Tiskové zprávy
Hl. m. Praha: Doprava bude v příštích čtyřech letech prioritou Prahy
20. prosince 2006 | Hl. m. Praha
Regulovat automobilovou dopravu a nadále přitom rozvíjet a zvýhodňovat městskou hromadnou dopravu zůstává prioritou hlavního města. Důraz přitom klade na šetrnost k životnímu prostředí, spolehlivost, efektivitu a technickou úroveň. Mezi dopravní priority v letech 2006 - 2010 patří budování trasy metra C do Letňan a prodloužení trasy A do Ruzyně, výstavba nových úseků Pražského okruhu, nových cyklostezek a parkovišť P+R, rozvoj sítě tramvajových tratí, dokončení Nového železničního spojení, obnova autobusového parku MHD a rekonstrukce pražských mostů.
„Vyřešení dopravní situace v Praze je pro nás absolutní prioritou, pokud chceme, aby přispívala k dobrému fungování a rozvoji ekonomiky města, a nebyla naopak brzdou. V období minulého režimu se nepodařilo vytvořit ucelený dopravní systém metropole a nám nyní nezbývá, než ho i za cenu vysokých finančních nákladů zformovat,“ řekl pražský radní Radovan Šteiner, do jehož kompetence oblast dopravy spadá. „Chceme proto připravit takové podmínky, abychom přibrali do financování velkých rozvojových dopravních projektů i soukromé investory. Vyvineme také maximální úsilí, aby se nám podařilo zapojit do řešení dopravní problematiky finanční zdroje ze strukturálních fondů Evropské unie,“ zdůraznil radní Šteiner.
Za klíčové přitom považuje urychlení dostavby nových úseků Pražského okruhu a regulaci dopravy v centru města zpoplatněním vjezdu na území Pražské památkové rezervace. „Zavedení poplatků za vjezd do centra je jediný způsob, který i podle příkladů ze zahraničí opravdu ke zklidnění dopravy přispěje. Současně samozřejmě budeme podporovat výstavbu podzemních parkovišť a parkovišť P+R,“ uvedl radní Šteiner.
Samostatnou kapitolu představuje budování a modernizace metra. V příštím roce se počítá s dokončením výstavby provozního úseku metra IV. C2 a otevřením stanic Střížkov, Prosek a Letňany. Začne se také pracovat na prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni. V tomto období plánuje město mimo jiné zahájit výstavbu 1. etapy provozního úseku nové trasy metra D z Písnice přes Nové Dvory na Hlavní nádraží. „Každopádně bude dokončená úplná modernizace vozového parku metra a počítáme také s modernizací technického zázemí, například v depu Kačerov, nebo s výměnou eskalátorů a modernizací zabezpečovacího zařízení na trase B,“ dodal radní Šteiner.
Velké investice plánuje město také v tramvajové dopravě, jejíž síť patří s délkou přes 140 km k nejhustším na světě. „Zahájíme například výstavbu tramvajové trati v Radlické ulici v úseku Laurová – metro Radlická nebo trati v úseku Počernická – sídliště Malešice. Počítáme i se znovuzavedením tramvajových linek na Václavském náměstí,“ vyjmenoval několik příkladů radní Šteiner. Současně město hodlá pokračovat v modernizaci tramvají a nákupu moderních nízkopodlažních a bezbariérových vozů. Nové vozy přibydou i mezi autobusy MHD.
Věnovat se chce vedení města také železniční dopravě a její další integraci do MHD v Praze. K prioritám v tomto směru patří dokončení Nového spojení a podpora příměstské železniční dopravy. Rekonstrukce Štefánikova mostu pak zahájí program obnovy pražských mostů v příštích čtyřech letech. Přestavba a modernizace čeká také na Libeňský a Hlávkův most, rekonstrukcí projdou také vltavská nábřeží a náplavky.
„Vyřešení dopravní situace v Praze je pro nás absolutní prioritou, pokud chceme, aby přispívala k dobrému fungování a rozvoji ekonomiky města, a nebyla naopak brzdou. V období minulého režimu se nepodařilo vytvořit ucelený dopravní systém metropole a nám nyní nezbývá, než ho i za cenu vysokých finančních nákladů zformovat,“ řekl pražský radní Radovan Šteiner, do jehož kompetence oblast dopravy spadá. „Chceme proto připravit takové podmínky, abychom přibrali do financování velkých rozvojových dopravních projektů i soukromé investory. Vyvineme také maximální úsilí, aby se nám podařilo zapojit do řešení dopravní problematiky finanční zdroje ze strukturálních fondů Evropské unie,“ zdůraznil radní Šteiner.
Za klíčové přitom považuje urychlení dostavby nových úseků Pražského okruhu a regulaci dopravy v centru města zpoplatněním vjezdu na území Pražské památkové rezervace. „Zavedení poplatků za vjezd do centra je jediný způsob, který i podle příkladů ze zahraničí opravdu ke zklidnění dopravy přispěje. Současně samozřejmě budeme podporovat výstavbu podzemních parkovišť a parkovišť P+R,“ uvedl radní Šteiner.
Samostatnou kapitolu představuje budování a modernizace metra. V příštím roce se počítá s dokončením výstavby provozního úseku metra IV. C2 a otevřením stanic Střížkov, Prosek a Letňany. Začne se také pracovat na prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni. V tomto období plánuje město mimo jiné zahájit výstavbu 1. etapy provozního úseku nové trasy metra D z Písnice přes Nové Dvory na Hlavní nádraží. „Každopádně bude dokončená úplná modernizace vozového parku metra a počítáme také s modernizací technického zázemí, například v depu Kačerov, nebo s výměnou eskalátorů a modernizací zabezpečovacího zařízení na trase B,“ dodal radní Šteiner.
Velké investice plánuje město také v tramvajové dopravě, jejíž síť patří s délkou přes 140 km k nejhustším na světě. „Zahájíme například výstavbu tramvajové trati v Radlické ulici v úseku Laurová – metro Radlická nebo trati v úseku Počernická – sídliště Malešice. Počítáme i se znovuzavedením tramvajových linek na Václavském náměstí,“ vyjmenoval několik příkladů radní Šteiner. Současně město hodlá pokračovat v modernizaci tramvají a nákupu moderních nízkopodlažních a bezbariérových vozů. Nové vozy přibydou i mezi autobusy MHD.
Věnovat se chce vedení města také železniční dopravě a její další integraci do MHD v Praze. K prioritám v tomto směru patří dokončení Nového spojení a podpora příměstské železniční dopravy. Rekonstrukce Štefánikova mostu pak zahájí program obnovy pražských mostů v příštích čtyřech letech. Přestavba a modernizace čeká také na Libeňský a Hlávkův most, rekonstrukcí projdou také vltavská nábřeží a náplavky.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




