Tiskové zprávy
Hl. m. Praha: Do výstavby metra Praha investuje dalších téměř 790 milionů
14. června 2005 | Hl. m. Praha
Na pokračování výstavby metra z Ládví do Letňan město poskytne 26,3 miliony eur, tj. zhruba 789 milionů korun. Peníze radnice obdrží z poslední - třetí tranše úvěru od Evropské investiční banky. Rozhodli o tom dnes představitelé metropole. Celkové náklady na tuto dopravní stavbu, jejímž investorem je Dopravní podnik hlavního města, se odhadují na 13,3 miliardy korun.
„Peníze použijeme na pokračování výstavby metra v úseku z Ládví do Letňan, s jehož realizací jsme začali loni v červnu. Pokud bude vše probíhat v souladu s našimi představami, bude celá trasa zprovozněna v roce 2008. Ta usnadní dopravu obyvatelům ze severní části Prahy," sdělil náměstek pražského primátora Petr Hulinský, který má na starosti finance ve městě.
Přijetí úvěru v celkové výši 75 milionů eur, tj. téměř 2,3 miliardy korun, schválili v září 2003 představitelé Prahy. O první tranši ve výši 650 milionů korun požádalo hlavní město Evropskou investiční banku v říjnu loňského roku. Z druhé tranše město obdrželo v dubnu letošního roku 830 milionů. Hlavní město se s Evropskou investiční bankou dohodlo na šestiletém odkladu začátku splácení jistiny a splatnost úvěru skončí v roce 2029.
„I když má tento úvěr řadu proměnlivých parametrů, předpokládáme, že Praha ušetří v úrovni čisté současné hodnoty 50 až 60 milionů korun, oproti standardnímu komerčnímu úvěru," doplnil náměstek Hulinský.
Trasa metra IV.C2 Ládví - Letňany bude zajišťovat dopravu na Prosek a do Letňan. Bude mít tři hloubené stanice a návazná doprava umožní cestujícím pohodlně a rychle se dostat i do Čakovic, Kbel nebo na Střížkov.
Úpravu městského rozpočtu o tuto třetí tranši úvěru od EIB musí ještě projednat pražští zastupitelé na svém zasedání, které se koná 23. června.
Další informace poskytne náměstek primátora hl. m. Prahy Petr Hulinský, tel.: 236 002 142, 236 002 133.
„Peníze použijeme na pokračování výstavby metra v úseku z Ládví do Letňan, s jehož realizací jsme začali loni v červnu. Pokud bude vše probíhat v souladu s našimi představami, bude celá trasa zprovozněna v roce 2008. Ta usnadní dopravu obyvatelům ze severní části Prahy," sdělil náměstek pražského primátora Petr Hulinský, který má na starosti finance ve městě.
Přijetí úvěru v celkové výši 75 milionů eur, tj. téměř 2,3 miliardy korun, schválili v září 2003 představitelé Prahy. O první tranši ve výši 650 milionů korun požádalo hlavní město Evropskou investiční banku v říjnu loňského roku. Z druhé tranše město obdrželo v dubnu letošního roku 830 milionů. Hlavní město se s Evropskou investiční bankou dohodlo na šestiletém odkladu začátku splácení jistiny a splatnost úvěru skončí v roce 2029.
„I když má tento úvěr řadu proměnlivých parametrů, předpokládáme, že Praha ušetří v úrovni čisté současné hodnoty 50 až 60 milionů korun, oproti standardnímu komerčnímu úvěru," doplnil náměstek Hulinský.
Trasa metra IV.C2 Ládví - Letňany bude zajišťovat dopravu na Prosek a do Letňan. Bude mít tři hloubené stanice a návazná doprava umožní cestujícím pohodlně a rychle se dostat i do Čakovic, Kbel nebo na Střížkov.
Úpravu městského rozpočtu o tuto třetí tranši úvěru od EIB musí ještě projednat pražští zastupitelé na svém zasedání, které se koná 23. června.
Další informace poskytne náměstek primátora hl. m. Prahy Petr Hulinský, tel.: 236 002 142, 236 002 133.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk