Tiskové zprávy
MD ČR: Do soutěžního dialogu na dostavbu a provoz dálnice D35 formou PPP dále postupují čtyři uchazeči
18. prosince 2024 | MD ČR
Ve veřejné zakázce na koncesionáře dostavby dálnice D35 dále postupují 4 konsorcia, která se utkají v soutěžním dialogu. Koncesionář bude mít na starosti výstavbu, financování, provoz a údržbu úseku D35 mezi Opatovcem a Mohelnicí a zároveň provoz a údržbu úseku od Litomyšle až po Opatovec.
Do zadávacího řízení bylo podáno celkem 5 žádostí o účast. Ministerstvo dopravy vyhodnotilo, zda všechny předložené žádosti splňují zadávací podmínky a kteří ze zájemců nejlépe naplnili kritéria technické kvalifikace. Komise zadavatele konstatovala, že všichni účastníci zadávacího řízení splnili zadávací podmínky a následně doporučila, v souladu se zadávacími podmínkami, omezení jejich počtu na čtyři účastníky. S nimi bude Ministerstvo dopravy dále jednat v soutěžním dialogu.
„Předložené nabídky nám ukázaly, že se nám přihlásili vysoce kvalifikovaní uchazeči. Všichni splnili podmínky pro účast, takže rozhodl až počet bodů za referenční projekty obdobného charakteru. Všem účastníkům děkuji za profesionální přístup v dosavadním průběhu výběru a těším se na další spolupráci při tomto i dalších PPP projektech, které na silnici i železnici připravujeme. A budu rád, když se jich takovíto uchazeči zúčastní,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Pokud nebudou proti rozhodnutí vzneseny námitky, předpokládá Ministerstvo dopravy, že začátkem příštího roku odešle výzvu k účasti v soutěžním dialogu kvalifikovaných uchazečům. V průběhu soutěžního dialogu bude ve spolupráci s uchazeči probíhat finalizace smluvní dokumentace.
„Celý proces zadávacího řízení směřujeme k výběru vítězného uchazeče tak, aby výstavba mohla začít v roce 2026. Naším cílem je dokončit dálnici D35, která propojí Čechy a Moravu, do roku 2029,“ přibližuje ministr Martin Kupka.
V rámci spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem budou na dálnici D35 vybudované úseky Opatovec – Staré Město (16,6 km) a Staré Město – Mohelnice (18,2 km). Vybraný koncesionář zároveň zajistí provoz a údržbu úseků mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 km, které budou stavebně realizované mimo model PPP.
Dálnice D35 je nejen jednou z nejdůležitějších dopravních tepen v České republice, spojující východní a západní část země, ale i součástí sítě TEN-T a mezinárodních „E“ silnic. Po dostavbě uleví nejen obcím, kterými prochází současná silnice I/35, ale také přetížené dálnici D1.
V letošním roce se D35 stala nejrozestavěnější dálnicí v České republice. Celkem je ve výstavbě najednou 53,6 kilometrů. V následujících dvou letech je plánováno zahájení zbývajících 63,1 kilometrů. Celá dálnice má být hotová konceom roku 2029.
Seznam uchazečů, kteří postupují do soutěžního dialogu
* Konsorcium tvořené společnostmi Cintra Global SE, STRABAG Motorway GmbH, Budimex s.a. a Invesis B.V.
* Konsorcium ViaCM, tvořené společnostmi VINCI Highways S.A.S., Abrdn European Sustainable Infrastructure GP V Limited, John Laing Europe Holdings B.V.
* Konsorcium LitMo Dálnice, tvořené společnostmi FCC Concesiones de Infraestructuras, S.L., Meridiam Eastern Europe IV A S.A.S. a Metrostav Concessions a.s.
* Konsorcium Via 35, tvořené společnostmi TIKEHAU STAR INFRA, HOCHTIEF PPP SOLUTIONS, TIIC, EGIS and OHLA CONCESIONES
Do zadávacího řízení bylo podáno celkem 5 žádostí o účast. Ministerstvo dopravy vyhodnotilo, zda všechny předložené žádosti splňují zadávací podmínky a kteří ze zájemců nejlépe naplnili kritéria technické kvalifikace. Komise zadavatele konstatovala, že všichni účastníci zadávacího řízení splnili zadávací podmínky a následně doporučila, v souladu se zadávacími podmínkami, omezení jejich počtu na čtyři účastníky. S nimi bude Ministerstvo dopravy dále jednat v soutěžním dialogu.
„Předložené nabídky nám ukázaly, že se nám přihlásili vysoce kvalifikovaní uchazeči. Všichni splnili podmínky pro účast, takže rozhodl až počet bodů za referenční projekty obdobného charakteru. Všem účastníkům děkuji za profesionální přístup v dosavadním průběhu výběru a těším se na další spolupráci při tomto i dalších PPP projektech, které na silnici i železnici připravujeme. A budu rád, když se jich takovíto uchazeči zúčastní,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Pokud nebudou proti rozhodnutí vzneseny námitky, předpokládá Ministerstvo dopravy, že začátkem příštího roku odešle výzvu k účasti v soutěžním dialogu kvalifikovaných uchazečům. V průběhu soutěžního dialogu bude ve spolupráci s uchazeči probíhat finalizace smluvní dokumentace.
„Celý proces zadávacího řízení směřujeme k výběru vítězného uchazeče tak, aby výstavba mohla začít v roce 2026. Naším cílem je dokončit dálnici D35, která propojí Čechy a Moravu, do roku 2029,“ přibližuje ministr Martin Kupka.
V rámci spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem budou na dálnici D35 vybudované úseky Opatovec – Staré Město (16,6 km) a Staré Město – Mohelnice (18,2 km). Vybraný koncesionář zároveň zajistí provoz a údržbu úseků mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 km, které budou stavebně realizované mimo model PPP.
Dálnice D35 je nejen jednou z nejdůležitějších dopravních tepen v České republice, spojující východní a západní část země, ale i součástí sítě TEN-T a mezinárodních „E“ silnic. Po dostavbě uleví nejen obcím, kterými prochází současná silnice I/35, ale také přetížené dálnici D1.
V letošním roce se D35 stala nejrozestavěnější dálnicí v České republice. Celkem je ve výstavbě najednou 53,6 kilometrů. V následujících dvou letech je plánováno zahájení zbývajících 63,1 kilometrů. Celá dálnice má být hotová konceom roku 2029.
Seznam uchazečů, kteří postupují do soutěžního dialogu
* Konsorcium tvořené společnostmi Cintra Global SE, STRABAG Motorway GmbH, Budimex s.a. a Invesis B.V.
* Konsorcium ViaCM, tvořené společnostmi VINCI Highways S.A.S., Abrdn European Sustainable Infrastructure GP V Limited, John Laing Europe Holdings B.V.
* Konsorcium LitMo Dálnice, tvořené společnostmi FCC Concesiones de Infraestructuras, S.L., Meridiam Eastern Europe IV A S.A.S. a Metrostav Concessions a.s.
* Konsorcium Via 35, tvořené společnostmi TIKEHAU STAR INFRA, HOCHTIEF PPP SOLUTIONS, TIIC, EGIS and OHLA CONCESIONES
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk