími na pravidelných rychlících Praha – Děčín a zpět. Při nich musí jedna souprava najet nejméně 50 000 kilometrů.
Jestliže odstranění nedostatků týkajících se elektromagnetické kompatibility na napájení 25 kV 50 Hz umožní bezproblémové vykonání všech potřebných zkoušek, získá společnost Alstom homologaci vlaků řady 680 České Pendolino v průběhu roku 2005. V takovém případě budou rychlostní vlaky s naklápěcí skříní nasazeny na expresní spoje do SRN, Rakouska a na Slovensko v jízdním řádu 2005/2006.
První dvě soupravy, dopravené do České republiky v loňském roce, podstoupily celou řadu zkoušek na železničním okruhu u Velimi na Kolínsku. Týkaly se například u brzd, tlakových zařízení, elektrické odolnosti, změny napětí, funkčnosti, napájení a ovládání pomocných pohonů. Následně bylo možno zahájit testy na koridorových tratích SŽDC. Jejich první série, zaměřené mimo jiné na chodové vlastnosti vlaku, již byly úspěšně dokončeny na tratích z Prahy do Děčína a mezi Svitavami a Letovicemi. Při těchto testech se neprokázala informace některých sdělovacích prostředků a neautorizovaných osob z prostředí Českých drah, že vlaky při zkouškách ovlivňují elektronická zařízení, nebo dokonce vypínají počítače či z nich mažou údaje.
Úspěšné ukončení téměř všech prováděných testů umožňuje pokračovat ve schvalovacím procesu vlaků uvedené řady. Do konce roku je plánována další série testů na tratích SŽDC v České republice, tratích ÖBB v Rakousku a DB Netz v SRN. Na tratích v Rakousku již zkoušky začaly. V průběhu podzimu či začátkem zimy se předpokládá další fáze testování vlaků 680 České Pendolino, a to jízdami s cestujícími na pravidelných rychlících Praha – Děčín a zpět. Při nich musí jedna souprava najet nejméně 50 000 kilometrů.
Jestliže odstranění nedostatků týkajících se elektromagnetické kompatibility na napájení 25 kV 50 Hz umožní bezproblémové vykonání všech potřebných zkoušek, získá společnost Alstom homologaci vlaků řady 680 České Pendolino v průběhu roku 2005. V takovém případě budou rychlostní vlaky s naklápěcí skříní nasazeny na expresní spoje do SRN, Rakouska a na Slovensko v jízdním řádu 2005/2006.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk