https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/do-hodnoceni-cesty-vlakem-cd-se-zapojily-uz-statisice-cestujicich
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Do hodnocení cesty vlakem ČD se zapojily už statisíce cestujících

25. listopadu 2024 | České dráhy
Už dva roky České dráhy získávají od cestujících zpětnou vazbu týkající se spokojenosti s jejich cestou vlakem. V aplikaci Můj vlak mohou zákazníci prostřednictvím hvězdiček hodnotit jak celkový dojem z jízdy, tak jednotlivé služby spojené s cestou. Národní dopravce od listopadu 2022 obdržel dohromady více než půl milionu hodnocení, která se v celkovém součtu trvale drží na čtyřech z pěti hvězdiček.

V aplikaci Můj vlak se do hodnocení cesty za uplynulé dva roky zapojilo 134 tisíc zákazníků Českých drah, kteří dohromady odeslali více než 550 tisíc hodnocení. „To je velmi vysoké číslo a jsme moc rádi za to, že si cestující udělají na odeslání zpětné vazby čas, patří jim za to poděkování. Díky hodnocení máme představu o tom, v jakých oblastech jsou zákazníci spokojení a kde jsou naopak rezervy. Zároveň nás těší, že celkové hodnocení je dlouhodobě na pozitivních hodnotách. Věřím, že k tomu přispívají nová moderní vozidla, která v posledních měsících míří na koleje, i neustálé vylepšovaní online služeb, především aplikace Můj vlak,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Cestující v aplikaci hodnotí jak celkovou spokojenost s cestou, tak i další detaily spojené s jízdou. Největší spokojenost evidujeme s nákupem jízdních dokladů a s přístupem vlakového personálu. Tady se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,5 hvězdiček. Pozitivní zpětnou vazbu, tedy čtyři až pět hvězdiček, odešle 90 procent uživatelů. Mezi další hodnocená kritéria patří čistota vlaků, jejich kapacita a dodržení jízdního řádu. „To vše nám ve výsledku vytváří celkový obraz o zkušenosti zákazníka s Českými drahami, kdy na začátku je nákup jízdenky a na konci pak příjezd do cílové stanice. Každý měsíc nám cestující odešlou v průměru kolem dvaceti tisíc hodnocení,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Můj vlak

Podněty ke zlepšení České dráhy evidují u kapacity vlaků a dodržení jízdního řádu. I v tomto ohledu se národní dopravce snaží o zlepšení situace. V případě, že mají ČD díky rezervačnímu systému informace o naplnění kapacity vlaků, tak pokud je to možné, spoje posilují. Dopravce zároveň v e-shopu a aplikaci Můj vlak zavedl novinku, tzv. semafor, který graficky zobrazuje u dálkových vlaků jejich předpokládanou obsazenost. Cestující si tak případně mohou zvolit jiný, méně obsazený vlak.

Pokud jde o jednotlivé linky dálkové dopravy, mezi nejlépe hodnocené patří linky R15 Praha – Cheb a vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist